Triplă premieră în gama Volkswagen Golf: germanii prezintă versiunile de performanţă GTI, GTD şi GTE

27 Februarie 2020, 10:03
Denis Godorozea
Volkswagen a pregătit trei premiere savuroase pentru fanii modelului Golf şi în special a versiunilor de performanţă cu o istorie de multe decenii — cea de-a opta generaţie a renumitei compacte germane s-a ales cu versiunile de performanţă GTI, GTD şi GTE, cu propulsoare pe benzină, motorină şi sistem de propulsie plug-in hybrid. Să le descoperim, deci, pe toate!

Hot-hatch-ul Volkswagen Golf GTI a apărut pentru prima dată în gama constructorului german în 1976. Cu 6 ani mai târziu gamei s-a alăturat versiunea de performanţă cu motor diesel, denumită GTD, iar cel mai nou membru al familiei este Golf GTE, cu sistem electrificat de propulsie pe baza motorului pe benzină. Noile versiuni lansate în cadrul noii generaţii Golf vor fi prezentate publicului în premieră mondială la Geneva săptămâna viitoare, iar acum constructorul german a dezvăluit toate informaţiile despre substratul tehnic.
Cele trei versiuni de performanţă vor putea fi distinse pe exterior doar prin micile detalii, precum inscripţiile de pe calandru şi hayon, pe când pachetul aerodinamic este identic indiferent de motorizare. Hot-hatch-urile s-au ales cu câte o bară de protecţie faţă mai agresivă, cu incizii de aer generoase şi sisteme de iluminare LED speciale. Standard Golf-urile de performanţă sunt echipate cu jante originale de 17 ţoli, fiind disponibile jante mai mari, cele de top cu dimensiuni de 19 inch.

Pentru Golf GTI distinctivă este dunga decorativă orizontală de culoare roşie aplicată pe partea de sus a calandrului, între faruri, iar la posterior are două terminaţii mari pentru sistemul de evacuare. Golf GTD se va distinge printr-o dungă decorativă similară, însă de culoare gri şi o terminaţie dublă de eşapament la posterior, pe când versiunea GTE are o dungă de culoare albastră şi inserţii decorative care să imită terminaţiile sistemului de evacuare integrate în bara de protecţie spate, tobele de eşapament fiind ascunse după bară.
Mai importante sunt diferenţele la nivel de substrat tehnic, însă acestea nu mai sunt un secret de câteva săptămâni, când în internet au fost publicate primele informaţii despre caracteristicile tehnice ale sportivelor germane. Golf GTI are sub capotă benzinarul turbo 2.0 TSI din seria EA888 evo4, capabil să dezvolte 245 CP şi 370 Nm, sau tot atât cât livra versiunea de top GTI Performance, oferită pentru generaţia precedentă. Cumpărătorii versiunii respective vor putea alege dintre o cutie manuală cu 6 trepte şi una robotizată DSG DQ381, cu 7 rapoarte şi dublu ambreiaj.

Golf-ul GTD este echipat cu propulsorul turbodiesel 2.0 TDI din seria EA288 evo, cu sistem AdBlue, ce livrează la activ 200 CP şi 400 Nm (surplus cu 16 CP şi 20 Nm comparativ cu generaţia precedentă). Această motorizare poate fi cuplată doar la cutia robotizată DQ381. Noul Golf GTE este un plug-in hybrid, cu benzinar turbo 1.4 TSI sub capotă, cuplat la cutia robotizată DSG DQ400e cu 6 rapoarte cu motorul electric integrat. Puterea totală a versiunii electrificate este de 245 CP şi 400 Nm, mai mult cu 41 CP şi 50 Nm decât anterior. GTE are acum şi o baterie mai mare, de 13 kWh (8.7 kWh anterior), ce promite o autonomie de până la 60 km în regim electric, în care compacta mai poate accelera până la 130 km/h.
Cele mai savuroase informaţii, caracteristicile dinamice, au fost rezervate, probabil, pentru premiera publică de la Geneva — acum germanii nu au oferit aceste date. În schimb, Volkswagen a relatat că toate versiunile de performanţă vor fi echipate cu sistemul XDS, care să imită prezenţa unui diferenţial blocabil pe puntea faţă, dar şi o suspensie multi-link mai performantă pe posterior. Opţional este disponibilă suspensia DCC cu amortizoare adaptive, iar standard versiunile GTI şi GTD au o gardă la sol micşorată cu 15 mm comparativ cu variantele de serie debutate anterior.

Despre modificările aplicate la interior vă vom relata direct de la Salonul Auto de la Geneva, atunci când vom avea ocazia să descoperim noile hot-hatch-uri pe viu, cu relatări detaliate despre calitatea materialelor şi posibilităţile de personalizare. Lansarea pe piaţă va avea loc în vara acestui an, iar ulterior gamei sportivelor Golf se vor alătura modelul Golf R, care promite la activ circa 333 CP.
0
2,212
GALERIE FOTO (54 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!