Alpina prezintă gama actualizată B5 şi D5 S pe baza BMW Seria 5 facelift

11 Iunie 2020, 06:39
Denis Godorozea
După ce BMW a prezentat noua Seria 5 facelift, a venit şi rândul celor de la Alpina să-şi prezinte creaţiile bazate pe sedanul şi break-ul de talie medie din gama bavarezilor — Alpina B5 şi D5 S facelift. Dar cât de arătoasă e noua Seria 5 cu condimente sportive! Să vedem dacă s-a modificat ceva şi la nivel de substrat tehnic.
Din punct de vedere stilistic cei de la Alpina nu au ţinut doar să "dezlipească" propriile elemente de caroserie de pe modelele precedente ca să le atribuie versiunilor facelift. Nu! Tunerii au dezvoltat un pachet stilistic exterior nou, mai agresiv decât anterior, ce include bare de protecţie faţă şi spate. Aspectul este finalizat de jantele originale cu multiple spiţe şi un diametru de 20 ţoli, iar cumpărătorii vor putea solicita două nuanţe exclusive de albastru şi verde: Alpina Blue şi, respectiv, Alpina Green.
Modificările interioare sunt niţel mai modeste şi se limitează la un instrumentar de bord digital personalizat marca Alpina. Tunerii au mai schimbat volanul cu unul original, mai ergonomic, zic ei, cu emblema aplicată. Aceste modificări sunt oferite standard, însă tunerii precizează că clienţii mai dornici de un bolid personalizat pot solicita oricând modificări mai ample la nivel de interior.
Sub capota Alpina B5 s-a situat benzinarul twin-turbo V8 de 4.4 litri, ce dezvoltă acum 621 CP şi 800 Nm. În aceste condiţii sedanul realizează sprintul 0-100 km/h în doar 3.4 secunde şi poate atinge viteza maximă de 330 km/h. Break-ul Touring cu aceeaşi motorizare va fi mai lent în acceleraţie cu 0.2 secunde şi va putea atinge cel mult 322 km/h.
Varianta pe motorină, Alpina D5 S, are sub capotă unitatea de 3.0 litri, cu 6 cilindri în linie, mai înzestrată cu 3 turbocompresoare. Cu condimentele livrate de Alpina motorul promite 408 CP şi 800 Nm. D5 S este, însă, simţitor mai lentă decât variantele pe benzină (ei bine, pe hârtie!), fiind capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.4 secunde şi să atingă o viteză maximă de 286 km/h. Cifrele sunt valabile pentru sedan, iar break-ul cu motor diesel realizează exerciţiul de acceleraţie în 4.6 secunde şi are o viteză maximă de 283 km/h.
Indiferent de motorizare noile Alpina pe baza Seriei 5 sunt echipate cu cutia automată cu 8 rapoarte şi sistem de tracţiune integrală, ce favorizează, bineînţeles, puntea spate. Totodată, maşinile au beneficiat de câte un sistem de frânare îmbunătăţit, cu discuri de 395 mm pe puntea faţă şi de 398 mm pe puntea spate. Opţional poate fi comandat un sistem de frânare şi mai performant, cu discuri din aliaj. Sunt prevăzute modificări şi la nivelul suspensiei, care este ajustabilă şi mai rigidă acum.
Alpina B5 şi D5 S facelift vor fi livrate primilor clienţi începând cu luna octombrie a acestui an. Comenzile pot fi plasate, însă, din momentul premierei. Preţurile pentru versiunile diesel pornesc de la 92,500 euro pentru sedan sau 95,500 pentru break, pe când varianta B5 are un preţ de 117,700 pentru sedan şi 120,700 pentru varianta Touring.
0
2,853
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!