Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Cifre şi costuri din testul de consum cu Skoda Karoq 2.0 TDI 4x4 la drum lung

6 Mai 2020 - 08:51
Ilie Toma
Acum ceva timp, încă înainte de perioada autoizolării, am publicat reportajul video complet al călătoriei noastre recente cu Skoda Karoq, în care miza principală era să obţinem cel mai mic consum în condiţii realiste de viaţă, cu 4 adulţi la bord, bagaje pline, autostrăzi, munţi şi tot aşa. Videoul îl puteţi vedea şi inserat mai jos, însă atunci v-am promis că vom reveni cu nişte tabele cu cifre, pentru cei care vor să facă nişte calcule mai exacte sau nişte deducţii mai profunde, bazate pe aceste calcule.
Aşadar, am parcurs cu Skoda Karoq 2.0 TDI 150 CP 4x4 DSG7 un total de 2,278 km din Chişinău până în Alpii elveţieni, traversând Moldova, România, Ungaria, Austria, Germania şi Elveţia. Consumul mediu total la final, indicat de maşină, a fost de 5.5 litri/100 km. Viteza medie indicată pe bordul maşinii nu e foarte relevantă, pentru că am oprit adeseori pentru filmări, staţionând cu motorul oprit de sistemul start/stop, dar în acest răstimp timpul e calculat în continuare de maşină şi, implicit, viteza medie scade.
În general, însă, am menţinut viteze de 80-100 km/h prin segmentele unde n-aveam autostrăzi, iar atunci când am urcat deja pe autostradă, am menţinut cca 115-130 km/h. Prin România, însă, am avut parte de trafic foarte intens, chiar la nivel de ambuteiaj, pe aproape de jumătate din distanţa de parcurs a ţării vecine. Şi tot în România am făcut şi o mică escapadă de offroad, după Cluj, doar de dragul plăcerii unei aventuri pe zăpadă cu un SUV 4x4.
Câte alimentări am făcut din Chişinău până la destinaţia finală?

Am făcut alimentarea iniţială la marginea Chişinăului, pe şoş Hânceşti, şi atunci au încăput în rezervor 42.93 litri de motorină Extra. La preţul din acea zi, asta a însemnat 707.92 lei. Astăzi ar fi însemnat 576.55 lei. Înainte de vama Leuşeni, am mai intrat la o staţie Petrom să facem cea de-a doua alimentare, după doar 85 km parcurşi. Au încăput mai puţin de 6 litri şi asta a costat mai puţin de o sută de lei.
Am parcurs toată România fără nici o realimentare. Puteam alimenta în Oradea cel puţin, dar, de dragul interesului „sportiv”, am mai mers vreo sută şi ceva de km şi am alimentat la vreo 100 km de Budapesta, deşi, dacă mergeam până la limită, am fi ajuns şi în Budapesta. Am parcurs astfel 818 km cu acel plin şi mai aveam autonomie de vreo 120-130 km rămasă. Am alimentat cu 47.27 litri, după indicaţiile pompei, iar dacă e să facem un calcul exact, bazându-ne pe o corectitudine absolută a pompei, ar însemna o medie de 5.7 litri la sută, faţă de 5.5 litri indicaţi de maşină.
De la acest punct, am parcurs toată Ungaria mai departe şi toată Austria. Lângă hotar cu Germania, am ieşit de pe autostradă pentru a alimenta, deşi mai aveam încă mult diesel în rezervor. Am alimentat pentru că preţul era mai mic decât în Germania, de doar 1.11 euro/litru în afara autostrăzilor. Pentru cei 670 km parcurşi, conform indicaţiilor pompei, maşina a consumat 39.20 litri. Media calculată conform acestor cifre ar fi de 5.8 litri la sută. A doua zi dimineaţă şi media maşinii a urcat la 5.6 litri la sută.
Prin Germania n-am alimentat. Abia în drum spre Elveţia, când am traversat o fâşie de Austrie, am mai făcut plinul o dată, deşi am fi avut suficient combustibil să ajungem la destinaţie. Ştiam că în Elveţia preţul e simţitor mai mare, aşa că am preferat să alimentăm cu 1.17 euro per litru în Austria. Parcursesem exact 500 km şi am alimentat cu 29.29 litri. Media calculată ar fi fost de 5.8 litri, iar media maşinii încă indica 5.6 litri/100 km în acel moment.
De aici încolo am mers pe autostrăzi elveţiene la început, ţinând maxim 120 km/h, pentru că asta e limita legală, iar pe lângă unele oraşe e chiar 100 km/h. Aici media maşinii a coborât din nou la 5.5 litri/100 km. Apoi am ieşit în afara autostrăzilor şi ne-am înălţat spre munţi, pe drumuri frumoase, parcurse fără grabă. Am ajuns la final cu o medie de 5.5 litri/100 km, indicată de maşină. De aici am avut şi pornirea de a porecli acest SUV Skoda drept maşina de 5.5 litri/100 km (vezi reportajul video).
Chiar dacă presupunem că pompa ne indică o valoare mai dreaptă, putem concluziona că eroarea maximă indicată de maşină e de 0.2 litri la sută, perfect acceptabilă pentru zilele noastre.

