Premieră: KIA Rio facelift. Versiunea europeană a hatch-ului urban primeşte o motorizare micro-hibridă

26 Mai 2020, 13:31
Denis Godorozea
Versiunea europeană KIA Rio a beneficiat de o actualizare de mijloc de carieră — constructorul sud-coreean a publicat primele imagini şi informaţii oficiale despre facelift-ul hatch-ului compact. Cu modificări minore la nivel de design, KIA Rio a primit actualizări tehnice mai consistente, inclusiv o motorizare micro-hibridă pe baza motorului pe benzină.
Deşi a debutat în premieră acum abia 2 ani, pentru a se putea menţine pe piaţa europeană cu normele de poluare înăsprite, KIA Rio a primit un facelift acum. Modificările estetice sunt minime, iar scopul de bază a acestei actualizări a fost introducerea unor motorizări noi. Astfel, stilistic Rio a primit doar o bară de protecţie frontală uşor redesenată şi proiectoare de ceaţă LED incluse. Sunt disponibile câteva variante de jante noi, dar şi două nuanţe de caroserie adiţionale de gri şi albastru. Modificările aplicate habitaclului se limitează la consola centrală, unde este prevăzut un nou sistem multimedia cu ecran tactil de 8 inch şi conectivităţi wireless Apple CarPlay şi Android Auto.
Cele mai importante actualizări ţin de substratul tehnic. Compacta urbană va fi echipată acum cu motoare din seria Smartstream, care de fapt sunt versiuni actualizate ale motoarelor mai vechi din familia Kappa, instalate pe maşinile sud-coreene şi deceniul trecut. Motorizarea T-GDi de 1.0 litri dezvoltă 100 CP şi se cuplează standard la o cutie manuală cu 6 trepte, fie la una robotizată cu 7 rapoarte.
Mai este disponibil un motor aspirat natural pe benzină, de 1.2 litri, ce livrează la activ 84 CP. Sud-coreenii raportează că au putut adapta această unitate normelor de poluare mai severe datorită setărilor modificate ale sistemului Start/Stop, însă cert este că motorul este pe ultima sută de metri înainte de pensionare.
O premieră în gamă este apariţia motorizării micro-hibride, bazate pe benzinarul T-GDi de 1.0 litri, ce mai este asistat de un generator-starter de 48V. În această ipostază motorul este disponibil în două variante de putere, cu 100 CP şi 120 CP. Constructorul nu a oferit, însă, detalii despre eficienţa motorizării respective. În schimb, aceste versiuni noi se cuplează la o cutie manuală nouă, denumită intelligent Manual Transmission, dar despre care nu au fost oferite detalii adiţionale.
0
1,484
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!