Premieră: Mercedes-Benz Vito facelift primeşte actualizări tehnice importante şi o versiune electrică

12 Martie 2020, 09:21
Denis Godorozea
La un an după actualizarea gamei Mercedes-Benz V-Class, versiunea de lux a monovolumului german, constructorul din Stuttgart lansează o actualizare majoră pentru versiunile incipiente şi utilitare Vito. În premieră modelul beneficiază de o versiune 100% electrică, eVito, cu o autonomie record în segment.
Facelift-ul nu a adus modificări majore de design — monovolumele actualizate Vito se disting de versiunile precedente doar printr-un calandru cu structură interioară uşor modificată, cu grile orizontale duble, şi câteva seturi noi de jante din aliaj, cu dimensiuni cuprinse între 17 şi 19 ţoli.
La fel de rezervate sunt şi modificările aplicate habitaclului, unde Vito a beneficiat de tapiserie cu ornamente noi, prize de aer ale sistemului de climatizare cu design modificat, inserţii din plastic piano black pe consola centrală, sistem multimedia nou cu ecran de 7 inch şi posibilităţi vaste de conectare cu gadget-urile mobile şi cameră de marşarier cu afişaje pe oglinda retrovizoare interioară. Cele din urmă sunt oferite, însă, doar opţional. Standard monovolumele actualizate vor fi echipate cu sistem de prevenire a impactului frontal.
Modificări mai consistente au avut loc la nivel de motorizări, însă acestea sunt similare metamorfozelor simţite de V-Class acum un an. Din gama motoarelor termice a fost eliminat turbodieselul M 651 de 2.1 litri, acesta fiind substituit cu noua unitate OM 654, de 2.0 litri. Motorul respectiv este oferit în mai multe variante de putere: cea incipientă, 114 CDI oferă 136 CP şi 330 Nm, versiunea 116 CDI are la activ 163 CP şi 380 Nm, varianta 119 CDI dezvoltă 190 CP şi 440 Nm, pe când nivelul de top 124 CDI livrează 239 CP şi 530 Nm.
Motorizarea de maximă este disponibilă, însă, doar în versiunea Mixto, care poate adăposti la bord până 7 persoane şi oferă un volum mai mic pentru bagaje. Indiferent de motorizare, unitatea OM 654 se cuplează la cutia automată cu 9 rapoarte, care a venit să înlocuiască vechea cutie cu 7 rapoarte. Opţional clienţii pot bifa un sistem de tracţiune integrală.
Există şi o motorizare incipientă, însă, cu un turbodiesel OM 622 de 1.7 litri, amplasat transversal, ce oferă 102 CP şi 270 Nm pentru versiunea 110 CDI, sau 136 CP şi 330 Nm pentru versiunea 114 CDI — da, aceasta este disponibilă cu două motoare diferite. Acest motor se cuplează la cutia manuală cu 6 rapoarte ce transmite cuplul pe puntea faţă.
În lista opţionalelor a fost inclusă acum suspensia pneumatică adaptivă Airmatic, care are inclus un regim cu o gardă la sol mărită cu 35 mm, comparativ cu înălţimea standard. La viteze mai mari suspensia va ajusta garda la sol cu 10 mm în jos, ce are un impact benefic asupra consumului de combustibil. Această suspensie este disponibilă doar pentru varianta turbodiesel de top 124 CDI şi pentru noua versiune electrică eVito.
Cea din urmă versiune este echipată cu un singur motor electric de 204 CP, amplasat pe puntea faţă, alimentat de la o baterie de 100 kWh, care promite o autonomie maximă de 421 km, însă aceasta a fost calculată conform vechiului standard NEDC, ceea ce înseamnă că autonomia reală poate fi mai mică cu circa 100 km.
Versiunile actualizate Mercedes-Benz Vito pot fi comandate acum în Europa, urmând ca livrările să înceapă pe parcursul acestei luni. Livrările eVito vor demara nu mai devreme de vara acestui an.
0
3,786
GALERIE FOTO (128 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!