Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Top 10 cele mai populare maşini hibride rulate pe piaţa din Moldova

19 Iunie 2020 - 17:30
Denis Godorozea
Automobilele hibride sunt la mare căutare printre concetăţenii noştri pe piaţa automobilelor rulate, dar şi pe piaţa maşinilor noi. Astfel, noi ne-am propus să pregătim astăzi un nou top şi să aflăm, care sunt cele mai răspândite modele electrificate, care pot fi cumpărate pe piaţa maşinilorulate din Moldova.
Precum şi în cazul topurilor anterioare, pentru cel de astăzi am impus câteva limite de căutare — vom analiza doar maşini cu vârsta de până la 7 ani, cu un parcurs de cel mult 150,000 kilometri şi, ca să înglobăm un număr mai mare de oferte, ne-am propus să impunem o limită de preţ de cel mult 15,000 euro.

Ford C-Max
În ultima perioadă oferta pentru acest monovolum a înregistrat o creştere considerabilă pe piaţa noastră. Ford C-Max a primit o motorizare hibridă aproape identică cu cea utilizată de Fusion, un sedan mai popular în Moldova, analizat de noi mai jos, însă consumul mediu de combustibil constituie 5.9 litri, niţel mai mare, iar asta chiar dacă C-Max este cu 30 kg mai uşor decât un Fusion. În schimb, monovolumul oferă un portbagaj de 544 litri, cu circa 200 litri mai voluminos şi va fi mai practic în rol de automobil de familie sau pentru exploatarea urbană.
Pentru C-Max în ţara noastră există oferte mai atractive, iar preţurile pornesc de la aproximativ 9,000, cu un parcurs decen şi vârstă de circa 6 ani. Dar ca şi în cazul lui Fusion, toate unităţile hibride C-Max prezente pe piaţa automobilelor rulate din Moldova au fost importate din SUA, iar astfel vă îndemnăm să verificaţi maşina până la achiziţie.

Ford Fusion
Acest model cu siguranţă vă va trezi o senzaţie de deja-vu după topul de săptămâna trecută, cu cele mai răspândite sedanuri din segmentul D din ţara noastră. Ei bine, în cazul acestui model american, marea majoritate din maşinile rulate vândute în ţara noastră vin anume cu un sistem de propulsie hibrid. Totodată, în limitele impuse de noi, există doar oferte importate din SUA, cu denumirea Fusion. Astfel, vă îndemnăm din nou să fiţi atenţi cu samsarii la achiziţie şi să verificaţi istoricul maşinii, starea tehnică şi parcursul original.
Ford Fusion este echipat cu un benzinar de 2.0 litri, asistat de un motor electric, ce în tandem pun în mişcare roţile punţii faţă prin intermediul cutiei cu variaţie continuă. Precum şi alte hibride clasice, Fusion poate rula pe distanţe scurte într-un regim 100% electric, fiind alimentat de la o baterie de 1.4 kWh. Constructorul promite un consum mediu de combustibil de doar 5.6 litri în regimul de rulare hibrid şi se pare că cifra respectivă este foarte apropiată de realitate, cel puţin într-un mediu urban şi stil de condus mai lejer.
Preţurile pentru Fusion Hybrid pornesc în ţara noastră de la 10,000 euro, iar în limita a 15,000 euro pot fi identificate exemplare cu parcursuri foarte mici, chiar şi cu 20,000 kilometri la bord, maşini produse în 2016-2017.

Hyundai Sonata
Precum şi rivalii de mai sus, marea majoritate a hibridelor Hyundai Sonata vândute în ţara noastră au fost importate din SUA, iar o bună parte din ofertă o constituie cea de-a şasea generaţie a sedanului. În funcţie de generaţie, modelul sud-coreean utiliza două motoare termice pe benzină la baza sistemului hibrid, de 2.4 pe cea de-a şasea generaţie şi 2.0 litri pe cea de-a şaptea generaţie.
Ambele motoare se cuplau la o cutie automată cu 6 rapoarte, în care fusese integrat şi motorul electric. Diferenţele la nivel de capacitate cilindrică au rezultat în devieri simţitoare de consum — versiunea cu benzinar de 2.4 litri promite un consum de combustibil de 6.7 litri, în timp ce generaţia mai nouă este mai eficientă cu circa un litru la 100 kilometri parcurşi.
Bineînţeles, cea de-a şasea generaţie are un preţ mai atractiv pe piaţă, de aproximativ 9,500 euro. Acesta poate însă ajunge şi la 12,500 euro, iar de aici pornesc şi preţurile pentru generaţia următoare.

KIA Optima
Ca şi în cazul Hyundai Sonata, anii-limită impuşi de noi au fost pentru KIA Optima o perioadă de tranziţie, iar astfel pe piaţa maşinilor rulate cu o vârstă de până la 7 ani putem găsi modele atât de generaţia a III-a, cât şi generaţia cu numărul IV. Tehnic, ambele generaţii de hibride Sonata/Optima sunt practic identice, diferenţa fiind făcută doar de aspectul exterior, nu şi de cel tehnic.
Astfel, KIA Optima III utiliza un benzinar de 2.4 litri, aspirat natural, în cadrul sistemului clasic hibrid. Pentru sedanul lor, însă, cei de la KIA promiteau un consum mediu de combustibil de 6.3 litri. Facelift-ul a adus sedanului şi ulterior celei de-a patra generaţie Optima un sistem hybrid mai performant, cu benzinar turbo de 2.0 litri, ce oferea în tandem cu motorul electric circa 200 CP şi peste 350 Nm, iar în această ipostază constructorul promitea un consum de combustibil de circa 5.5 litri.
Pe piaţa automobilelor rulate din Moldova KIA Optima este reprezentată în marea majoritate a cazurilor în generaţia cu numărul III. În funcţie de anul de producţie, nivel de echipare şi kilometrii parcurşi, preţurile pot oscila între 9,500 şi chiar 15,000 euro.

Lexus CT200h
Acest hatch compact nipon a devenit deosebit de popular pe piaţa auto din Moldova, în special dacă e să vorbim de piaţa maşinilor rulate. Ciudat, însă, e că la nivel global modelul a simţit un eşec şi a fost eliminat din gama japonezilor pentru ca acum să fie substituit de crossover-ul compact UX.
Din punct de vedere tehnic, Lexus CT200h nu aduce prea multe surprize, or are un substrat tehnic unificat cu Toyota Auris, care la rândul ei a preluat sistemul de propulsie de la hibridele Prius. Asta înseamnă că sub capotă CT200h are benzinarul de 1.8 litri, aspirat natural şi verificat în timp. În tandem sistemul hibrid oferă la activ 136 CP şi 207 Nm cuplu maxim, transmis pe puntea faţă prin intermediul cutiei cu variaţie continuă. Ca şi în cazul Prius-urilor, motorul electric este alimentat de la o baterie de 1.3 kWh, iar constructorul promitea un consum mediu de combustibil de 4.1 litri, ce în viaţa reală rezulta în 5-6 litri de benzină.
Oferta pentru Lexus CT200h este pur şi simplu imensă în ţara noastră. Preţurile pornesc de la aproximativ 10,500 euro şi poate ajunge la 14,500 euro, în funcţie de anul de producţie, versiune, ţara de import şi parcursul indicat pe odometru.

Toyota Auris
Cum am relatat mai sus, Toyota Auris de ultimă generaţie împarte substratul tehnic cu Lexus CT200h şi Toyota Prius, însă marea deosebire dintre aceste modele este ţara de import. Dacă hatch-ul Lexus este, de regulă, importat din SUA, atunci cele mai multe modele Auris Hybrid ajung în ţara noastră din Europa sau Emiratele Arabe Unite. Un mare avantaj al acestui model este şi disponibilitatea caroseriei de tip break, ceea ce o face perfectă pentru familialişti, având un substrat tehnic indistructibil şi spaţiu generos la bord.
Oferta pentru Toyota Auris Hybrid este în ţara noastră chiar mai generoasă decât pentru Lexus CT200h. Hatch-urile pornesc de la aproximativ 11,000 euro, pe când break-urile pot fi chiar şi cu 500 euro mai accesibile.

Toyota Camry
Ca şi Ford Fusion, Toyota Camry a migrat în lista de astăzi din topul precedent, care aborda cele mai răspândite sedanuri din segmentul D pe piaţa automobilelor rulate din Moldova. Însă data trecută am analizat un pic mai generalizat modelul Camry, iar astăzi ne vom concentra strict pe versiunea hibridă a acestuia. Precum şi Fusion, apropo, absolut toate sedanurile Camry Hybrid second hand sunt importate în ţara noastră din SUA.
Toyota Camry are la bază tehnologii fiabile şi verificate în timp, însă comparativ cu familia Prius/Auris, sedanul utilizează un benzinar aspirat natural de 2.5 litri, cu ciclu Atkinson, cuplat la o cutie cu variaţie continuă. Constructorul promite pentru modelul respectiv un consum mediu de combustibil de 6.0 litri, iar în viaţa reală acesta poate ajunge şi la 7.0 litri, sau chiar niţel mai mult, în funcţie de modul de condus al celui din spatele volanului.
Preţurile pentru Toyota Camry Hybrid pornesc în ţara noastră de la aproximativ 13,000 euro, iar contra sumei de 15,000 euro poate fi cumpărată versiunea facelift Camry, care se distinge în totalitate din punct de vedere al designului, chiar şi la interior, dar are un substrat tehnic similar.

Toyota Prius
Substratul tehnic al acestei hibride este bine cunoscut şi descris de noi mai sus. Prius este cel mai răspândit model electrificat nu doar pe piaţa automobilelor rulate din Moldova, dar şi din lume. În limitele impuse de noi, pe piaţă pot fi găsite modele de generaţie precedentă facelift, sau generaţia actuală de până la actualizarea majoră de acum un an.
Toyota Prius este şi cel mai accesibil model hibrid analizat de noi astăzi. Modelul nipon este importat din SUA sau Europa şi porneşte de la aproximativ 7,500 euro în ţara noastră, cu parcurs de cel mult 150,000 kilometri.
Preţurile pentru facelift-ul generaţiei precedente pot ajunge, astfel, şi la 12,000 euro, dacă vorbim de o hibridă clasică, iar generaţia actuală cu design niţel mai ciudat are un preţ de pornire de circa 13,000 euro. Odată cu schimbul de generaţii Prius a avansat mult pe plan tehnic, în ceea ce vizează ambianţa interioară, dar substratul electrificat este identic conceptual şi are un benzinar de 1.8 litri sub capotă.

Toyota Prius+/Prius V
Acest model a venit să suplinească oferta japonezilor în segmentul monovolumurilor de familie, pentru cei ce-şi doresc mai mult spaţiu şi practicism, dar durabilitatea şi eficienţa unui Prius. De altfel, modelul a şi fost numit Prius+. Precum şi Prius-urile clasice oferta pentru monovolumele japoneze este foarte răspândită în ţara noastră, acestea fiind importate din diverse ţări, dar în special din Europa şi SUA.
Preţurile pentru Prius+/Prius V pornesc în ţara nostră de la aproximativ 9,000 euro, pentru un monovolum produs în 2013, deci până la facelift. Versiunea împrospătată porneşte de la circa 10,500 euro.

Volkswagen Jetta
Volkswagen Jetta a devenit foarte popular în ţara noastră în ultimii ani, în special datorită fluxului imens din SUA al acestor maşini cu sisteme de propulsie hibridă. Substratul său tehnic este bine cunoscut în special datorită noilor lansări electrificate în gama Volkswagen sau chiar Skoda şi SEAT, care utilizează tehnologii aproape identice conceptual. Ei bine, cele mai noi modele au un sistem de propulsie plug-in hybrid, pe când generaţia precedentă Jetta a fost un hybrid clasic.
Jetta are la bază benzinarul turbo 1.4 TSI asistat de un motor electric integrat în cuta robotizată DSG cu 7 rapoarte şi dublu ambreiaj. În aceste condiţii tandemul de motoare oferă la activ 170 CP şi 250 Nm, iar constructorul promite un consum mediu de combustibil de circa 4.5 litri, ce în viaţa reală depăşeşte 5.5 litri.
La un loc cu Toyota Prius, Volkswagen Jetta Hybrid este printre cele mai accesibile modele hibride din ţara noastră, având un preţ de pornire de circa 7,000 euro, însă pot ajunge şi la 11,000 euro, în funcţie de starea tehnică, istoric, parcurs şi nivel de echipare.

Aici se încheie topul celor mai răspândite şi, astfel, celor mai solicitate modele hibride de pe piaţa automobilelor rulate din Moldova. După cum aţi şi observat, la moment majoritatea modelelor din listă aparţine niponilor de la Toyota, însă concurenţa în acest segment este tot mai fierbinte, iar pe parcursul următorilor ani piaţa noastră va fi cu siguranţă inundată cu oferte avantajoase şi captivante în rândul hibridelor.


Iar dintre modelele prezentate în topul nostru, pe care o alegeţi? Scrieţi părerea în comentarii!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter