Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: Toyota Venza revine într-o ipostază absolut nouă

19 Mai 2020 - 13:32
Denis Godorozea
La sfârşitul deceniului trecut Toyota lansa modelul Venza, un crossover nonconformist, cu siluetă impunătoare şi proporţii ciudate. Venza, însă, nu a avut un succes deosebit pe piaţă şi şi-a încheiat cariera acum 3 ani. Pauza nu a fost prea îndelungată şi acum crossover-ul revine în forţă, dar într-o ipostază cu totul diferită, mai clasică.
Da, după cum puteţi vedea în imagini, noua Toyota Venza este, de fapt, o versiune adaptată a crossover-ului Harrier de generaţie nouă, dedicat pieţei americane. Lansarea niponilor este, însă, absolut justificată, or noua Venza vine să ocupe locul dintre RAV4 şi Highlander în portofoliul companiei, fiind un crossover mai luxos şi mai arătos în raport cu RAV4.
Precum şi majoritatea modelelor de talie similară, Toyota Venza are la bază platforma modulară GA-K, pe care se bazează inclusiv şi noile RAV4 şi Camry. Substratul tehnic a limitat niţel din dimensiunile celei de-a doua generaţie Venza în raport cu predecesorul: minus 60 mm în lungime şi 50 mm în lăţime. În schimb, datorită siluetei clasice, Venza este mai înaltă cu 50 mm comparativ cu generaţia precedentă. Ampatamentul constituie 2,690 mm, fiind identic cu cel al predecesorului.
În drum din Japonia spre SUA Toyota Venza/Harrier a fost lipsită de motorizarea pe benzină de 2.5 litri — crossover-ul va fi disponibil, cel puţin iniţial, exclusiv cu o motorizare hibridă clasică cu motor aspirat natural de 2.5 litri şi tracţiune integrală. Astfel, punea faţă este acţionată în tandem de motorul termic şi unul electric, pe când pe puntea spate se regăseşte un singur motor electric. În total sistemul livrează 222 CP.
Interiorul Venza pare a fi mai rafinat şi mai luxos în raport cu celelalte premiere recente din gama Toyota. În funcţie de versiune, consola centrală este dominată de un ecran de 8.0 sau 12.3 inch, însă cadranele de bord digitale nu sunt prevăzute — doar un ecran al computerului de bord de 4.2 pentru varianta incipientă, sau de 7.0 inch pentru variantele de top. Consola centrală abundă cu comenzi tactile, pe lângă ecranul multimedia, precum setul de comenzi pentru sistemul de climatizare automatizat. Pentru interpretările de top este disponibil un head-up display, comenzi electrice şi sistem de ventilare pentru scaunele faţă. O noutate în gama Toyota este plafonul panoramic adaptiv cu transparenţă reglabilă şi oglinda retrovizoare interioară înlocuită cu un ecran pentru afişarea imaginilor captate de camera de marşarier.
Deocamdată Toyota Venza a fost anunţată doar pentru piaţa americană, urmând mai târziu să fie lansată şi în China. Nu se cunoaşte dacă este luată în calcul posibilitatea lansării acestui model în Europa.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (29 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter