I-a aparţinut Ambasadei Suediei din Moldova: un Mercedes-Benz W126, în stare foarte bună, se vinde în Chişinău

12 Iunie 2020, 11:33
Ilie Toma
În ultima vreme am tot admirat împreună bijuterii motorizate superbe, descoperite sau scoase la vânzare în Germania, Polonia, Ucraina, Rusia, dar uneori asemenea exemplare superbe se pot găsi chiar lângă noi. Acest Mercedes-Benz 280 SE W126, despre care vorbim astăzi, se află în Chişinău!
Maşina a fost produsă în 1979 şi a fost S-Class-ul acelor vremuri, chiar dacă pe atunci n-avea oficial această denumire. Nivelul de confort, dimensiunile şi filosofia de la bord — sunt aceleaşi, însă. Iar exemplarul din imagini s-a păstrat până azi într-o stare admirabilă şi are şi o poveste interesantă în spate.
E un Mercedes-Benz 280 SE, iar asta înseamnă că are sub capotă un motor de 2.8 litri (numele de cod M110), pe benzină, cu 6 cilindri în linie. Indicele SE semnifică şi faptul că motorul nu era dotat cu carburator, ci cu injecţie. Puterea lui maximă ajunge la 185 CP, iar cuplul — la 240 Nm. Cu aceşti parametri, maşina prindea prima sută cam în 10 secunde, atingea o viteză maximă de 210 km/h şi avea un consum decent de vreo 15 litri la sută. A fost cea mai populară ipostază a acestei generaţii, fiind produse în total aproape 134 mii de exemplare în întreaga sa carieră.
Mercedesul din imagini şi-a petrecut tinereţea în slujba diplomatică, în Moldova ajungând datorită Ambasadei Suediei, după obţinerea independenţei. Nu era nou când a fost adus aici, însă, se pare că oamenii de la ambasadă de atunci aveau gust bun la maşini. Munca în serviciul diplomatic i-a garantat o viaţă uşoară şi plăcută, cu mentenţanţă întotdeauna la timp şi la service-uri oficiale, cu piese întotdeauna originale. În memoria acelor vremuri, S-Class-ul păstrează şi astăzi abţibildul „CD” pe bara de protecţie faţă.
Iar la interior, maşina mai are sistemul audio original „BECKER”, cu care a ieşit din uzină!
Acum vreo 11 ani, însă, maşina a ajuns în mâinile unui proprietar privat, la fel de pasionat de acest model ca şi oamenii ambasadelor. Omul a îndrăgit-o atât de mult, încât o scotea mai mult în week-end şi niciodată pe timp noroios sau prea ploios. Avea o altă maşină pentru misiuni mai practice, Mercedesul S-Class W126 fiind limuzina de suflet. Iar mentenanţa tehnică a încercat întotdeauna s-o facă la nivelul celei cu care fusese obişnuită maşina în viaţa sa diplomatică. Aşa a ajuns automobilul să-şi păstreze aspectul proaspăt până astăzi şi starea tehnică foarte bună.
În cei peste 40 de ani ai săi, maşina a adunat pe odometru 314 mii km. Dar, pentru aceste modele de Mercedes-Benz, un asemenea parcurs înseamnă încă floarea tinereţei, iar cunoscătorii ştiu de ce.
La ziua de azi motorul toarce plăcut, fără vreo problemă tehnică, dar cu un sunet dulce al celor 6 cilindri în linie! Apropo, motorul e cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte, iar treptele sunt foarte lung etajate, pentru a fi potrivite şi la drum lung!
Totuşi, deşi per general maşina e o adevărată bijuterie şi-şi merită fiecare cent din preţul de 5,999 euro cu care a fost scoasă la vânzare, există şi amprente inevitabile ale timpului, care au rămas pe ea. Podeaua portbagajului e singurul loc al caroseriei care manifestă coroziune şi în mod ideal ar necesita lucrări acolo. La interior tapiseria scaunelor e bine păstrată, dar scaunul şoferului are o incizie ruptă pe el. Şi — o problemă ce apare în timp cam la toate modelele din acei ani — inserţiile din lemn de pe panouri s-au dezlipit pe la margini, iar la un moment dat cineva a montat nişte şuruburi inestetice peste ele. Dar aceste inserţii pot fi înlocuite cu altele noi pentru a fi aduse la condiţia originală. Şi probabil cine o va inspecta foarte profund, va mai găsi aspecte la care să muncească pentru a o aduce la condiţia aia perfectă, de colecţie. Dar cert e că maşina are potenţialul de a fi adusă acolo!
Şi dacă tot e se află în Chişinău, noi am văzut maşina pe viu. Ba chiar am şi condus-o un pic. Şi se conduce magnific! Graţios, dar în acelaşi timp, în mod impresionant, simţi că foarte multe din senzaţiile la volan sunt cele pe care le regăseşti şi azi într-un S-Class modern: poziţia de condus, înclinarea volanului, locul cotierei faţă de scaun, înălţimea faţă de asfalt, proporţiile, ba chiar şi multe comenzi pe planşa de bord sunt poziţionate identic. Suspensia e moale, iar motorul toarce plăcut şi împinge vioi, în timp ce capota se ridică niţel în sus, cu tot cu steaua aia din vârful ei... Iar oamenii întorc capul după ea chiar mai mult decât după un S-Class nou!
Uite asta e bijuteria pe care chiar o poate cumpăra oricine şi-ar dori-o dintre voi. Pentru că se află aici, aproape!
1
65,703
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!