Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Predecesorul lui A8: youngtimer imaculat şi fără parcurs — Audi V8 din 1990 cu doar 200 kilometri la bord!

15 Mai 2020 - 18:41
Denis Godorozea
Atunci când vorbim de navele amiral germane produse în secolul XX sau la finalul mileniului trecut, parcă automat ne amintim strict de renumitele BMW Seria 7 (E38) şi Mercedes-Benz S-Class (W140), iar asta pentru că navele amiral ale constructorului din Ingolstadt nu au fost la fel de solicitate, mai ales pe meleagurile noastre. Dar asta nu înseamnă că cei de la Audi nu au avut ce opune concurenţilor, iar astăzi vrem să vă prezentăm o nouă capsulă a timpului, apărută pe baza sedanului de top Audi V8.
Modelul din imagini a fost produs în 1990. Din cele circa 21 mii unităţi produse în total între anii 1988 şi 1993, exemplarul respectiv pare a fi unul dintre cele mai păstrate, or este într-o stare tehnică perfectă, cu materiale de la bord păstrate, dar şi un parcurs infim de doar 218 kilometri parcurşi. Sedanul a fost echipat cu un motor V8, cum sugerează şi denumire, de 3.6 litri, cuplat la o cutie automată cu 4 rapoarte. Motorul livrează 250 CP şi 340 Nm. Standard sedanul are un sistem de tracţiune integrală quattro. În ipostaza respectivă Audi V8 poate accelera până la 100 km/h în 9.2 secunde, având o viteză maximă de 235 km/h.
Istoria acestui model este foarte curioasă şi reprezintă practic perioada de tranziţie a gamei Audi de la modelele de la gama clasică la gama contemporană, iar diferenţele sunt extrem de importante. De exemplu, modelul din imagini, deşi este unul de top, nu are un sistem audio. Şi nu pentru că ar fi fost vandalizat, nu! Ci pentru că acesta era oferit atunci de Audi doar opţional, chiar şi pe o navă amiral, iar primul proprietar nu a bifat această opţiune în listă. Pe lângă aceasta, maşina nu este echipată cu vreun airbag, or pentru prima dată pe sedanul de top airbag-urile au început să apară cu un an mai târziu.
Pe de altă parte, sedanul este foarte bine echipat chiar şi în raport cu modelele contemporane, ei bine, dintr-un segment mai accesibil, evident. Audi V8 are comenzi electrice pentru toate geamurile, scaunele din faţă, iar cel al şoferului mai dispune de memorie pentru 4 poziţii (!). Pe consola centrală se regăsesc comenzi pentru sistemul de climatizare automatizat, iar habitaclul este tapisat cu piele şi ornamentat cu inserţii din lemn. Toate elementele de la interior s-au păstrat extrem de bine, or maşina a fost conservată într-un garaj ventilat.
Audi V8 a fost construit pe baza modelelor 100, însă avea o caroserie complet originală. Succesorul acestui model a fost Audi A8, care a şi continuat istoria constructorului din Ingolstadt în segmentul sedanurilor de top.
Modelul din imagini a fost scos în vânzare de companie olandeză Bourguignon. Preţul sedanului este fix — 74,950 euro, absolut justificat pentru o capsulă a timpului păstrată atât de bine. Cu siguranţă, acest exemplar îşi va găsi locul în garajul unui colecţionar, pasionat de modelele clasice Audi.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (22 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter