Premieră mondială: Mercedes-Benz prezintă familia actualizată E-Class facelift

3 Martie 2020, 12:24
Denis Godorozea
Mercedes-Benz E-Class facelift marchează debutul mondial — germanii au pregătit actualizări consistente de mijloc de carieră pentru întreaga gamă a Clasei E, pentru toate tipurile de caroserie şi inclusiv versiunile de performanţă semnate de AMG. E-Class facelift are un aspect exterior actualizat, iar pentru substratul tehnic nemţii au pregătit modificări şi mai consistente.
Modificările stilistice aplicate de designerii germani sunt colosale şi se fac resimţite, în special, pe sedanurile E-Class. Toate versiunile din gamă au primit blocuri optice faţă cu o formă modificată, cu semnături LED regândite, iar la posterior sedanurile au beneficiat de blocuri optice absolut noi, parcă inspirate de la noua gamă de modele, precum CLS sau Clasa A sedan şi CLA, însă în cazul lui E-Class formele blocurilor optice sunt mai ondulate, semn că asemenea modificări stilistice vor fi adaptate şi pentru noile generaţii S-Class şi C-Class.
Standard toate versiunile, inclusiv cea incipientă, au acum blocuri optice full-LED, iar opţional clienţii pot opta pentru faruri adaptive Multibeam LED, care permit şoferului să circule cu faza lungă conectată instant, graţie funcţiei de redirecţionare automatizată a razelor de lumină care omit alt transport din cale. Totodată farurile adaptive iluminează din timp virajele.
Calandrul şi-a păstrat structura interioară, care poate varia în funcţie de versiunea aleasă, însă acesta este acum mai mare. Break-urile şi versiunea All-Terrain nu au suferit prea multe modificări, însă acestea aveau blocuri optice spate orizontale şi până la actualizarea de mijloc de carieră. În schimb, germanii au modificat inserţiile exterioare decorative — versiunile AMG au acum mai multe elemente black chrome, pe când break-urile şi E-Class All-Terrain au optat pentru inserţii negre-lucioase.
Pe lângă cele menţionate Mercedes-Benz va oferi pentru E-Class facelift trei nuanţe noi de caroserie şi câteva seturi de jante restilizate de diverse dimensiuni. Interiorul poate fi ornamentat cu câteva tipuri noi de inserţii decorative. Standard acum E-Class va avea la bord două ecrane de 10.25 inch, unul pentru instrumentarul de bord digital şi cel de-al doilea pentru sistemul de infotainment. Cel din urmă ecran poate fi înlocuit opţional cu unul mai generos, de 12.3 inch. Sistemul MBUX a fost actualizat şi oferă acum câteva funcţii noi, printre care funcţia Energizing Coach cu câteva regimuri noi de funcţionare, pentru relaxare şi revitalizare. A apărut un asistent adaptiv pentru şofer, denumit Energizing Seat Kinetik, care va modifica unghiul de înclinare al spătarului şoferului automatizat la distanţe lungi, pentru ca corpul şoferului să nu rămână fixat într-o singură poziţie prea mult timp.
Noul asistent PowerNap este adresat exclusiv versiunilor cu motorizări plug-in hybrid — sistemul este capabil să construiască un traseu de condus optim, pentru a planifica un regim de odihnă pentru şofer în timp ce bateriile sistemului electric vor putea fi încărcate la prizele din preajmă. Odată cu actualizarea au devenit disponibile sistemele de alarmă Urban Guard Protection şi Urban Guard Protection Plus. Sistemele pot atenţiona proprietarul dacă automobilul este accidentat în timp ce este parcat, ba să ofere informaţii despre gravitatea defectului şi regiunea unde maşina a fost accidentată. Concomitent, şoferul va afla la distanţă dacă automobilul este evacuat.
Sistemul de cruise-control adaptiv comunică acum cu sistemul de navigaţie — datorită acestei funcţii asistentul automatizat de la bord poate "afla" din timp despre un ambuteiaj sau un accident în cale, cu câteva secunde sau chiar minute până situaţia este văzută de şofer, iar astfel sistemul va adapta din timp viteza de rulare. Sistemul de monitorizare a unghiurilor oarbe emite acum avertizări chiar şi când automobilul staţionează iar cei de la bord încearcă să deschidă portiera. Camerele de luat vederi la 360 grade pot afişa acum poziţia automobilului în spaţiu pe ecranul sistemului multimedia, exact precum într-un joc 3D.
Fără a oferi informaţii despre caracteristicile dinamice, germanii anunţă că gama motorizărilor a fost revizuită complet. Mercedes-Benz E-Class facelift este oferit acum cu 7 variante de motorizări de tip plug-in hybrid, bazate pe propulsoare termice pe benzină şi motorină, în versiuni sedan, break şi All-Terrain. În funcţie de motorizare, propulsoarele disponibile pentru E-Class oferă între 156 şi 367 CP în cazul motorizărilor pe benzină, şi între 160 şi 330 CP în cazul motorizărilor diesel.
Aproape toate motorizările clasice au devenit acum micro-hibride — E-Class poate avea un sistem mild-hybrid în combinaţie cu gama de motoare pe benzină M 254 cu câte 4 cilindri şi M 256 cu câte 6 cilindri. Generatorul starter cu sistem electric de 48 V în acest caz oferă 20 CP şi 180 Nm în primele clipe de acceleraţie.
Mai generoşi la detalii au fost cei de la Mercedes-AMG, care au dezvăluit versiunea incipientă E 53 4MATIC+. Maşina are sub capotă benzinarul turbo de 3.0 litri, cu 6 cilindri, asistat de un generator-starter în cadrul sistemului micro-hibrid. Motorul termic dezvoltă 435 CP şi 520 Nm, iar în primele clipe de acceleraţie sistemul electric oferă un boost imens de 22 CP şi 250 Nm. Motorul se cuplează la cutia automată AMG Speedshift cu 9 rapoarte ce transmite cuplul pe ambele punţi prin intermediul sistemului 4MATIC+. În noua ipostază sedanul AMG E 53 poate accelera până la 100 km/h în 4.5 secunde, pe când break-ul cu acelaşi indice este mai lent cu 0.1 secunde. Tradiţional viteza maximă este limitată la 250 km/h şi poate fi extinsă până la 270 km/h cu pachetul opţional AMG Driver’s Package.
Noul Mercedes-Benz E-Class facelift în versiunile sedan, break, All-Terrain şi versiunea incipientă AMG va fi lansat pe piaţa europeană în vara acestui an. Mai târziu vor fi prezentate versiunile AMG de top, dar şi versiunile de caroserie Coupe şi Cabrio.
0
4,221
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!