Renumitul Volkswagen T1 renaşte oficial cu substrat tehnic 100% electric

20 Martie 2020, 12:26
Denis Godorozea
Cu ocazia aniversării de 70 de ani a legendarului Volkswagen T1 constructorul german a pregătit o surpriză cu totul specială pentru fani — relansarea modelului într-o interpretare modernă, cu substrat tehnic 100% electric, Volkswagen e-Bulli. Aceasta nu este o replică, însă, pregătită de ateliere terţe, ci un proiect ghidat de Volkswagen, cu aportul companiei germane eClassics, care va produce monovolumul clasic.
Inginerii şi designerii au avut misiunea dificilă de a păstra la maxim posibil aspectul clasic al monovolumului renumit, dar să-l adapteze la condiţiile actuale, cu tot soiul de îmbunătăţiri în domeniul siguranţei şi manevrabilităţii. Specialiştii din cadrul Volkswagen au revizuit suspensia modelului clasic, astfel încât aceasta este acum adaptată vitezelor maşinilor moderne şi promite manevrabilitate şi stabilitate îmbunătăţite.
Astfel, designul clasic a fost menţinut până la micile detalii, dar şi aici cu mici ajustări. De exemplu, blocurile optice sunt acum de tip LED, iar carcasa de siguranţă a fost adaptate normelor contemporane. La interior modificările şi adaptările sunt mai vizibile, în special pe partea din faţă a habitaclului, unde şi-au găsit loc un instrumentar de bord clasic, dar cu afişaje digitale, şi un levier pentru selectarea direcţiei de mers împrumutat chiar de la modelele de serie Volkswagen. Pe consola centrală s-a situat un sistem audio cu design retro, dar posibilităţi de conectare USB şi Bluetooth. Sistemul de navigaţie cu ecran dedicat şi-a făcut loc, însă, pe plafon.
Substratul tehnic a fost modificat în totalitate. Afară de suspensie germanii au revizuit şi sistemul de propulsie, unde motorul termic a fost înlocuit cu unul electric, capabil să dezvolte 83 CP şi un cuplu maxim de 212 Nm, transmis pe puntea spate. Constructorul nu a dezvăluit timpul de acceleraţie până la 100 km/h, dar a specificat viteza maximă — 130 km/h. Motorul este alimentat de o baterie de 45 kWh, situată în podeaua maşinii între cele două punţi. Bateria promite o autonomie de circa 200 km şi poate fi alimentată în proporţie de 80% de la o priză de încărcare rapidă timp de 40 minute.
Cei de la eClassics au sugerat, că ulterior, dacă va exista cerere, ar putea fi relansaţi şi succesorii legendarului T1 — T2 şi T3. Bineînţeles, cu un substrat tehnic electric. Monovolumul din imagini are un preţ de pornire de 64,900 euro.
0
3,038
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!