Trump a anulat normele ecologice mai aspre în susţinerea constructorilor auto în contextul pandemiei

6 Aprilie 2020, 11:16
Denis Godorozea
Pandemia de coronavirus Covid-19 a cauzat o criză mondială de proporţii, iar pierderile economice abia urmează să fie calculate. În context, constructorii auto au fost nevoiţi să oprească producţia pentru a preveni răspândirea infecţiei în rândul angajaţilor, însă concomitent cu sistarea producţiei s-au prăbuşit şi vânzările pe cele mai importante pieţe din lume. Astfel, constructorii auto vor suferi pierderi financiare grozave, iar SUA este printre primele state din lume care vine în ajutorul companiilor.
De altfel, Donald Trump planifica să susţină astfel constructorii auto încă la începutul mandatului de preşedinte al SUA, iar pandemia de coronavirus a venit doar să grăbească lucrurile, or în contextul crizei autorităţile americane au fost deacord cu propunerile preşedintelui. În special, Trump a anulat normele de poluare înăsprite stabilite anterior de Barack Obama, fostul preşedinte SUA.
Potrivit prevederilor stabilite anterior de administraţia lui Obama, între anii 2021 şi 2026 limita de emisii medii de CO2 per gamă de modele pentru fiecare constructor auto trebuia să fie micşorată anual cu 5%. Noile prevederi stabilite de Trump şi EPA (Agenţia de Protecţie a Mediului din SUA) prevăd înăspriri anuale de 1.5%. Concomitent, consumul mediu de combustibil per gamă de modele va fi micşorat până în 2026 până la un nivel de 5.82 litri/100 km (40.4 mpg), pe când normele stabilite de Obama prevedeau o limită de 5.04 litri/100 km (46.7 mpg) până în acelaşi an.
Ce ar însemna aceste înlesniri pentru constructori? Aceştia nu vor fi nevoiţi să elimine din gamă propulsoarele mai vechi şi mai poluante, concomitent vor putea revizui investiţiile pentru următorii ani în vederea dezvoltării propulsoarelor mai ecologice şi, cel mai important, nu vor fi impuşi să stabilească limite de comercializare pentru modelele mari, precum pick-up-urile, care indică şi cel mai mare nivel de consum şi emisii, dar generează şi cel mai mult profit, fiind extrem de solicitate pe piaţa americană. De altfel, aceste prevederi noi sunt valabile pentru toţi constructorii auto, care comercializează automobile noi pe teritoriul SUA. Afară de aceasta, potrivit calculelor EPA, noile norme vor rezulta şi în preţuri mai accesibile pentru consumatorii finali şi vor reduce costurile de exploatare pentru cetăţeni.
Ei bine, o parte din rivalii politici ai preşedintelui Trump au lansat un val de critici la adresa noilor norme de poluare, susţinând că astfel va fi afectată ecologia, iar şeful statului ar trebui să fie acum preocupat de combaterea pandemiei de coronavirus. Totuşi, stabilirea unor norme de poluare mai blânde vor permite constructorilor auto să reducă din cheltuielile pentru următorii ani, căpătând mijloace financiare vitale în contextul pierderilor generate de pandemie. Ar fi acesta un exemplu bun de urmat pentru autorităţile Uniunii Europene, unde sunt impuse norme de poluare chiar mai aspre decât în SUA?
0
861
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!