Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Showroom-urilor auto din România li s-a permis să-şi reia vânzările de maşini noi. De ce nu şi în Moldova?

12 Aprilie 2020 - 09:11
Redacţia PiataAuto.md
În România, la fel ca şi în Republica Moldova, e instaurată stare de urgenţă, iar odată cu asta de ceva timp sunt în vigoare foarte multe restricţii. Sub incidenţa acestor restricţii au intrat şi vânzările de maşini noi, ba chiar şi vânzările de piese şi reparaţii sau întreţinere a maşinilor.

Cu mai multe zile în urmă, presa din România a raportat cazuri în care unii cetăţeni fuseseră amendaţi de poliţie pentru că se deplasau spre service-uri auto ca să-şi repare maşinile. Însă, o nouă ordonanţă militară publicată la sfârşitul acestei săptămâni stipulează explicit că se permite vânzarea autovehiculelor, a pieselor de schimb şi a serviciilor de reparaţie auto, iar cetăţenilor li se permite deplasarea pentru a achiziţiona automobile, piese sau pentru a le efectua lucrări tehnice.
Care e starea de lucruri din Moldova? În acest moment, toate showroom-urile auto sunt închise, această situaţie perpetuându-se de aproape o lună, ele intrând sub incidenţa generală a punctelor de comerţ, activităţile cărora au fost interzise din cauza pandemiei de COVID-19. Ceva mai târziu, autorităţile au permis deservirea tehnică şi reparaţiile, iar astfel şi-au redeschis uşile doar service-urile oficiale, acestea funcţionând în regim de programare, cu măsuri sporite anti-epidemice. Nu şi showroom-urile, însă. De ce?

Există oare motive obiective pentru a menţine showroom-urile auto închise? În acestea, de obicei, nu se află simultan mai mult de 2-3 clienţi, pe o suprafaţă de sute de metri pătraţi. Comparând cu alte unităţi de comerţ, cărora le este permisă în prezent activitatea, riscul pandemic în showroom-uri este infinit mai mic. Şi marea problemă în contextul Moldovei n-ar fi că ar da buzna acum clienţii să cumpere sute de maşini noi, ci faptul că datorită regimului specific de import şi impozitare, vânzările de automobile noi în ţara noastră generează impozite semnificative pentru bugetul statului, sub formă de accize şi alte taxe, iar resursele financiare pentru buget sunt şi mai vitale acum, în această perioadă dificilă. Spre exemplu, doar sub formă de accize, vânzarea unui automobil cu motor pe benzină de 1.6 litri generează 30,240 lei (trezeci mii două sute patruzeci), a unui cu motor pe benzină de 2.0 litri — de 37,900 lei, iar a unui motor diesel de 2.0 litri — de 62,280 lei! Deci 62 mii de lei venit la buget dintr-un singur automobil diesel de 2.0 litri, care sunt rataţi acum de bugetul ţării noastre din cauza perpetuării acestor interdicţii. Şi nici măcar nu vorbim de motoarele cu cilindree mai mare — acolo taxele pentru un singur automobil sunt de 6 cifre de cele mai multe ori. Un motor diesel de 3.0 litri generează încasare de accize pentru buget de peste 166 mii lei, de exemplu.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter