SUV-uri Lexus, Siberia, -60 grade Celsius şi gheaţa lacului Baikal

28 Aprilie 2020, 19:17
Denis Godorozea
Siberia şi lacul Baikal îngheţat la temperaturi extreme de minus 60 grade nu sunt tocmai cele mai obişnuite tărâmuri de explorări şi aventuri pentru SUV-ul Lexus RX şi în special pentru coupe-ul stilat Lexus LC, însă niponii şi-au propus să pună la încercare aceste două modele exact în aceste condiţii, savurând din locuri neatinse ale naturii, pentru ca să împărtăşească această experienţă cu fanii mărcii, inclusiv printr-o galerie de imagini de excepţie.
De altfel, pentru această aventură cei de la Lexus au ales două modele destinate mai mult junglelor urbane sau escapadelor pe autostrăzi, or SUV-ul RX450h din imagini utilizează un sistem de propulsie hibrid, cu benzinar aspirat natural de 3.5 litri sub capotă, pe când LC500 are un benzinar savuros V8, aspirat natural.
Lacul Baikal este reprezintă cea mai mare rezervă de apă dulce de pe glob, în perioada rece a anului lacul este acoperit de un strat generos de gheaţă, grosimea ajungând la 1.5 metri, la temperatura aerului de minus 60 grade Celsius. Stratul de gheaţă în această ipostază poate rezista cu uşurinţă greutăţii automobilelor, însă chiar şi aşa, echipa Lexus au menţinut distanţa dintre automobile, inclusiv şi pentru a păstra un spaţiu suficient de manevrare şi frânare în condiţiile în care sub roţile maşinilor exista doar gheaţă.
În cadrul echipei a participat şi Nikita Shikov, campionul curselor de drift din Rusia. Acesta a relatat că a avut dubii în ceea ce priveşte sistemul de tracţiune integrală a crossover-ului RX450h, care are o punte spate acţionată doar de un motor electric. Ei bine, dubiile s-au spulberat imediat ce Shikov a ajuns la volanul crossover-ului, or RX a făcut faţă provocărilor cu brio şi s-a antrenat într-un drift de excepţie la viteze de peste 100 km/h şi lipsă de aderenţă, când roţile atingeau viteze de 180 km/h într-un derapaj controlat!
Adevărata savoare a venit la volanul lui LC500, însă. Coupe-ul aparent absolut neadaptat pentru astfel de condiţii de rulare, având un sistem de tracţiune exclusiv pe puntea spate, a făcut show-uri fermecătoare pe gheaţa Baikalului, viteza de rotaţii a roţilor punţii spate ajungând chiar şi la 280 km/h în derapaje controlate!
De altfel, la aventură au participat şi fanii de rând ai mărcii nipone, aceştia având ocazia să savureze din modelele RX şi LC pe lacul Baikal exact la fel, cum a făcut-o şi Nikita Shikov. Ei bine, o asemenea aventură mai include şi o serie de norme de siguranţă specifice — portierele maşinilor nu trebuie să fie încuiate, fără a cupla centura de siguranţă şi cu sistemul audio deconectat.
Aventura a demonstrat capacitatea celor două modele Lexus să facă faţă provocărilor până şi în asemenea condiţii extreme de ger, absolut improprii pentru modele de oraş şi autostradă. Potrivit niponilor, pe durata aventurii nici un sistem şi nici un mecanism de la bord nu a cedat, iar astfel nu a fost nevoie de intervenţia echipei de offroader-e dure, precum Lexus GX şi LX din imagini.
0
599
GALERIE FOTO (96 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!