Premieră: noul Opel Mokka SUV 100% electric şi planşă de bord inspirată de la S-Class

24 Iunie 2020, 12:08
Denis Godorozea
Opel continuă ofensiva de premiere inclusiv şi în segmentul electromobilelor — noua generaţie Mokka se prezintă în premieră mondială cu o versiune 100% electrică, limbaj stilistic şi ambianţă interioară absolut noi pentru marcă. Noua concepţie va fi preluată ulterior de celelalte modele din gamă.
Odată cu schimbul de generaţii Opel Mokka a indicat o retrogradare în gama constructorului german, fiind acum cel mai compat crossover. Comparativ cu predecesorul, noul Mokka este mai scurt cu 125 mm (4,150 mm), fiind mai scurt cu 62 mm chiar şi decât Crossland X. În schimb, platforma comună cu Peugeot 2008 a rezultat într-un ampatament mărit cu 2 mm, ceea ce promite niţel mai mult spaţiu la bord, inclusiv datorită arhitecturii interioare absolut noi.
O adevărată revoluţie a avut loc şi în materie de design — Mokka a preluat noul limbaj stilistic al mărcii, prevestit de conceptul GT X Experimental acum doi ani. Acesta este reprezentat de calandrul frontal rectangular unit cu farurile — în cazul versiunilor electrice locul grilelor va fi preluat de o placă din plastic de culoare neagră. Elementul a fost denumit Opel Vizor, iar în viitor se va regăsi pe toate modelele noi Opel. Stilul rectangular are o continuare şi la posterior, unde blocurile optice spate au o formă asemănătoare cu semnăturile LED ale luminilor de zi frontale.
Platforma CMP a celor de la Peugeot, pe care se bazează şi SUV-urile Peugeot 2008 şi DS 3 Crossback, exclude în totalitate din ecuaţie un sistem de tracţiune integrală — acum Mokka va fi un SUV exclusiv cu tracţiune pe puntea faţă. Ei bine, există o probabilitate să fie montat un motor electric care să acţioneze roţile posterioare, însă acest lucru poate avea loc doar în cadrul unei eventuale motorizări PHEV, dar se pare că germanii nu planifică să lanseze un asemenea model nici pe viitor. Comparativ cu predecesorul, Mokka are o caroserie rigidizată cu 30%, datorită noilor aliaje de caroserie, ceea ce a rezultat efectiv şi într-o reducere a greutăţii proprii cu 120 kg.
Revoluţia continuă la interiorul maşinii, unde designerii au ales un stil minimalist Pure Panel, iar majoritatea sistemelor de la bord sunt integrate în sistemul multimedia, prin ecranul căruia cei de la bord vor interacţiona cu cea mai mare parte a dispozitivelor periferice, cu excepţia sistemului de climatizare şi comenzilor rapide de primă necesitate situate mai jos. Instrumentarul de bord este unul 100% digital, cu ecran de 12 inch, iar sistemul multimedia unit cu instrumentarul într-un singur corp, poate avea un ecran de 7 sau 10 inch, în funcţie de nivelul de echipare.
În momentul premierei germanii au prezentat o singură versiune pentru noua generaţie a SUV-ului, cea electrică, Mokka-e. Substratul tehnic a acesteia este, însă, preluat în întregime de la noua Corsa-e. Asta înseamnă că SUV-ul este propulsat de un motor electric, situat pe puntea faţă, ce oferă 136 CP şi 260 Nm. Motorul este alimentat de la o baterie de 50 kWh, situată în podeaua maşinii, ce promite o autonomie de până la 322 km, calculată conform standardului WLTP. În aceste condiţii Mokka-e va parcurge cu doar 8 km mai puţin decât Corsa-e şi va putea suplini rezervele energiei în proporţie de 80% în doar 30 minute, de la o sursă de alimentare rapidă.
Opel nu a dezvăluit detalii despre versiunile standard cu motoare termice pregătite pentru Mokka, însă substratul tehnic unificat sugerează că sub capota SUV-ului se vor situa benzinare turbo cu 3 cilindri, de 1.5 litri, identice celor utilizate de Opel Corsa.

Lansarea comercială a noului Mokka va avea loc până la finalul acestui an. Preţul versiunii electrice va porni de la aproximativ 35,000 euro, iar livrările urmează să înceapă din primele luni ale anului viitor.
1
12,826
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!