Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Cum au anulat cei de la Lexus goana după numărul de LED-uri în farurile moderne? Revoluţia tehnologiei BladeScan

29 Mai 2020 - 16:22
Denis Godorozea
Sistemele de iluminare tot mai eficiente sunt printre elementele de primă necesitate pe un automobil contemporan. Pe parcursul ultimilor ani tehnologiile de iluminare au avansat mult, astfel încât becurile clasice cu care ne-am şi deprins demult rămân în istoria industriei auto, tehnologia LED fiind preluată acum chiar şi de producătorii automobilelor accesibile, bineînţeles, într-o interpretare bugetară. Una dintre cele mai performante tehnologii de iluminare astăzi este Matrix-LED, omniprezentă în special pe maşinile premium germane. Tehnologie, pe care cei de la Lexus nu au pus mâna, dar se pare că nici nu ar avea nevoie, or sistemul de iluminare dezvoltat constructorul premium nipon este diferit de ceea ce oferă germanii, dar la fel de performant.
Odată cu debutul noului Lexus RX facelift în vara anului trecut, niponii au lansat în premieră tehnologia BladeScan pentru farurile frontale. În timp ce eficienţa în iluminare şi performanţa farurilor Matrix-LED germane depinde, în mare parte, de numărul elementelor de iluminare LED montate într-un singur far (de exemplu, în cazul Mercedes-Benz fiecare bloc optic frontal are peste 80 elemente de iluminare), farurile Lexus RX utilizează doar câte 10, fiind la fel de performante.
De ce este nevoie de un asemenea număr de LED-uri? Pentru a ajusta razele farului în cadrul sistemului de iluminare adaptiv, pentru a nu orbi ceilalţi participanţi la trafic sau pentru a evidenţia pietonii şi indicatoarele rutiere, razele fiind ajustate sau chiar oprite, în funcţie de situaţie. Tehnologia BladeScan a mers pe o cale mai simplistă, aparent, cu doar 10 elemente LED, însă ideea este foarte sofisticată, or farurile noului RX sunt capabile să omită alte maşini în trafic şi să evidenţieze indicatoarele şi pietonii, asemenea precum o pot face farurile Matrix-LED.
Modul de funcţionare a farurilor BladeScan este pe cât de simplist, pe atât de ingenios: lumina produsă de elementele LED de la interiorul fiecărui far nu este proiectată direct pe carosabil, ci pe un disc reflectorizant, care se roteşte cu 6,000 rpm şi astfel împrăştie razele prin lentile pe toată suprafaţa drumului din faţa maşinii. În cazul în care este depistat un alt automobil în cale, elementele LED de la interior sunt deconectate pe o perioadă scurtă de timp, cu o precizie perfectă, astfel încât razele omit maşina. Niponii susţin, că tehnologia BladeScan imite, astfel, funcţionarea concomitentă a 400 LED-uri într-un singur far, fiind capabilă să ilumineze calea la distanţe de 56 metri (32 metri în cazul farurilor adaptive disponibile pe Lexus anterior).
Bineînţeles, tehnologia BladeScan se va regăsi şi pe viitoarele modele Lexus, iar simplitatea şi dimensiunile compacte ale elementelor de iluminare, care au putut fi atinse datorită numărului limitat de elemente LED, permit îmbunătăţiri ulterioare dar şi reduc costurile de producţie şi preţul final al unui far, cel puţin teoretic.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter