Top 10 automobile dure şi spartanice, capabile să reziste tuturor provocărilor

30 Martie 2020, 17:23
Denis Godorozea
În continuarea topului de ieri şi la solicitarea voastră, dragi cititori, am pregătit astăzi un top cu 10 maşini dure, capabile să facă faţă tuturor provocărilor şi să opună rezistenţă celor mai drastice condiţii de exploatare. Am ţinut cont de recomandările voastre şi am pregătit o listă de monştri rezistenţi de serie şi nu prea. Deci, fără prea multe introduceri, să începem!
Toyota Tundra

În lista noastră de ieri am inclus o Toyota — modelul Land Cruiser 200 şi-ar face apariţia şi în lista de astăzi, însă ca să nu le repetăm, am decis să includem astăzi un model la fel de faimos, dar probabil mai rezistent chiar, or Tundra este concepută nu doar pentru ca să se aventureze în offroad fără griji prea mari, dar şi să tracteze greutăţi în benă dar şi remorci de câteva tone.

Toyota Tundra şi-a făcut apariţia în gama Toyota la finalul secolului trecut, iar timp de două decenii a schimbat două generaţii, modelul actual fiind lansat pe piaţă în 2007. De atunci cea de-a doua generaţie a suferit mai multe actualizări majore şi modificări stilistice, fiind disponibilă cu propulsoare monstruoase V6 şi V8.
Ford F-Series

Seria de pick-up-uri Ford F este una dintre cele mai de succes în segment în întreaga lume. Anual aceste vehicule doar în American de Nord înregistrează vânzări de milioane de unităţi. Nu am selectat aici un pick-up anumit, or cât de performant şi faimos ar fi un F-150 Raptor, acesta cedează în faţa monştrilor superiori din seria F cu sigla Ford.

Seria pick-up-urilor fullsize americane îşi are începutul în 1948, cu lansarea primului model utilitar, însă pe parcursul anilor cei de la Ford au dezvoltat segmentul prin lansarea mai multor modele de diferite dimensiuni şi posibilităţi. Bestseller-ul întregii familii este, incontestabil, Ford F-150, însă cei ce-şi doresc să stoarcă dintr-un automobil posibilităţile maxime vor alege un F-350 sau un F-450 — aceşti monştri sunt gata să concureze chiar şi cu camioanele americane!
Jeep Wrangler

Jeep Wrangler este modelul iconic din gama constructorului american, care rămâne fidel tradiţiilor la fel precum şi alţi participanţi din lista noastră, precum legendarul Gelandewagen, de exemplu. Deşi poate concura cu adversarul german pe teren accidentat în condiţii similare, Wrangler apelează la un public care nu are nevoie de performanţe maxime pe drumuri asfaltate şi recorduri de viteză, ci apreciază practicismul şi posibilităţile pe teren accidentat. Or de ce mai trebuie să fie capabil un offroader adevărat?

Jeep Wrangler a păşit într-o nouă generaţie acum doi ani, având un design clasic, dar un substrat tehnic modern, cu propulsoare mai eficiente şi mai performante, dar la fel de rezistente, precum cele precedente. Pentru clienţii care-şi doresc o doză mai mare de practicism, apropo, este disponibil pick-up-ul Gladiator, care tot un Wrangler spartanic este.
Suzuki Jimny

Acest micuţ este îndrăgit de foarte multă lume şi chiar de acei pasionaţi auto care nu neapărat se aventurează în experienţe de offroad. Jimny, în special noua generaţie lansată acum câţiva ani este apreciată pentru simplitatea sa şi costurile reduse de achiziţionare şi întreţinere. Mai mult, pe lângă posibilităţile pe care le oferă, acum dublate graţie tehnologiilor noi pregătite de inginerii Suzuki, acest nou Jimny revine la designul tradiţional al seriei de offroader-e nipone.

Noul Jimny a avansat mult în posibilităţile sale pe teren accidentat, în special comparativ cu predecesorul. Offroader-ul ăsta, construit în continuare pe cadru dur, respectă reţeta tradiţională şi vine cu două punţi rigide la pachet cu un sistem de tracţiune integrală cu diferenţiale mecanice. Jimny va rezista celor mai draconice provocări în offroad şi nu va solicita reparaţii costisitoare, or până şi benzinarul de 1.5 litri de sub capotă e cât se poate de simplist, dar suficient de eficient pentru a răspunde provocărilor de eficienţă impuse de ecologişti.
Land Rover Defender

Legendarul Defender nu şi-a găsit loc în topul precedent, acolo fiind incluse Gelandewagen-ul şi un Range Rover SVAutobiography. În topul dedicat maşinilor dure şi rezistente, însă, Defender nu are cum să nu-şi găsească un loc. Legenda britanică tocmai a păşit într-o nouă generaţie după ani buni de aşteptare, însă între timp maşina asta a şi fost repoziţionată, astfel încât să se dueleze pe piaţă cu G-Class-ul celor de la Mercedes-Benz, dar nicidecum cu un Wrangler. Cel puţin ca preţ, or pe lângă avansul de confort şi stil, Defender a avansat mult şi din punct de vedere tehnologic.

Ei bine, cu schimbul de generaţii Defender a fost obligat să opteze pentru propulsoare mai eficiente, inclusiv sisteme micro-hibride, însă britanicii sugerează că acestea sunt la fel de rezistente şi sigure precum unităţile de propulsie ale predecesorilor, iar noi nu avem dubii în acest sens, or anume Defender e acel model din gama Land Rover, care respectă cu stricteţe tradiţiile.
BRABUS 700 - Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6

Deşi am inclus în topul precedent un Gelandewagen, acolo nu ne-am concentrat atenţia spre o versiune anumită, însă acest monstru, creat pe baza generaţiei precedente Gelandewagen cu picanterii livrate de inginerii iscusiţi de la BRABUS merită toată atenţia. Acest offroader cu 3 punţi se va simţi în apele sale pe orice tip de drum, ba va putea pune în aplicare cei 700 CP şi 960 Nm injectaţi de tunerii germani, pentru a accelera până la 100 km/h în 7.4 secunde — halucinant pentru un monstru de teren de 4.1 tone!
Rezvani Tank

Uite că monstrul de mai sus a deschis uşa pentru opere spartanice absolut speciale. O fi ascuns la baza acestui Rezvani Tank un Jeep Wrangler, însă tangenţele cu modelul de serie se limitează la câteva menţiuni şi documentaţia oficială, pe când performanţele sunt dictate de suspensia complet revizuită, cu componente livrate de FOX şi gardă la sol mult mai generoasă. Sub capota uriaşului blindat se ascunde propulsorul HEMI V8 de 6.4 litri, capabil să dezvolte 500 CP.
Unimog Zetros 6x6

Un alt monstru cu totul special cu 6 axuri este acest Unimog Zetros 6x6. Propulsat de turbodiesel de 7.2 litri, ce oferă 326 CP şi 1,300 Nm la activ, acest camion poate trece neobsevat de pe drumul asfaltat pe teren accidentat sau direcţii unde în mod normal nu ai porni nici măcar cu un offroader bine pregătit. Mai mult, acesta este tocmai actual în condiţiile acutale de pandemie, când autorităţile şi medicii ne solicită să rămânem izolaţi — cu acest camion monstruos poţi ajunge în cele mai izolate zone şi să duci un mod de viaţă obişnuit, or la bord găseşti un dormitor, o bucătărie, ba chiar şi o saună!
Tesla Cybertruck

Creatura asta electrică a fost prezentată în toamna anului trecut şi a şocat publicul din întreaga lume nu doar prin aspectul exterior, dar şi prin performanţele uimitoare care vin să impună noi şi noi recorduri în segmentul electromobilelor. Ei bine, Cybertruck mai are luni bune, poate chiar ani până la startul producţiei de serie, timp în care ar putea suferi modificări majore, în special în materie de design, însă acele caracteristici anunţate de Elon Musk în momentul prezentării — nu lasă loc dubiilor.

În nivelele de echipare de top Tesla Cybertruck are 3 motoare electrice, două pe axul spate şi unul frontal. În această ipostază pick-up-ul pătrăţos poate accelera până la 100 km/h în circa 3 secunde, unde mai pui că este extrem de capabil în offroad şi rezistent la provocările căror poate fi supus un pick-up.
Conquest Knight XV

Acest monstru blindat a fost construit pe baza vehiculului militar canadian Armet Armored Vehicles, de la care a moştenit ADN-ul de un tot-teren rezistent şi capabil, armura care poate face faţă nu doar gloanţelor, ci şi exploziilor. Însă Knight XV a fost conceput pentru un public care apreciază şi rafinamentul la bord, iar astfel pe lângă cele menţionate mai sus, acest monstru este căptuşit cu materiale de înaltă calitate la bord şi promite o izolare fonică supremă.

Monstrul este echipat în variantele de top cu un turbodiesel V8 de 6.7 litri, capabil să dezvolte 299 CP şi 895 Nm, ceea ce ar fi suficient pentru offroader-ul de 10 tone să nu rămână prea mult în spatele offroader-elor de mai sus, cel puţin.
0
637
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!