Volvo a reuşit un miracol economic în 2019, cu vânzări şi venituri record

6 Februarie 2020, 10:27
Denis Godorozea
Anul 2019 a fost unul dintre cei mai reuşiţi pentru Volvo. Compania suedeză, care la începutul secolului înfrunta probleme financiare grave şi genera pierderi pentru Concernul Ford, într-un deceniu a renăscut, s-a reinventat şi acum are un succes de invidiat. Pentru al şaselea an consecutiv Volvo a înregistrat creşteri de vânzări şi de profit.
În 2019 Volvo a reuşit să stabilească un record pe piaţă, comercializând la nivel global peste 700,000 automobile pentru prima dată în istoria companiei, în creştere cu aproape 10% comparativ cu anul 2018. Creşterea a fost generată, în special de SUV-urile Volvo. Mai detaliat am analizat rezultatele vânzărilor Volvo într-o ştire precedentă.
Concomitent cu creşterea vânzărilor, Volvo a înregistrat o creştere cu 8.5% a veniturilor în 2019, până la 26 miliarde euro. Profitul operaţional al companiei a înregistrat o majorare de 0.8%, până la 1.35 miliarde euro. În mare parte, rezultatele au fost atinse datorită creşterii constante a vânzărilor, însă Volvo precizează că aici au contribuit şi eficientizarea cheltuielilor ca urmare a măsurilor întreprinse de conducerea companiei la începutul anului trecut.
Creşterea de piaţă urmează să fie continuată de Volvo şi pe parcursul acestui an — în 2020 vor demara vânzările crossover-ului electric XC40 Recharge, iar suedezii planifică să amplifice vânzările şi în segmentul hibrizilor, graţie poziţionării noi pe piaţă şi campaniilor de promovare. Concomitent suedezii pregătesc lansarea unor modele noi în gamă, iar în viitorul apropiat vor fi lansate modele compacte, dezvoltate pe platforma CMA, utilizată în prezent doar de SUV-ul XC40. Printre noile modele se enumeră viitoarele generaţii S40/V40, dar nu este exclusă apariţia unor modele mai compacte şi eficiente.
De menţionat, că avansul economic a fost posibil datorită investiţiilor enorme vărsate în compania suedeză de noul proprietar, concernul chinez Geely, care a achiziţionat brandul Volvo pentru 1.8 miliarde dolari de la Ford. Curios este faptul, că chinezii nu s-au implicat prea mult în dezvoltarea Volvo după achiziţie — suedezii au beneficiat de investiţii enorme şi au primit posibilitatea să se reinventeze de sine stătător. Astfel a fost posibilă lansarea propriei platforme modulare SPA, care a stat la baza familiei relansate de modele din seriile 90 şi 60. Totodată, Volvo a lansat o proprie gamă de propulsoare, inclusiv sisteme hibride, printre cele mai eficiente din lume, dar şi primul electromobil. Ulterior cu ajutorul Volvo a fost născut şi brandul Polestar, specializat pe producţia electromobilelor de performanţă, iar chinezii au profitat de tehnologiile originale suedeze pentru dezvoltarea propriilor automobile, inclusiv lansarea brandului Lynk&Co.
0
1,474
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!