Top 9 sedanuri second hand care pot fi cumpărate în Moldova

12 Iunie 2020, 17:07
Denis Godorozea
Sedanurile sunt printre cele mai îndrăgite şi solicitate tipuri de caroserie pentru automobile în ţara noastră. Oferta în segmentul respectiv este deosebit de mare, fiind disponibile sedanuri de diferite dimensiuni şi clase, iar noi astăzi ne propunem să analizăm 9 cele mai populare modele din segmentul D, clasa în care domină Skoda Superb, Toyota Camry şi Volkswagen Passat.
Ca şi în cazul topului anterior cu 10 break-uri rulate disponibile în Moldova ne-am propus să aflăm care sunt cele mai răspândite motorizări şi care ar fi preţul estimativ pentru un model sau altul. Totodată, am impus şi nişte limete în criteriile de căutare, precum de vârsta maximă a maşinii şi kilometrii parcurşi: cel mult 7 ani de la producţie şi nu mai mult de 150,000 kilometri. Bineînţeles, ne-am dori să ne axăm pe oferte cu preţ de până la 12,000 euro, cu anumite excepţii. În acest top abordăm doar reprezentanţi ai segmentului D, rivali direcţi pe piaţă. Aşadar, să le luăm pe rând:

Ford Mondeo/Fusion
Ford Mondeo nu a fost mereu popular în ţara noastră, deşi generaţiile precedente veneau să opună rezistenţă concurenţilor din segment. Popularitatea sedanului american a înregistrat un avans puternic în ultimii ani, cu ultima generaţie a modelului Mondeo/Fusion, care enumeră acum o ofertă extrem de generoasă în ţara noastră. De altfel, punem pariu că majoritatea acestor maşini, scoase în vânzare pe piaţa automobilelor rulate, sunt versiunile americane Fusion în tandem cu sistem de propulsie electrificat, fie hybrid clasic, de cele mai multe ori, fie plug-in hybrid.
Cu limitele impuse de noi, deci un Ford Mondeo sau Fusion produs din 2013 sau mai nou, costă aproximativ 9,000-10,000 euro. Există şi oferte mai accesibile, însă chiar şi în acest diapazon de preţ vorbim despre modele cu propulsoare clasice pe benzină, cu un parcurs ceva mai mare de 150,000 kilometri. Dacă căutaţi un model electrificat, atunci trebuie să fiţi pregătiţi pentru costuri de achiziţie de cel puţin 10,000 euro, iar acesta poate fi simţitor mai mare în funcţie de anul producţiei, parcurs şi nivelul de echipare.
Cele mai răspândite sunt ofertele cu motoare pe benzină de 1.5 sau 2.0 litri, fie cu motorizări hibride, ce combină benzinarul de 2.0 litri cu substratul tehnic electrificat şi o cutie cu variaţie continuă. Există şi câteva oferte cu motorizări diesel, cu motorul de 1.5 litri. Maşinile pe motorină indică un preţ mediu cuprins între 10,000 şi 12,000 euro.
Precum şi în cazul celorlalte modele care pot fi importate din SUA, pe care le vom aborda în topul nostru de astăzi, vă îndemnăm să fiţi atenţi la starea şi istoricul maşinii în momentul achiziţiei. Fireşte, nu te poţi aştepta la un automobil cu vopsea 100% originală şi neaccidentat, când acesta a părăsit porţile uzinei cu 7 ani în urmă şi are pe odometru peste 100,000 kilometri. Important să cunoaşteţi defectele care le-a avut maşina anterior pentru a putea lua decizia finală.

Honda Accord
Honda Accord de generaţie precedentă este un model mai exotic pe meleagurile noastre, deşi pe parcursul ultimilor ani putem asista la un flux mai mare de import, maşinile, precum şi în cazul lui Ford Fusion, fiind importate din SUA. Marea majoritate a acestora au un sistem hibrid clasic de propulsie.
Marea lor problemă, cel mai probabil, este preţul de achiziţie (şi, presupunem noi, reparaţie), or Honda Accord Hybrid porneşte în ţara noastră de la 12,000 euro şi un pic, deci nu se încadrează în limite. Sedanul japonez utilizează un sistem hibrid cu benzinar de 2.0 litri şi cutie cu variaţie continuă, tandem absolut fiabil şi savuros în condus — comparativ cu alţi rivali din acest top, Accord pare să identifice un echilibru optim dintre confort şi plăcere de condus.
Precum şi în cazul lui Fusion, vă îndemnăm să studiaţi cu atenţie istoricul maşinii importate din SUA, iar în caz că a fost accidentată, să vă asiguraţi că defectele sunt doar estetice, iar toate elementele de siguranţă şi propulsie nu au fost afectate. Totodată, mai contează şi calitatea reabilitării, deci fiţi atenţi la samsari!

Hyundai Sonata
Hyundai Sonata de generaţie precedentă (a şaptea la număr) în limitele impuse de noi are un preţ de pornire pe piaţa automobilelor rulate de aproximativ 10,000 euro. Însă în acest caz vorbim de motorizări pe benzină de 2.0 sau 2.4 litri, în caz că maşina a fost achiziţionată iniţial din ţara noastră. Există câteva oferte de import, din SUA, ce au sub capotă benzinarul turbo de 1.6 litri, iar pe piaţa domestică Sonata a fost echipată chiar şi cu turbodiesel de 1.7 litri, însă noi nu am identificat oferte de acest gen în Moldova.
Precum şi în cazul protagoniştilor de mai sus, de cele mai multe ori Hyundai Sonata este importată din SUA şi are un sistem de propulsie hybrid clasic. Aceste maşini pornesc pe piaţa automobilelor rulate de la 12,000 euro, ceea ce cam nu se încadrează în limitele impuse de noi.
Dar cei ce sunt în căutarea anume a unui Hyundai hybrid ar putea opta şi pentru cea de-a şasea generaţie, care are acelaşi sistem cu benzinar de 2.4 litri şi un motor electric, dar poate fi găsită la un preţ mai accesibil — anul 2013 a fost de tranziţie pentru generaţiile cu numărul 6 şi 7 Hyundai Sonata. Modelele ceva mai noi, de a 7-a generaţie, au un sistem hibrid bazat pe benzinarul de 2.0 litri.

KIA Optima
Acest sedan este o alternativă pentru cei ce-şi doresc un model coreean din segmentul D, dar care nu au indetificat o Sonata potrivită — KIA Optima are o ofertă mai generoasă pe piaţa automobilelor rulate din Moldova, însă ca şi participanţii precedenţi — majoritatea acestor maşini au fost importate din SUA.
KIA Optima împarte substratul tehnic cu Hyundai Sonata, însă comparativ cu acest model Optima a fost vândută oficial şi cu motoare turbodiesel de 1.7 litri în Moldova, deci pe piaţa maşinilor rulate pot exista asemenea oferte. De bază, însă, sunt motoarele pe benzină de 2.0 şi 2.4 litri.

Precum şi în cazul Sonata, KIA Optima a avut două motorizări hibride, una pe baza motorului pe benzină de 2.4 litri, şi cea mai nouă, pe baza motorului de 2.0 litri. În cazul maşinilor hibride coreene, însă, s-a ales o arhitectură similară cu cea utilizată de Volkswagen pe unele modele electrificate, şi anume integrarea motorului electric în cutia robotizată.
KIA Optima este unul dintre cele mai accesibile sedanuri rulate în topul de astăzi cu limitele de parcurs şi vârstă impuse de noi. Preţurile pornesc de la aproximativ 9,000 euro, însă contra acestui cost poate fi achiziţionată doar o maşină cu sistem de propulsie clasic cu motor termic. Preţurile pentru unităţile hibride, dintre care marea majoritate sunt importate din SUA, pornesc de la aproximativ 12,000 euro.

Mazda6
Acest sedan japonez este cel mai exotic pe piaţa automobilelor rulate din ţara noastră! Totodată, cu limita impusă de 7 ani de la producţie, Mazda6 este şi unicul model rulat care mai este încă produs în generaţia curentă. Japonezii nu au oferit pentru nava amiral nici o motorizare hibridă, însă cei ce-şi doresc costuri de mai mici pentru combustibil pot opta pentru unitatea diesel de 2.2 litri — există câteva oferte în ţara noastră.
Cea de-a doua variantă pentru fanii mărcii nipone din ţara noastră este benzinarul de 2.5 litri, care indică un consum mai mare de combustibil, fireşte, dar va genera şi costuri de exploatare mai mici în viitor, comparativ cu orice alt propulsor pe motorină. Preţurile pentru această maşină pornesc de la 12,500 euro.
Opel Insignia

Când am început căutarea acestui model ne-am aşteptat să fim inundaţi de oferte, însă spre marea noastră mirare, am constatat că cu tipurile de caroserie sedan sau liftback Opel Insignia enumeră doar câteva unităţi în ţara noastră, care mai diferă mult la preţ, apropo. Ei bine, am zis, să excludem dar limita de parcurs din ecuaţie, or este o maşină importată din Europa şi, din câte ştim, acolo acestea sunt exploatate la greu până a ajunge în ţara noastră.
Şi din nou eşec. Deci, există doar câteva unităţi Insignia vândute în Moldova. Motorizările pot varia, însă de cele mai răspândite în limita de preţ şi an de producţie stabilit de noi sunt motoarele pe benzină de 1.6 litri. Preţul de pornire pentru Insignia în această interpretare este de aproximativ 9,000 euro şi poate varia mult, ajungând chiar şi la 14,000 euro. Bineînţeles, în funcţie de nivel de echipare şi stare tehnică.
Tot în căutarea unui Insignia am constat cu regret că nu există nici o ofertă pentru un model de generaţie nouă, care a fost unul dintre cele mai stilate şi atractive sedanuri/liftback-uri din segment la momentul apariţiei.

