Cum arăta un Mercedes-Benz W124 cu tuning în anul 1988 şi cum s-a păstrat până azi?

14 Aprilie 2020, 17:09
Denis Godorozea
Atelierul Hartge, fondat în 1971 de pilotul de curse de la care a şi moştenit numele, a încetat din existenţă în jumătatea anului trecut. Însă câteva decenii mai devreme atelierul s-a făcut faimos în mare parte pentru modificările aplicate modelelor de serie BMW, în special înghesuind motoarele sedanurilor mari pe cele mai mici. Este şi exemplul acestui Mercedes-Benz 300 E W124 produs în 1988, botezat de tuneri Hartge F1, care a beneficiat de un propulsor de... BMW M1!
Acest "hibrid" german are la bază o versiune de serie Mercedes-Benz E-Class W124, însă tunerii de la Hartge l-au şi personalizat cum ştiu ei mai bine. În special, modificările au vizat substratul tehnic, iar sub capota maşinii s-a situat benzinarul M88 cu 6 cilindri în linie, preluat de la BMW M1, cuplat la cutia manuală a coupe-ului BMW Seria 6 de primă generaţie E24.
Suspensia standard a fost înlocuită cu una mai performantă cu componente livrate de Bilstein. Aceste modificări nu au fost, însă, suficiente pentru cei de la Hartge, or şi motorul a fost supus modificărilor pentru ca din cei 286 CP să stoarcă până la 330 CP.
Hartge F1 a devenit unul dintre cele mai scumpe şi originale proiecte din portofoliul tunerilor germani, or modelul a fost construit într-un singur exemplar, anume acesta din imagini. În pozele ataşate mai putem urmări modificările aplicate caroseriei şi habitaclului, precum barele de protecţie restilizate, lipsa emblemelor Mercedes-Benz, blocurile optice spate umbrite, scaunele retapisate şi inserţiile din lemn, care între timp s-au uzat şi nu mai arată la fel de bine precum în anii de glorie a modelului respectiv.
Exemplarul unic din imagini nu a fost reabilitat, ci menţinut într-o stare originală. Nu cunoaştem despre starea substratului tehnic, însă se pare că bolidul este încă absolut funcţional, or odometrul indică doar puţin peste 130 mii kilometri parcurşi. Maşina este scoasă în vânzare acum de Casa de Licitaţii RM Sotheby’s, însă preţul nu se cunoaşte. Putem anticipa că fanii maşinilor clasice şi cei obsedaţi de modelele originale vor fi gata să dea bani grei pentru un astfel de exemplar, pentru ca ulterior să-l reabiliteze.
0
4,824
GALERIE FOTO (30 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!