Koenigsegg prezintă noul supercar hibrid Gemera, primul Gran Turismo al mărcii suedeze

3 Martie 2020, 19:04
Denis Godorozea
Koenigsegg se lansează în segmentul Gran Turismo cu un prim model de acest fel — noul supercar Gemera, botezat de suedezi drept Mega-GT. De altfel, noul model cu sigla Koenigsegg merită pe deplin acest titlu. Mai jos o să aflaţi de ce.
Gemera este primul model din istoria Koenigsegg care poate adăposti la bord patru persoane, însă acest Mega-GT este un supercar adevărat, or ofero putere pur şi simplu nevirosimilă chiar şi pentru segmentul modelelor de colecţie la preţ de milioane de euro. Concomitent Gemera oferă un confort decent pentru toţi cei patru pasageri de la bord — pentru fiecare persoană sunt prevăzute câte două (!) suporturi pentru pahare, ambele încălzite şi răcite. Pentru cele două rânduri de scaune sunt prevăzute două ecrane de 13 icnh pentru sistemele multimedia cu conectivităţi Apple CarPlay şi Android Auto.
La dispoziţia pasagerului sunt puse două suporturi pentru gadget-urile mobile cu sistem de încărcare prin inducţie, conectivităţi Wi-Fi şi sistem audio performant cu 11 difuzoare. Printre tehnologiile noi se enumeră camerele de supraveghere instalate în locul oglinzilor retrovizoare exterioare cu afişaje pe ecrane speciale situate pe montanţii frontali. Pentru călătorii confortabile indiferent de condiţiile climaterice de afară este prevăzut un sistem de climatizare cu 3 zone şi încălzire electrică pentru toate scaunele.
Ei bine, am menţionat mai sus că Gemera îşi merită pe deplin titlul de Mega-GT. Cel puţin sistemul de propulsie justifică sută la sută această poreclă Gemera are un motor termic biturbo pe benzină, de 2.0 litri, cu 3 cilindri şi carter uscat, capabil să livreze 600 CP şi 600 Nm (omitem fiabilitatea aici), însă motorul termic are un rol mai secundar aici, or Gemera mai are trei motoare electrice, două pe puntea spate şi unul amplasat pe arborele cotit al motorului termic. Cumulativ sistemul de propulsie poate genera 1,724 CP şi 3,500 Nm!
În ipostaza respectivă Mega-GT-ul poate accelera până la 100 km/h în 1.9 secunde, având o viteză maximă de 400 km/h. Afară de performanţele halucinante Koenigsegg Gemera este, totuşi, un supercar hibrid — având la bază baterii de 16.6 kWh acesta poate parcurge în regim electric până la 50 km. În regim electric, de altfel, viteza maximă constituie 300 km/h, însă cel mai probabil rezervele de energie vor fi epuizate de ceze ori mai rapid decât într-un mod de rulare mai domol.
Preţul Mega-GT-ului nu a fost anunţat. Suedezii planifică să producă doar 300 unităţi Koenigsegg Gemera.
0
4,888
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!