Kamaz mai scump decât un MAN! Ce componente a preluat camionul rusesc 54901 de la Mercedes-Benz?

1 Iunie 2020, 14:02
Denis Godorozea
În Rusia a avut loc debutul comercial a noii generaţii de camioane Kamaz-54901, modele absolut noi în gama constructorului rusesc, cu substrat tehnic în mare parte preluat de la camioanele germane Mercedes-Benz Actros. Până şi cabinele celor două modele sunt identice, fiind produse la aceeaşi uzină comună fondată în cooperare cu Daimler în Rusia. Deci, care este aportul germanilor în lansarea noului Kamaz-54901?
În prezent concernul Daimler deţine 15% din acţiunile Kamaz. În 2016, pentru a-şi îmbunătăţi poziţiile pe piaţa rusească şi în regiune, germanii au dispus consolidarea parteneriatului cu Kamaz, iar astfel a luat naştere uzina Daimler Kamaz RUS (DK RUS), unde în viitor a demarat producţia componentelor, inclusiv cabinelor, pentru camioanele din gama Mercedes-Benz, dar şi noua gamă de vehicule comerciale din portofoliul Kamaz, dezvoltate cu aportul germanilor.
Astfel, Kamaz-54901 este primul membru al noii game de modele K5, prezentat sub formă de concept încă în 2017. Abia acum modelul a marcat debutul comercial în Rusia, iar substratul tehnic unificat cu Actros ar permite, cel puţin teoretic, exportul acestor camioane şi peste hotare, care sunt şi mai competitive acum în raport cu concurenţii principali.
De la Mercedes-Benz noul Kamaz-54901 a preluat cabina, însă camionul rusesc are un habitaclu original, mai modest decât în cazul modelului german. La aceeaşi uzină este produs şi motorul diesel de 450 CP, dezvoltat în cooperare cu nemţii de la Liebherr. Cutia de viteze este o altă parte componentă livrată de germani, fiind vorba de cutia robotizată TraXon, produsă de ZF. Cuplul este transmis pe puntea spate, preluată fără prea multe modificări de la Actros.
De menţionat, că aceasta nu este prima cooperare cu Mercedes-Benz de acest fel, or anterior gama camioanelor Kamaz K4 a fost unificată cu Mercedes-Benz Axor, însă familia K5 este mai eficientă şi mai modernă, capabilă să concureze cu camioanele producătorilor europeni, sugerează ruşii. Cel puţin, comparativ cu camioanele anterioare, Kamaz-54901 este mai eficient cu circa 10%, indicând un consum mediu de combustibil de 30 litri/100 km, iar deservirea tehnică periodică are loc o dată la 120,000 kilometri. Per total ruşii promit că noul Kamaz va putea parcurge până la 1.2 milioane kilometri fără intervenţii dureroase la nivel de substrat tehnic.
De altfel, şi preţurile s-au apropiat de cele cu care sunt comercializate camioanele europene în Rusia. De exemplu, MAN TGX are un preţ de pornire de 7.15 milioane ruble ruseşti, pe când noul Kamaz va avea un preţ de pornire de cel puţin 7.2 milioane ruble! DAF XF105 e şi mai accesibil, având un preţ de pornire de 6.8 milioane ruble. Va fi oare Kamaz-54901 competitiv în aceste condiţii? Să decidă piaţa.
0
8,641
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!