Skoda Karoq: service la 75 mii km. Cât a costat şi ce recomandări am primit

4 Iunie 2020, 19:38
Ilie Toma
Kilometrii se învârt în tempou rapid pe odometrul acestui automobil din redacţia noastră. Vorbim de Skoda Karoq 2.0 TDI 4x4 DSG7. La nici doi ani de exploatare ne apropiem vertiginos de 80 de mii de kilometri. Iar asta înseamnă că am trecut şi prin service-ul de la 75 de mii de km. Mă aşteptam la un service dureros de scump, or, intuiam că vor trebui să se facă şi lucrări mai ample, precum schimbul uleiului din cutia de viteze, eventual schimbul unor plăcuţe de frână, ba chiar poate şi cureaua generatorului.
De fapt, conform ultimului service, trebuia să fac deservirea pe la 77 mii km. Când a împlinit aceşti kilometri, am fost niţel mai prins în treburi, şi într-un final am ajuns la service pe aproape de 78 de mii km. Făcusem programarea la service-ul oficial Skoda Moldova din timp, cu o săptămână înainte, ca să fiu sigur că pot nimeri într-o zi de sâmbătă.
Sâmbătă dimineaţa, la ora 09:00, eram la recepţia service-ului. I-am rugat pe cei de acolo să facă deservirea tehnică obişnuită de la acest parcurs şi i-am întrebat ce lucrări suplimentare planificate ar trebui efectuate acum, la 75-78 mii km. Nici o lucrare, îmi spun cei de acolo. Mirat, îi întreb despre uleiul din cutia de viteze DSG, în primul rând. Mă întreabă dacă nu am schimbat până acum. Zic nu, că data trecută aţi spus că nu e nevoie. Atunci recepţionistul intră într-unul din sistemele lor şi zice uşurat: „Nu, nu e nevoie, pentru cutia DQ381 de pe această motorizare intervalul recomandat de schimb al uleiului este de 120 mii km”. Oho! „Sigur? E ok să se circule atât cu acelaşi ulei?” — întreb eu nedumerit. Sunt asigurat să nu-mi fac nici o grijă, totul e calculat de ingineri. Mi se dau şi exemple de cutii care au intervale şi mai mari.
Întreb şi despre cureaua de generator, singura curea exterioară, de fapt, la motoarele moderne, care pune în mişcare aproape toate componentele. Nu mă deranjează în nici un fel, dar aş vrea să fie schimbată la timp. Din nou, mi se spune că ea are un termen de exploatare mult mai mare.

Plăcuţele de frână vor fi verificate.
Sunt întrebat dacă am vreun deranjament. Menţionez un senzor de parcare din faţă, care dă frecvent semnal fals pozitiv că ar avea vreun obstacol în apropiere. Şi zic că unori la pornire, la rece, motorul sună mai răguşit un pic, dar acest simptom se întâlneşte des la motoarele moderne şi e vorba de acţionarea programată în mod diferit a întinderii lanţului/curelei de distribuţie.
S-au verificat plăcuţele spate — rezerva e mare încă, abia vreo jumătate din gradul de uzură admis. Cele din faţă au fost schimbate anterior. Discurile de frână sunt ok peste tot. Se verifică suspensia şi ea e în stare impecabilă.
Lichid AdBlue nu se toarnă, pentru că am alimentat desinestătător cu vreo lună în urmă. Maşina mă tot notifica, la service-ul oficial nu ştiam când voi ajunge cu toate restricţiile de atunci, aşa că am oprit spontan într-o zi la un magazin de piese auto de pe Calea Orheiului — Olmosdon. Am găsit acolo lichid AdBlue. Aveau doar în canistre mari de 10 litri, ca pentru camioane. Dar am verificat să fie acelaşi standard folosit de Skoda Karoq şi corespundea întru totul. Preţul a fost cea mai plăcută surpriză. La deservirea de la 30 mii km, de exemplu, am cumpărat de la service-ul oficial 2 recipiente a câte 5 litri, adică aceiaşi 10 litri, care au costat 553 lei, iar ulterior preţul s-a mai mărit un pic. Acum, pentru un recipient de 10 litri am plătit 157 lei, adică vreo 8 euro. Atât timp cât cumpăraţi din locuri de nădejde un produs care se conformează standardului general — aici chiar puteţi economisi bani.
Aşa că la factura de azi nu s-a inclus nici un litru de această soluţie. Şi nu s-a făcut nici o altă lucrare decât cele absolut obişnuite.

La final am avut şi o diagnosticare cu recomandare. La capitolul senzorului de parcare — s-a mişcat un pic suportul plăcuţei de înmatriculare, suspectându-se că asta ar putea fi cauza declanşării eronate a lui. Post factum pot spune că micuţa problemă n-a dispărut. Sunt cam reticent, însă, că pentru a înlocui acest senzor trebuie demontată toată bara.
Ce-a dea doua diagnosticare a fost mai neaşteptată. S-a constatat că e recomandabil de a fi înlocuită cureaua de distribuţie, mai devreme decât ar fi trebuit, şi că ea ar fi cauza sunetului un pic aritmic la rece. Se va da comandă de ea şi va fi o lucrare care urmează a fi făcută gratis, pe garanţie, în cel mai apropiat timp. Sigur, vom da curs acestei recomandări, mai ales că ea nu ne va genera costuri suplimentare.

Pentru service-ul de azi, costul total a fost de 4,654 lei, dintre care 3,039 lei consumabilele şi 1,615 lei manopera.
Aşadar, deşi am venit la service-ul oficial aşteptând că voi avea parte de poate cea mai scumpă deservire tehnică de până acum, ea a fost de fapt, printre cele mai accesibile. A costat aproape identic ca şi cea de la 45 mii km, la diferenţă de 1 leu! Aşa că am plecat mai împăcat decât credeam.
Mai jos enumerăm şi costurile totale ale tuturor deservirilor tehnice făcute până acum de la 0 la 78 mii km, costuri valabile pentru acest SUV cu tracţiune integrală şi cu motor diesel — Skoda Karoq 2.0 TDI 150 CP 4x4 DSG7.
0
2,843
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!