Nissan a actualizat cel mai compact SUV din gamă — micuţul Kicks primeşte o motorizare hibridă

22 Mai 2020, 14:58
Denis Godorozea
Cel mai compact crossover din gama Nissan, micuţul Kicks a fost lansat pe anumite pieţe încă în 2016. În funcţie de piaţă, modelul se distinge uşor prin design, dar mai mult prin substratul tehnic, având la bază platforma francezilor B0, utilizată de întreaga familie de modele Dacia. Acum niponii lansează o actualizare majoră de mijloc de carieră pentru cel mai compact SUV, care se lansează acum în Thailanda.
Cel mai probabil, Nissan nu planifică să lanseze acest model şi pe piaţa europeană, deşi în SUA Kicks este comercializat de câţiva ani, fiind produs la uzina japonezilor din Mexic. Însă pentru noi actualizarea asta devine foarte interesantă din punct de vedere al designului — Kicks a preluat noul stil corporativ al mărcii, care ulterior va putea fi văzut pe noile generaţii X-Trail şi Qashqai, iar cea mai curioasă noutate este lansarea versiunii electrificate e-Power, un soi de motorizare hibridă, dar mai puţin obişnuită.
De fapt, dacă e să analizăm substratul tehnic al noului Kicks e-Power, îl putem include într-un fel sau altul în segmentul electromobilelor, or micuţul crossover este pus în mişcare exclusiv de motorul electric de 129 CP şi 260 Nm, pe când motorul termic de sub capotă are un rol de range extender şi nu este conectat în nici un fel cu roţile motrice!
Însă nu poţi exclude acel motor aspirat natural de 1.2 litri complet din ecuaţie, iar asta pentru că motorul electric al lui Kicks este alimentat de la o baterie de doar 1.57 kWh, care fără o sursă de alimentare nu ar putea asigura nici măcar o autonomie de 10 kilometri. Astfel, se pare că motorul termic va fi inclus aproape instantaneu pentru a suplini rezervele de energie. Apropo, benzinarul dezvoltă 79 CP şi 103 Nm.
Totuşi, aceste limitări tehnice au permis niponilor să beneficieze la maxim din spaţiul oferit la interior — Kicks e-Power oferă acelaşi spaţiu pasagerilor şi are un portbagaj similar de 432 litri, cele patru celule ale bateriilor fiind amplasate sub scaunele faţă.
Anterior sistemul e-Power era disponibil exclusiv pe piaţa japoneză, unde era oferit pentru compacta urbană Note. Ulterior, însă, sistemul ar putea fi adaptat şi pentru alte pieţe, inclusiv cea europeană, pe versiuni incipiente a celor mai accesibile modele din gamă.
0
268
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!