Versiunea de serie a supercar-ului exclusiv Nissan GT-R50 se prezintă în acţiune pe circuit

21 Mai 2020, 09:31
Denis Godorozea
Nissan GT-R50 by Italdesign a fost iniţial un concept super stilat lansat acum doi ani pentru aniversarea de 50 de ani a atelierului italian, dar şi pentru a marca cei 50 de ani de existenţă a sportivei nipone, istoria căreia a început în 1969 cu sportcar-ul Skyline GT-R. Conceptul a generat o avalanşă de laude şi interes din partea publicului, iar astfel a fost luată decizia de a produce maşina într-o serie limitată.
Varianta de producţie Nissan GT-R50 by Italdesign avea setată premiera pentru Salonul Auto de la Geneva din primăvara acestui an. Însă criza pandemică a dat peste cap planurile celor două companii, iar astfel debutul are loc cu două luni mai târziu. În schimb, în primele imagini supercar-ul poate fi savurat în acţiune pe circuitul de curse.
După cum se anunţa iniţial, producţia celor 50 unităţi Nissan GT-R50 by Italdesign va fi realizată de atelierul italian, care a elaborat şi designul spectaculos al maşinii. Partea tehnică le-a revenit niponilor, iar specialiştii din cadrul diviziei Nismo au actualizat substratul tehnic al coupe-ului original GT-R.
Astfel, supercar-ul este propulsat de unitatea biturbo V6 de 3.8 litri, VR38DETT. Standard motorul dezvoltă 600 CP şi 652 Nm, însă în cazul versiunii exclusive resursele motorului au fost îmbunătăţite până la 720 CP şi 780 Nm. Motorul este cuplat la cutia robotizată cu 6 rapoarte şi dublu ambreiaj, precum în cazul sportcar-urilor de serie.
Nismo a introdus modificări şi în cadrul suspensiei şi sistemului de frânare — GT-R50 are amortizoare adaptive livrate de Bilstein şi frâne cu discuri carbon ceramice de 390 şi 380 mm livrate de Brembo, cu etriere cu 6 pistoane pe puntea faţă şi cu 4 pistoane pe puntea spate.
Având un preţ de zece ori mai mare decât costă un GT-R standard — 990,000 euro, ediţia specială a fost vândută aproape integral, fiind disponibile pentru precomandă încă câteva unităţi. Preţul indicat este pentru maşina din imagini, de exemplu, iar o doză de personalizare cu vopsea originală pentru caroserie va costa încă 25,000 euro. Un pachet aerodinamic adiţional cu elemente de caroserie din fibră de carbon şi un eleron reglabil pe posterior va costa încă circa 35,000 euro.
0
1,608
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!