Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Sfârşit de istorie pentru Skoda Kodiaq RS? Normele de poluare impun cehii să renunţe la unitatea BiTDI

23 Aprilie 2020 - 10:47
Denis Godorozea
Skoda Kodiaq RS a fost lansată în premieră în 2018 ca fiind cea mai performantă versiune a crossover-ului de top din Mlada Boleslav. În noua ipostază Kodiaq a uimit cu unitatea biturbodiesel 2.0 BiTDI, super performantă, care a permis modelului ceh să se impună cu recorduri pe Nurburgring. De altfel, versiunea respectivă s-a bucurat şi de un succes remarcabil pe piaţă, însă cariera sa se apropie de sfârşit acum, din cauza normelor de poluare tot mai aspre.
Ei bine, propulsorul pe motorină 2.0 BiTDI este utilizat de mai multe modele din gama Volkswagen Group şi anume acest motor se încadrează perfect în normele de poluare actuale, chiar şi cu rezerve pentru încă câţiva ani. Totuşi, pe fundalul tabloului general de emisii medii per concern acest motor influenţează negativ media globală, iar astfel germanii se văd nevoiţi să întreprindă măsuri care să reducă nivelul de emisii pentru întreaga gamă pentru a preveni amenzile usturătoare, iar una dintre acestea este renunţarea completă la această unitate de propulsie. Pe lângă Skoda Kodiaq RS, unitatea respectivă mai este instalată sub capotele Volkswagen Arteon, Passat şi Tiguan, însă şi aceste modele vor fi lipsite biturbodieselul potent. Sub capota crossover-ului ceh acesta livrează 240 CP şi 500 Nm.
Care va fi soarta crossover-ului de performanţă după eliminarea acestui propulsor din gamă? Kodiaq RS s-a bucurat de un succes remarcabil pe piaţă din momentul lansării, pe unele pieţe cota versiunii sport fiind de aproape 20% din totalul vânzărilor modelului Kodiaq. De altfel, cehii continuă să dezvolte divizia RS, iar asta înseamnă că Kodiaq va fi lipsit de această versiune doar pe o perioadă scurtă de timp. Deocamdată cehii nu mai preiau comenzi pentru crossover-ul de performanţă în ipostaza actuală, fiind disponibilă doar o versiune de adio, denumită Challenge, care se distinge de cele standard doar printr-un pachet de opţionale mai generos şi producţie limitată la doar 300 exemplare.
Fiind la mijloc de carieră, Skoda Kodiaq ar putea primi în viitorul apropiat un facelift consistent, iar aceasta ar fi o ocazie perfectă pentru lansarea unei versiuni actualizate cu indicele RS. Noi anticipăm că viitorul Kodiaq de performanţă va utiliza un sistem de propulsie plug-in hybrid, însă cehii ar putea chiar să diversifice oferta în segment cu mai multe versiuni, inclusiv una clasică cu motor pe benzină.
Noi am avut ocazia să savurăm din plin din Skoda Kodiaq RS în cadrul unui road trip captivant pe drumurile României. Vă invităm să redescoperiţi experienţele noastre la volanul lui Kodiaq RS accesând link-urile de mai jos:

Spiritul RS. Road trip cu Skoda Kodiaq RS in RomanianRoads;

TEST DRIVE: Skoda Kodiaq RS.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter