Istoria sistemelor de propulsie plug-in hybrid a început la Audi acum peste 30 de ani

12 Mai 2020, 17:31
Denis Godorozea
Pe parcursul ultimilor decenii sistemele de propulsie electrificate de tip plug-in hybrid au devenit un adevărat mainstream în industria auto, maşinile hibride per general înregistrând creşteri consistente de vânzări la nivel global. Primii paşi în acest segment au fost făcuţi, însă, cu mulţi ani mai devreme, iar unul dintre pioneri au fost şi cei de la Audi, care în 1989 au prezentat primul concept plug-in hybrid pe baza renumitului Audi 100 în varianta de caroserie break. Ideea era de a dezvolta un model hibrid care să poată rula cu motorul electric în oraş, şi cu motorul termic pe autostrăzi.
Debutul prototipului denumit Audi duo a avut loc în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din 1989. În total nemţii au produs 5 unităţi plug-in hybrid, care, însă, nu au avut vreo interpretare de serie. Conceptul duo avea la bază break-ul Audi 100 Avant, cu benzinar de 2.3 litri, cu 5 cilindri sub capotă. Benzinarul era capabil să dezvolte 134 CP, iar acesta a mai fost asistat de un motor electric, dezvoltat de compania Siemens, cu 12.8 CP la activ, situat la posteriorul maşinii.
Astfel, Audi duo a fost şi un prototip cu tracţiune integrală, resursele motorului termic fiind transmise pe puntea faţă, pe când motorul electric acţiona puntea spate. Totuşi, substratul tehnic modificat şi bateriile Nichel-Cadmiu au dus la un surplus de greutate maşinii, iar astfel caracteristicile dinamice erau simţitor mai modeste în raport cu versiunile de serie Audi 100 echipate doar cu motoare termice.
Ideea germanilor a avut o continuitate în 1992, când a fost pregătit un prototip similar pe baza celei de-a patra generaţie Audi 100. Prototipul denumit Audi duo II avea la bază un benzinar de 2.0 litri şi un motor electric mai puternic de 28.6 CP, ambele acţionând puntea spate în cadrul sistemului de tracţiune integrală quattro.
0
3,469
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!