Noul BMW R18, prima motocicletă cruiser de la BMW. Harley Davidson, ţine-te!

4 Aprilie 2020, 09:19
Ilie Toma
E superbă, e superbă pur şi simplu. Asta îţi vine să spui când vezi noul BMW R18 şi parcă nici un detaliu tehnic nu mai contează, nici o altă informaţie suplimentară. Dar fireşte că aceste detalii contează, pentru că şi acolo se ascund lucruri gustoase, care-i vor face să jinduiască la ea atât pe fanii motocicletelor BMW, cât şi pe cei care se declarau îndrăgostiţi înrăiţi doar de motocicletele alea, în stil Harley Davidson, şi refuzau să privească la orice altceva.
Da, BMW a organizat o premieră online diferită de oricare alta, în plină pandemie, pentru acest R18. Dar anume asemenea premiere, anume asemenea produse făcute din pasiune sunt de natură să ne încurajeze pe toţi că frumosul n-a murit, că frumosul va exista şi după carantină, să ne amintească tuturor că drumurile şerpuitoare, munţii, lacurile de pe fundal — toate ne aşteaptă să reîncepem a le cuceri!
Aşadar, să revenim la noul BMW R18. Ca nici un alt model, noul R18 îşi trage tradiţia integral din cele mai de succes modele istorice BMW. Împrumută cel mai mult din stilul conceptual de la renumitul model BMW R5 şi în acelaşi timp setează focusul asupra plăcerilor esenţiale în condusul unei motociclete — o tehnică puritană, fără tehnologii artificiale, un motor boxer ca centru al plăcerii şi vibraţiilor, cuplat la o cutie de viteze cu 6 trepte, dar şi o poziţie de condus bună pentru cele mai lungi călătorii. Cu noul model, BMW intră în segmentul cruiser-elor.
Esenţa noului R18 vine de la noul motor boxer cu care e echipată motocicleta — un boxer în 2 cilindri, răcit cu aer, continuând tradiţia acestor motoare, începută de BMW Motorrad încă în 1923, tot el fiind cel mai puternic motor boxer creat vreodată de BMW. Noul motor de pe R18 are o cilindree de 1,802 cm cubi şi dezvoltă o putere de 91 CP la 4,750 rpm. Cuplul maxim atinge valoarea de 150 Nm între 2,000 şi 4,000 rpm, iar aceste două caracteristici sunt combinate cu un sunet puritan şi delicios al motorului.
Şi construcţia cadrului şi a suspensiei e de natură să-i entuziasmeze pe motociclişti. Un cadru dur de oţel, cu două bucle, vine să perpetueze din nou tradiţia lungă a celor de la BMW cu acest tip de construcţie. Atenţia minuţioasă în calitatea desăvârşită a construcţiei poate fi observată până şi la sudurile între tuburile cadrului. Ca şi legendarul BMW R5, noul R18 înconjoară transmisia axului spate cu două bascule ale cadrului.
Totuşi, suspensia noului BWM R18 e dotată şi cu câteva chestii electronice, în ciuda spiritului puritan declarat mai sus. Ca esenţă, axul faţă face uz de o furcă telescopică cu tuburi îmbăcate în „mănuşi”, ca şi la legendarul R5. Forţa de absorbţie variază în funcţie de forţa de apăsare asupra suspensiei, iar cursele suspensiilor sunt destul de lungi - 120 mm pe faţă şi 90 mm pe spate. Sistemul de frânare al noului R18 conţine două discuri de frână pe roata faţă şi un disc pe cea din spate, cu etriere cu 4 pistoane. Modelul vine şi cu 3 moduri de condus — „Rain”, „Roll” şi „Rock” — destul de neobişnuite pentru acest segment, dar care vor permite motocicletei să-şi modifice comportamentul şi să fie mai polivalentă. De asemenea, noul R18 e echipat şi cu un sistem ASC de stabilitate automată a traiectoriei, care poate fi decuplat. Pe lângă asta, mai există şi un sistem de asistare a cuplului motorului, un soi de antiderapaj, dacă facem o paralelă cu lumea maşinilor. Ba chiar noul R18 mai are şi un sistem de asistenţă la demararea în pantă, care să te ajute să porneşti o motocicletă ceva mai grea.
Dar toate astea parcă depărtează modelul de la stilul declarat de a fi puritan şi depărtat de toate chestiuţile electronice — nu? Ce ziceţi voi, motocicliştilor?

Şi dacă vorbim de o motocicletă mai grea, vreţi să ştiţi şi cât căntăreşte, cu siguranţă. Ei bine, noul BMW R18 are o greutate la gol de 345 kg, cu o masă totală admisă de 560 kg, adică cu tot cu oameni şi bagaje. Consumă cam 5.6 litri/100 km, are un rezervor de 16 litri, iar viteza maximă pe care o poate atinge e de 180 km/h. Ah, şi dacă aţi avut cumva ideea că 91 CP ai motorului ar fi cam puţini, aflaţi că nu e aşa — acceleraţia de la 0 la 100 km/h a lui BMW R18 se realizează în... 4.8 secunde!
Modelul debutează cu o ediţie de lansare — First Edition —, iar posibilităţile de personalizare sunt nenumărate, exact aşa cum le-ar plăcea celor mai înrăiţi fani de cruisere.
0
7,600
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!