Chinezii atacă segmentul SUV-urilor compacte cu Lynk&Co 06! Concurent demn de Karoq şi T-Roc?

29 Iunie 2020, 18:29
Denis Godorozea
Lynk&Co prezintă cel mai compact SUV din gamă, modelul a primit indicele 06. Acesta este cel de-al cincilea model de serie din gama brandului comun Volvo şi Geely, care rămâne fidel limbajului stilistic lansat pentru prima dată acum 4 ani şi utilizează o parte din tehnologiile suedezilor. Totuşi, Lynk&Co 06 aduce picanterii mai interesante la substrat tehnic, or brandul a renunţat la platformele suedezilor.
Ei bine, chiar şi un substrat tehnic unificat cu Volvo nu rezultă într-un preţ de achiziţie mult prea piperat — Lynk&Co se va duela pe piaţă cu alte SUV-uri din segmentele de piaţă mai accesibile, precum Skoda Karoq, Toyota C-HR sau Volkswagen T-Roc, iar chinezul are şi dimensiuni similare cu acestea, măsurând 4,340 mm în lungime (Karoq măsoară, de exemplu, 4,382 mm).
Una dintre cele mai importante modificări este trecerea la noua platformă compactă BMA a companiei Geely, pe când toate cele 4 modele prezentate anterior au la bază platformele suedezilor SPA sau CMA. Noua platformă a fost concepută după reţetele suedezilor şi mai stă la baza Geely Coolray şi Icon. Aceasta prevede posibilitatea montării unui motor electric, dar în tandem cu motoare termice poate avea doar tracţiune pe puntea faţă, pe când la posterior se regăseşte o bară de torsiune.
Mai multe modificări stilistice au avut loc la interior, unde şi-a făcut loc o planşă de bord absolut redesenată, aparent mai clasică decât anterior, dar cu o consolă ce înclinată şi unită cu tunelul central, design ce trezeşte asemănări cu SUV-ul electric Jaguar I-PACE. Pentru toate versiunile sunt prevăzute cadrane de bord digitale, cu ecran de 10.25 inch, şi un alt ecran de dimensiuni similare în rol de sistem multimedia, montat în formă de tabletă pe partea de sus a consolei centrale.
Precum şi alte modele mai recente din gamă, Lynk&Co 06 poate avea doar motorul turbo pe benzină de 1.5 litri, cu 3 cilindri, ce dezvoltă 177 CP şi 265 Nm. Benzinarul se cuplează la o cutie robotizată cu 7 trepte, ce transmite cuplul pe puntea faţă. Ulterior acelaşi tandem tehnic va fi oferit şi în cadrul unei motorizări hibride cu posibilitate de încărcare la priză, ce va include şi un motor electric de 81 CP, iar puterea maximă a sistemului va atinge 190 CP.
Iniţial Lynk&Co 06 va fi lansat pe piaţa din China din toamna acestui an, dar până la finalul anului compania promite să înceapă vânzările şi în Europa, însă aici primul debut comercial va fi marcat de modelul cu indicele 01.
1
2,986
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!