Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Problema picăturilor de ulei scurs la Mercedes-Benz C-Class C180. Cauza, soluţia

25 Mai 2020 - 19:33
Ilie Toma
De ceva vreme, în locul de parcare, după ce scoteam Mercedesul C-Class, observam jos nişte pete întunecate, neclare. La început, fără a analiza prea mult, mi-am zis că sunt urme de la vapori condensaţi de la sistemul de climatizare, întrucât îl menţin în regim AUTO, cu condiţionarea inclusă inclusiv în perioada mai rece a anului.
Ba chiar, schimbând adeseori mai multe maşini pe acelaşi loc de parcare, nu eram convins dacă e anume de la C-Class urma. Dar într-o zi, când tocmai mutasem maşina, am observat o urmă proaspătă, gălbuie. Am luat-o pe deget, era de culoarea uleiului proaspăt, iar mirosul aducea la fel a ulei. Deci, nu mai aveam nici o îndoială, era vorba de ulei şi era de la C-Class-ul C180 în caroserie W205, pe care-l exploatăm.
Acum marea dilemă era să identific cauza. Ea putea fi una simplă, o scurgere de la o garnitură neetanşă, sau una mult mai complicată — o fisură în carter, în blocul motor, în corpul cutiei de viteze sau în zona turbinei şi a sistemului EGR. Respectiv, şi costurile de reparaţie puteau fi de la vreo câteva sute sau mii de lei până la zeci de mii. După poziţionarea faţă de construcţia maşinii —scurgerea era în zona în care motorul se uneşte cu cutia de viteze, dar acolo prin zonă e şi carterul, iar dacă mergi mai sus, pe înăţime, cauzele pot fi mai multe.

Am verificat nivelul de ulei în motor. Absolut normal, un pic mai sus de jumătatea intervalului, cum îl ştiam de la ultimul schimb de ulei, acum vreo 6-7 mii km.
Aşa că n-am stat să ghicesc prea mult cauza şi am mers chiar a doua zi la service-ul oficial Mercedes-Benz în Moldova, de pe Calea Orheiului. L-am salutat pe Petru, recepţionistul pe care-l vedeam mai des înainte, când mai aveam şi B-Class, dar pe care-l văd mult mai rar acum, doar cu C-ul, şi i-am zis că am o problemă, a cărei cauză trebuie găsită. „În sfârşit o problemă!”, zise el zâmbind, întrucât ştie că de mult timp maşina chiar nu manifestase vreun deranjament.
Pentru a putea face şi nişte poze pentru acest reportaj, am cerut şi permisiunea de a merge în zona de lucrări. Maşina a fost ridicată, iar din zona în care suspectam sursa scurgerii, se vedeau urme de ulei, însă ele erau vizibile pe protecţia din plastic din acea zonă.
S-a demontat protecţia, şi iată că a devenit vizibilă şi sursa. Carterul, el avea o zonă mai mare murdară de ulei de motor. Nu era cutia de viteze sau turbina sau altceva mai serios. Dar deocamdată nu era clar dacă e vorba de vreo fisură în carter sau vreo garnitură. Mecanicul a stropit cu o soluţie specială de curăţare sub presiune, iar carterul a devenit curat. Corpul lui e absolut întreg. Sursa scurgerii e de la capacul micuţ de evacuare a uleiului. La fiecare schimb de ulei acest capac de dezvârtit pentru a se evacua uleiul din carter, iar etanşarea lui are loc după asta cu o garnitură nouă. Dar se vede că ultima garnitură n-a fost poziţionată chiar ideal, întrucât a admis mici scurgeri.
Cei de la service au pornit motorul, pentru a urmări cât de intensă e scurgerea. După vreo 10 minute de funcţionare, nu apăruse nici o picătură proaspătă. Deci e o scurgere foarte lentă.

Acum aveam două metode de înlăturare a problemei: fie imediat, fie la următorul schimb de ulei. Imediat ar fi însemnat să dezvârtim acest capac pentru a pune o garnitură nouă şi a fixa corect capacul de data asta, dar, odată cu această operaţiune, ar fi trebuit să scurgem uleiul actual din motor şi să punem altul nou. Deci, efectiv ar fi însemnat să facem deservirea tehnică normală acum, mai devreme.
Varianta a doua, datorită unei scurgeri atât de lente, înseamnă să mai mergem vreo 3-4 mii km şi să facem această operaţiune la momentul schimbului normal de ulei. Eventual să urmărim nivelul de ulei, dar, nici asta nu pare critic. Ni s-a recomandat să mergem pe varianta a 2-a, ea fiind mai raţională. Am ascultat sfaturile service-ului oficial.

Aşadar, problema scurgerii de ulei a fost identificată şi cauza s-a dovedit a fi cea mai puţin gravă din toate scenariile posibile. Derizoriu de simplă, de fapt. N-ai cum să nu pleci cu inima uşurată după o asemenea diagnoză.
Şi a venit şi momentul în care am primit nota de plată pentru inspectarea şi diagnosticarea făcută de cei de la Mercedes-Benz Moldova. Ştiţi cât a fost suma totală? Ţineţi-vă bine: 90 lei. Da, adică nici 5 euro.
De asta ador eu service-urile celor de la Mercedes-Benz din ţara noastră. Sunt profesionişti desăvârşiţi, folosesc tehnici şi piese originale, dar au o politică de preţuri jos pălăria.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter