Premieră mondială: Volkswagen prezintă noile Arteon facelift şi Arteon Shooting Brake

24 Iunie 2020, 09:10
Denis Godorozea
Volkswagen dezvăluie în premieră mondială noul Arteon facelift şi cel mai stilat break din gamă, Arteon Shooting Brake. Nava amiral europeană a germanilor nu prea a beneficiat de actualizări tehnice în primii ani de carieră, iar astfel facelift-ul este unul foarte consistent. Ei bine, cel puţin din punct de vedere tehnic, or vizual cele două versiuni nu prea pot fi distinse, decât cu o atenţie sporită.
Modificările estetice se rezumă la bare de protecţie redesenate, în faţă şi spate şi absolut pentru toate versiunile, de la cea incipientă până la cele de top de performanţă. O noutate care devine disponibilă pentru Arteon facelift şi varianta break este noua semnătură LED a blocurilor optice faţă, extinsă aproape pe întreaga suprafaţă a părţii frontale, cu un element de iluminare orizontal integrat în calandru. La posterior de asemenea a fost modificată structura interioară a stopurilor LED, dar nu şi forma fizică a blocurilor optice.
Arteon Shooting Brake este în continuare un Volkswagen pur, chiar şi cu această denumire născocită de departamentul marketing, noua versiune este, mai degrabă, un break clasic lipsit de chenarele geamurilor laterale din portiere. Nu de alta, însă de dragul practicismului se pare că cei de la Volkswagen nu au riscat să încline prea mult montanţii posterior, precum pe precedentul CLS Shooting Brake, de exemplu.
În acest context, ciudată pare creşterea volumului portbagajului cu doar 2 litri în raport cu versiunea coupe cu 4 uşi, până la 565 litri. Cu bancheta spate rabatată volumul poate fi mărit până la 1,632 litri, sau cu 75 litri mai mult decât poate oferi un Arteon standard în condiţii similare. Ei bine, chiar şi aşa, Arteon Shooting Brake preia titlul de cel mai arătos break din gama constructorului german, fără îndoială!
Mai vizibile sunt modificările rezervate interiorului, unde Arteon a beneficiat de tapiserie cu design actualizat şi inserţii decorative stilate, de mai multe nuanţe şi forme grafice mai complicate. Forma planşei de bord a fost modificată, precum şi prizele de aer ale sistemului de climatizare. Tot aici se regăseşte noul volan cu emblema actualizată a companiei şi butoane tactile, după care este integrat ecranul generos de 10.25 inch al instrumentarului de bord Digital Cockpit Pro, inclus standard pentru toate nivelele de echipare.
Pe consola centrală se regăseşte ecranul tactil al noului sistem multimedia MIB3, ce poate avea dimensiuni de 8 inch pe versiunile de bază, sau 9.2 inch pe variantele de top. Printre cele mai importante noutăţi aduse de sistemul multimedia este modul de utilizare inclusiv prin comenzi vocale dar şi posibilităţi avansate de conectare cu gadget-urile mobile — smartphone-ul poate servi drept cheie de acces pentru automobil, însă doar cu o aplicaţie distinctivă preinstalată. Mai jos de multimedia s-au situat noile comenzi tactile pentru sistemul de climatizare automatizat.
Actualizări majore au loc şi la nivelul sistemelor de asistenţă şi siguranţă activă. Arteon este capabil să menţină benzile de circulaţie, să monitorizeze indicatoarele rutiere, este echipat cu un cruise control adaptiv cu funcţie stop/go, specială pentru ambuteiaj, iar noul sistem Travel Assist este un soi de pilot automat, care poate rula autonom la viteze de până la 210 km/h.
Bineînţeles, în aceste condiţii şoferul este obligat să menţină controlul asupra maşinii.
Lista motorizărilor este mai generoasă decât anterior. Versiunile pe benzină sunt prezentate de unitatea turbo TSI de 2.0 litri, disponibilă în versiuni de putere de 190 CP şi 280 CP, cea de top având tracţiune pe patru roţi. Gama motoarelor diesel este formată din unitatea 2.0 TDI, disponibilă cu 150 sau 200 CP la activ. Precum şi în cazul benzinarului, varianta de top turbodiesel poate avea tracţiune 4x4. Toate aceste motorizări sunt echipate exclusiv cu cutia robotizată DSG cu 7 rapoarte.
Marea noutate pentru Arteon este apariţia versiunii plug-in hybrid, Arteon eHybrid. Aceasta este bine cunoscută după premierele anterioare din cadrul Volkswagen, Skoda şi SEAT, şi are la bază benzinarul turbo 1.4 TSI, ce în tandem cu un motor electric integrat în cutia robotizată DSG cu 6 rapoarte oferă la activ 218 CP şi tracţiune pe puntea faţă. În vârful gamei se va situa versiunea de performanţă Arteon R, disponibilă inclusiv şi pentru caroseria Shooting Brake. Aceasta are sub capotă benzinarul turbo 2.0 TSI, ce a fost modificat să dezvolte un maxim de 320 CP şi 420 Nm.
Deocamdată germanii nu au anunţat preţurile şi termenii de lansare pentru versiunea actualizată Arteon facelift dar şi noul break Arteon Shooting Brake.
0
2,322
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!