În total, neluând în considerare primul plin, am alimentat cu 121.69 litri de motorină pentru a ajunge în Elveţia, la 2,278 km depărtare. N-am făcut un plin şi exact după ce am ajuns la destinaţie, ca să mai calculăm vreo 11 litri în plus faţă de această cantitate, dar cam asta ar fi fost cifra care ar fi trebuit adăugată. Am cheltuit pe motorină 138.59 euro, iar dacă ar fi să mai adăugăm cei vreo 11-12 litri de la final, am fi ajuns la vreo 150-155 euro, pentru aproape 2,300 km parcurşi.
Mai jos vedeţi şi tabelul detaliat cu cifre şi totaluri:
Cineva dintre vizitatori ne-a menţionat că ar trebui să luăm în considerare şi consumul de AdBlue. În direcţie spre Elveţia nu am alimentat cu AdBlue, întrucât mai aveam mult în rezervor. Am făcut-o pe drumul spre casă, însă, iar un recipient de 5 litri ne-a costat 13.99 euro. Cu recipientul ăsta parcurgi, în mod normal, vreo 4-5 mii km, deci pentru distanţa noastră de vreo 2,300 km se poate lua în calcul 6.5-7 euro în plus pentru AdBlue.
Mai costisitoare sunt vinietele, mai ales cea elveţiană, care costă 40 franci sau 38 euro. Toate vinietele împreună au mai costat 64.85 euro, dar acestea sunt obligatorii şi identice ca şi cost pentru orice automobil.

Ştirile PiataAuto.md, produse în acele zile direct de la bordul lui Skoda Karoq

Noi am vorbit mult în reportajul video despre confortul şi ambianţa de la bordul lui Karoq, dar, cel mai multe ar putea spune colegul nostru, Denis Godorozea, care, în zilele călătoriei, şi-a amenajat un adevărat birou mobil pe bancheta spate din acest SUV Skoda.
Centura pusă, laptopul pe genunchi, mouse-ul pe cotiera centrală culcată, alimentare de la priza de 230 V din consola din spate şi internet de la un smartphone cu rol de hotspot, conectat în permanenţă la unul din cele 3 porturi USB ale lui Karoq. Şi o stabilitate plăcută de curs, în mişcare. Asta a fost formula care a permis ca-n zilele călătoriei ştirile PiataAuto.md să fie produse şi publicate direct din mers. Asta se întâmpla în timp ce salonul auto de la Geneva era anulat şi toţi producătorii îşi prezentau cu duiumul premierele online, adaptându-se ad-hoc. Skoda Karoq ne-a ajutat şi pe noi să ne adaptăm ad-hoc şi să fim productivi!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (90 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter