Seria legendară Type S revine oficial: Acura prezintă noul sedan TLX

29 Mai 2020, 10:32
Denis Godorozea
Acura prezintă în SUA noua generaţie a sedanului TLX, care marchează şi o mare revenire în gama constructorului nipon — seria Type S renaşte după o pauză de peste un deceniu! Noul sedan vine să concureze în forţă cu triada premium germană şi rivalii niponi Lexus şi Infiniti, noul TLX fiind cel mai dinamic şi rapid sedan din istoria companiei.
Deşi niponii au promis o adevărată revoluţie, Acura TLX nu a primit o platformă nouă cu motor amplasat longitudinal şi tracţiune standard pe puntea faţă, aşa cum anticipau fanii — sedanul are în continuare un motor transversal şi tracţiune pe puntea faţă, cea integrală fiind disponibile pe interpretările de top. Totuşi, TLX a primit o platformă nouă, care aduce modificări majore în gama motorizărilor şi în lista echipamentelor de siguranţă. Platforma va sta ulterior la baza viitoarelor modele Acura şi, probabil, anumite modele Honda, destinate pieţei americane.
Pentru habitaclu, comparativ cu predecesorul, niponii promit materiale de o calitate superioară, care să corespundă segmentului premium, fiind combinate suprafeţe tapisate cu piele fină şi inserţii din lemn sau fibră de carbon, în funcţie de versiune. Totuşi, tehnologic noua generaţie TLX rămâne fidelă generaţiilor anterioare — niponii nu propun un instrumentar de bord digital nici versiunilor de top, dar în schimb oferă standard un ecran de 7 inch amplasat între cele două cadrane de bord. Consola centrală este dominată de un ecran generos de 10.2 inch, dar fără comenzi tactile, şoferul va putea interacţiona cu ecranul doar prin intermediul unui touchpad de pe tunelul central.
O noutate în întreaga industrie auto este noul tip de airbag frontal, care nu mai este acum o "pernuţă" clasică, ci este format din trei secţiuni deformabile verticale. În caz de accident frontal cu declanşarea airbag-urilor, cei de la bord se vor ciocni de secţiunea centrală, iar ulterior în câteva clipe capul va fi acoperit lateral de celalte secţiune pentru a fixa poziţia capului într-o poziţie sigură şi pentru a apăra pasagerii de traume provocate de alte elemente de la bord.
Vechea gamă de motoare a fost pensionată definitiv, Acura TLX nu va mai avea benzinare aspirate natural, locul acestora fiind preluat de noua gamă de unităţi turbo, simţitor mai performante. Variantele incipiente vor avea sub capotă benzinarul turbo de 2.0 litri, ce livrează 276 CP şi 380 Nm şi mai este disponibilă acum pe SUV-ul RDX.
Versiunea de top TLX Type S este primul model din gamă care primeşte noul motor turbo V6 de 3.0 litri. Deocamdată niponii nu au relatat despre puterea disponibilă şi caracteristicile dinamice, dar au dezvăluit că motorul se cuplează la cutia automată cu 10 rapoarte şi sistemul de tracţiune integrală SH-AWD. Sistemul cu tracţiune pe 4 roţi este preluat de la modelele existente din gamă, dar cutia automată este absolut nouă pentru gama Acura. Datorită noilor setări, chiar şi având standard tracţiune pe puntea faţă, sistemul SH-AWD poate livra pe puntea spate până la 70% în regimurile de condus Sport şi Sport+. Mai mult de atât, o asemenea rată de cuplu poate fi livrată pe o singură roată!
Lansarea comercială a noii generaţii Acura TLX va avea loc în vara acestui an în SUA. Varianta de top Type S va fi disponibilă peste un an. Precum şi anterior, TLX va fi disponibil doar pe piaţa nord-americană, iar curând va rămâne şi sigurul sedan din gamă, or modelul mai mare, RLX, va fi curând pensionat, iar niponii nu planifică să lanseze un succesor.
0
2,949
GALERIE FOTO (19 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!