Premieră: Citroen C3L. Noua încercare a francezilor de a intra în segmentul faimosului Logan

1 Iunie 2020, 12:26
Denis Godorozea
Citroen întreprinde o nouă încercare de a cuceri segmentul automobilelor accesibile de dimensiuni compacte, iar de această dată francezii au încercat să răspundă concomitent tuturor trendurilor — automobilul are o caroserie de tip sedan, are o gardă la sol mărită şi ornamente specifice SUV-urilor, dar păstrează un preţ accesibil! Concurent demn de faimoasa Dacia Logan? Ei bine, se pare că aceste două modele nu se vor duela direct pe piaţă.
Citroen a fost printre primii constructori auto europeni, care s-a lansat oficial pe piaţa din China. Francezii au debutat pe piaţa asiatică în 1984, iar cu 8 ani mai târziu au început producţia propriilor modele pentru piaţa locală la prima sa uzină din China. La începutul deceniului trecut Citroen se bucura de un succes deosebit pe piaţa respectivă, însă în următorii ani vânzările au indicat un declin considerabil. Noul C3L vine, astfel, să soluţioneze problema şi să atragă din nou cumpărătorii chinezi. Respectiv, noul sedan francez nu se va ciocni pe piaţă cu Dacia Logan, însă filosofia celor două maşini este foarte apropiată.
Noul cross-sedan pune accentul pe practicism, oferind suficient spaţiu la bord pentru 5 persoane, dar având o siluetă de sedan, atât de îndrăgită în rândul consumatorilor din China. Totodată, în dorinţa de a corespunde trendurilor globale, C3L nu doar s-a ales cu o gardă la sol mărită, dar şi cu un tratament special la nivel de caroserie, specific SUV-urilor, cu elemente de protecţie din plastic negru. Bineînţeles, despre posibilităţi sporite în offroad nu poate fi nici vorbă, sedanul are strict tracţiune pe puntea faţă şi o bară de torsiune pe posterior. De altfel, tehnic C3L nu a avansat prea mult, fiind aproape identic cu sedanul C-Elysee, cunoscut şi pe piaţa din Moldova.
Totuşi, Citroen C3L a primit o motorizare nouă — benzinarul turbo de 1.2 litri, capabil să livreze 116 CP, cuplat standard la o cutie robotizată cu 6 trepte şi dublu ambreiaj. Printre alte echipamente oferite standard se enumeră un sistem manual de aer condiţionat, sistem multimedia cu ecran de 9 inch, dar unul simplist.
Vânzările noului C3L vor demara în China până la sfârşitul verii şi, cel mai probabil, maşina nu va mai fi disponibilă şi pe alte pieţe. Preţul nu a fost anunţat încă, dar francezii promit un preţ de intrare atractiv pentru cumpărători. Ce ziceţi, ar fi un concurent bun pentru sedanul din Mioveni?
0
9,240
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!