Inspirat din Formula 1: Honda dezvăluie informaţii noi despre sistemul hibrid a noului Jazz

14 Mai 2020, 17:06
Denis Godorozea
Premiera noii generaţii Honda Jazz a avut loc în toamna anului trecut. Compacta urbană a debutat cu mai multe sisteme de propulsie, iar japonezii au promis şi un sistem hibrid revoluţionar, e:HEV. Acum cei de la Honda au oferit o nouă porţie de informaţii proaspete despre motorizarea electrificată, despre care se spune că a fost inspirată de la bolizii Formula 1.
Monoposturile de Formula 1 ale echipelor Aston Martin Red Bull Racing şi Scuderia Toro Rosso (cunoscută acum cu denumirea Scuderia AlphaTauri) utilizează sistemul performant, numit RA620H, pe baza benzinarului turbo de 1.6 litri cu 6 cilindri. Motorul este asistat de un sistem ingenios de reciclare a energiei electrice produse la frânare sau prin reutilizarea gazelor sistemului de evacuare, astfel încât este disponibil un boost de putere pentru o acceleraţie mai eficientă dar şi pentru a reduce turbolagul. Această experienţă le-a permis niponilor să dezvolte acum un sistem hibrid revoluţionar pentru maşinile destinate drumurilor publice, printre care şi noua generaţie Jazz.

Astfel, precum şi în cazul monoposturilor, sistemul e:HEV de la bordul noii compacte urbane hibride reciclează gazele din sistemul de evacuare şi energia acumulată în timpul frânării. Această energie este stocată în baterii şi poate fi utilizată ulterior în timpul accelerării mai agresive sau pentru un regim de condus electric. Sistemul în sine este compus de motorul termic de 1.5 litri DOHC i-VTEC, acompaniat de două unităţi electrice şi o baterie Li-Ion.
Totodată, sistemul hibrid de la bordul noii Jazz nu este chiar unul clasic şi se distinge de sistemul celor de la Toyota, de exemplu. Automobilul poate rula în unul dintre cele 3 regimuri de condus, şi tocmai aici se face simţită diferenţa:

— EV Drive: regim standard de rulare 100% electrică, motoarele fiind alimentate de la baterie;
— Hybrid Drive: maşina în continuare rulează datorită motoarelor electrice, însă în acest caz rezervele de energie sunt suplinite de motorul termic. Benzinarul nu acţionează, însă, roţile motrice;
— Engine Drive: în acest caz motorul pe benzină este conectat direct cu puntea motrică şi pune în mişcare maşina.
Astfel, într-un regim de exploatare urban Honda Jazz e:HEV promite o eficienţă maximă, or motorul termic este utilizat predominant în rol de generator de energie pentru baterii. Regimul Engine Drive va fi, însă, utilizat pe trasee la viteze de peste 50 km/h, iar cel din spatele volanului va avea la dispoziţie puterea maximă generată de sistemul hibrid.
0
1,977
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!