Premieră: BMW Alpina XB7, versiune de performanţă pentru cei ce-şi doresc un X7 M

20 Mai 2020, 10:38
Denis Godorozea
Se pare că bavarezii nu se grăbesc cu lansarea unui BMW X7 M de performanţă, deşi în gama actuală se regăsesc versiuni de serie foarte rapide. Problema lipsei unui crossover de top condimentat de divizia M pare să fie soluţionată acum, or pe cel mai mare model din gama bavarezilor au pus mâna cei de la Aplina, care prezintă noul bolid de familie XB7.
Noul BMW Alpina XB7 este un model cu totul special — până acum tunerii germani au propus modificări doar pentru două SUV-uri din gama bavarezilor, X3 şi X4 şi în majoritatea cazurilor acestea sunt propulsate de motoare turbodiesel. De această dată cei de la Alpina au ales motorizarea de top pe benzină, V8-ul de 4.4 litri, cu două turbocompresoare, instalat sub capota versiunii X7 M50i, însă comparativ cu acesta noul model preparat de tuneri are un aspect exterior mai clasic, fără pachete exterioare livrate de divizia M.
Standard unitatea de propulsie din cadrul versiunii M50i livrează un total de 530 CP şi 750 Nm, însă cu condimentele livrate de Alpina motorul este capabil să dezvolte 621 CP şi 800 Nm. Pentru a face faţă puterii mai mari şi a asigura un timp minim de acceleraţie, tunerii au introdus modificări de soft în cutia automată cu 8 rapoarte. În consecinţă imensul SUV de peste 2.5 tone poate accelera până la 100 km/h în doar 4.2 secunde, fiind mai rapid în acest exerciţiu cu 0.5 secunde comparativ cu varianta X7 M50i. Repriza 0-200 km/h are loc în 14.9 secunde, iar viteza maximă atinge 290 km/h (+40 km/h)!
Pentru designul exterior cei de la Alpina au optat pentru elementele clasice de caroserie în schimbul celor livrate de divizia M. Modificările exterioare sunt minime şi se limitează la câteva inserţii decorative noi la nivelul barelor de protecţie, un nou sistem de evacuare cu două terminaţii duble şi jante originale de până la 23 ţoli.
Habitaclul este tapisat cu piele de înaltă calitate Lavalina, iar tunerii au pregătit şi afişaje modificate pentru instrumentarul de bord digital. Alpina XB7 poate adăposti 6 sau 7 persoane la bord, în funcţie de preferinţele clienţilor.
În rândul modificărilor tehnice Alpina anunţă amortizoare noi pentru suspensie — garda la sol poate fi micşorată cu până la 40 mm în regimul de rulare Sport+. Sistemul de frânare M Sport inclus standard pentru motorizarea M50i a fost eliminat în schimbul unor componente livrate de Brembo, cu discuri de 395 mm pe puntea faţă şi 398 mm pe puntea spate. Opţional clienţii pot opta pentru discuri carbon ceramice.
Alpina XB7 este disponibil pentru comandă în Europa. Preţul de pornire pentru cel mai rapid X7 din gama actuală constituie 155,000 euro, însă poate fi şi mai mare cu bifarea sistemului de frânare mai performant şi tapiseriei de top pentru habitaclu. Modificările pentru X7, cel mai probabil, nu se vor limita aici, or mai târziu cei de la Alpina ar putea pregăti un bolid similar dar cu propulsor turbodiesel.
0
3,524
GALERIE FOTO (58 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!