Skoda Superb
Oferta pentru Skoda Superb este simţitor mai generoasă pe piaţa automobilelor rulate, fireşte, or acest sedan este unul dintre cele mai îndrăgite de conaţionalii noştri. De altfel, nava amiral cehă a înregistrat vânzări bune cu generaţia precedentă pe cale oficiale în Moldova, dar multe maşini au mai fost şi importate din Europa. Deci vă îndemnăm să verificaţi istoricul maşinii înainte de achiziţie, în special dacă este sau nu original parcursul indicat de odometru.
Preţul pentru o Skoda Superb de generaţie precedentă porneşte în ţara noastră de la 9,500 euro, aproximativ şi cu limitele impuse de noi pentru parcurs şi an de producţie.
Însă notabil este că în aceste condiţii găsim doar versiuni cu motoare pe benzină, de 1.4 şi 1.8 litri, pe când versiunile cu motoare diesel au un preţ simţitor mai mare, de circa 14,000 euro. Astfel, un sedan arătos cu motor diesel care să coste sub 12,000 euro va avea un parcurs de peste 150,000 kilometri.

Toyota Camry
Deşi există foarte multe astfel de modele pe piaţa maşinilor rulate din Republica Moldova, în limitele impuse de noi am găsit doar câteva, într-o stare tehnică dubioasă, nivel de echipare incipient şi propulsor aspirat natural pe benzină de 2.5 litri. Astfel, am fost nevoiţi să ajustăm niţel criteriile de căutare.
Dacă să includem în ecuaţie un preţ maxim de 13,000 euro, oferta se diversifică mult. O maşină produsă în anii 2013-2014 poate fi achiziţionată la preţ de 12,000 euro şi un pic. În acest diapazon de preţ veţi găsi uşor un model cu sistem de propulsie hibrid pe baza motorului aspirat natural de 2.5 litri, pe benzină şi cutie cu variaţie continuă. Tandemul este foarte fiabil, iar sedanul promite şi un consum decent.
Curios este că în limitele impuse de noi şi cu un preţ maxim de 13,000 euro nu am putut identifica nici o Toyota Camry achiziţionată iniţial în ţara noastră sau importată din CSI. Însă aceste modele nu au fost oferite cu motorizări hibride şi au un aspect exterior ceva mai clasic, lucru valabil şi pentru interior, unde majoritatea sedanurilor au tapiserie din piele combinată cu inserţii din lemn.
Precum şi în cazul lui Fusion/Mondeo, există un risc extrem de mare ca maşina pe care plănuiţi să o achiziţionaţi să fi fost avariată grav în SUA, sau să aibă un parcurs modificat. Problema acestor modelului Camry XV50 este imposibilitatea stabilirii parcursului original odată ce acesta a fost schimbat, or pe lângă odometru, nici un alt dispozitiv periferic de la bord nu salvează parcursul maşinii, precum pe majoritatea modelelor europene, de exemplu.

Volkswagen Passat
Oferta pentru sedanul german pe piaţa automobilelor rulate din Moldova este una dintre cele mai diversificate. Precum şi în cazul Camry, în Moldova există sedanuri importate din Europa sau achiziţionate la noi, care nu se disting tehnic şi vizual, dar pe parcursul ultimilor ani au apărut extrem de multe oferte cu versiuni americane, care se disting uşor prin aspectul exterior şi arhitectura planşei de bord.
Dacă e să vorbim despre un Passat B7 european, atunci preţurile pornesc de la circa 9,500 euro în ţara noastră. La acest preţ, în limita de parcurs de 150,000 kilometri există doar motorizări pe benzină în Moldova, cu celebrul motor 1.4 TSI. Versiunile importate din SUA în aceste condiţii vor avea sub capotă benzinarul de 1.8 litri.
Cei ce-şi doresc un Passat cu motor diesel vor trebui să scoată din buzunar cel puţin 12,500 euro, iar în acest caz maşina va avea sub capotă unitatea 1.6 TDI, dar şi un parcurs de peste 150,000 kilometri. Există oferte cu turbodieselul potent de 2.0 litri, însă în acest caz preţurile pornesc de la 13,000 euro iar parcursul depăşeşte 200 mii kilometri.
Apropo de motoare diesel, pot exista oferte şi de import din Statele Unite, care încep de la aceeaşi bornă de 13,000 euro şi au sub capotă TDI-ul de 2.0 litri, dar atrag prin parcursul simţitor mai mic în raport cu maşinile importate din Europa.
Aici se încheie topul nostru de astăzi. Dacă am omis vreun model, sau vă doriţi un asemenea top pentru alte segmente de piaţă, nu ezitaţi să ne scrieţi în comentarii. Desigur, dacă ar fi să alegeţi acum un model rulat din segmentul D, pentru care aţi fi optat?
0
8,573
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!