A început producţia SUV-ului electric Byton M-Byte, modelul de serie cu cel mai mare display interior

15 Aprilie 2020, 13:37
Denis Godorozea
Prima ţară afectată de criza pandemică de coronavirus Covid-19 îşi revine tot mai rapid — mai devreme în China şi-au reluat activitatea constructorii auto şi showroom-urile, iar acum a fost anunţat startul producţiei crossover-ului electric Byton M-Byte. Noul electromobil vine să se dueleze pe piaţa electromobilelor cu un şir de tehnologii noi, iar în spatele proiectului se află ingineri şi manageri ieşiţi din companii auto cu renume, precum BMW.
Ei bine, încă nu este vorba despre lansarea comercială a modelului M-Byte — Byton a pornit producţia la uzina din China pentru a testa primele prototipuri în regim de exploatare real, dar şi pentru a adapta liniile de producţie la proaspăta uzină. Ulterior aceste maşini vor fi utilizate în testele din teren dar şi în cele de siguranţă. Lansarea comercială va avea loc, însă, în vara acestui an, deci asistăm la lansarea de succes a unui nou startup electric, performanţă reuşită până acum de foarte puţine companii.
Uzina Byton are o capacitate de producţie de până la 300,000 unităţi anual — se pare că conducerea planifică să cucerească piaţa globală de electromobile. În acest număr va fi inclus şi sedanul K-Byte, care în viitorul apropiat va debuta în varianta de serie. Construcţia acesteia a demarat în toamna anului 2017, iar de curând uzina a fost dată în exploatare. Uzina abundă cu tehnologii de ultimă generaţie chiar şi pe linia de producţie, majoritatea proceselor fiind automatizate.
Byton M-Byte este poziţionat pe piaţă drept un crossover de talie medie cu propulsie exclusiv electrică. Modelul s-a făcut renumit datorită designului nou şi celui mai mare display interior de pe piaţă — planşa de bord este dominată de un ecran curbat imens de 48 inch, care include afişaje pentru instrumentarul de bord, sistemul multimedia centralizat şi un sistem multimedia dedicat pasagerului faţă.
Crossover-ul este echipat cu un motor electric de 272 CP, situat pe puntea spate, sau în cadrul sistemului de tracţiune integrală cu un al doilea motor pe puntea faţă. În acest caz puterea totală a sistemului atinge 408 CP. Standard electromobilul este echipat cu o baterie de 72 kWh, care promite o autonomie de până la 430 km, opţional fiind disponibilă o baterie de top de 95 kWh, care ar putea oferi o autonomie de până la 550 km. Ambele rezultate au fost calculate, însă, conform standardului vechi NEDC, deci cifrele reale ar putea varia mult comparativ cu cele declarate.
0
2,365
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!