25 ani de la apariţia lui Mercedes-Benz W210, primul E-Class cu faruri duble din gamă

13 Iulie 2020, 14:19
Denis Godorozea
Acum 25 ani marca premiera Mercedes-Benz E-Class W210, primul model din gamă cu faruri duble, ce a început o filă absolut nouă în istoria constructorului din Stuttgart. De atunci sedanurile şi break-urile de talie medie din gama Mercedes-Benz au schimbat încă 3 generaţii, iar faimosul W210 mai poate fi văzut pe drumurile publice şi rămâne a fi un model de vis pentru fanii mărcii, chiar şi acum, la un sfert de veac de la prima apariţie.
Mercedes-Benz W210 a adus pentru prima dată în gama E-Class farurile duble, dar şi forme mai ondulate, venind să înlocuiască legendarul W124. Noua interpretare i-a adus sedanului premiul red dot pentru design. Laudele publicului şi fanilor i-au determinat pe cei din Stuttgart să preia ulterior ideile de stil şi pentru urmaşii generaţiei W210, pe W211 şi W212 până la facelift-ul major de mijloc de carieră. Astfel, libajul stilistic conceput în 1995 s-a menţinut în gama E-Class pentru aproape două decenii.
Tot E-Class de generaţie W210 a fost modelul care a adus în portofoliul germanilor posibilitatea de a alege dintre cele trei interpretări specifice, cu decor distinctiv pe exterior şi la nivel de habitaclu: Classic, Elegance şi Avantgarde. Tot cu acest E-Class germanii au introdus o serie de tehnologii revoluţionare, precum sistemul de control al tracţiunii (ETS), senzori de ploaie şi faruri de tip xenon, iar o premieră absolută în segmentul respectiv au fost airbag-urile laterale. După facelift-ul realizat la finalul secolului trecut, E-Class a fost echipat standard cu sistemul de stabilitate electronic ESP.
E-Class W210 a fost disponibil cu o gamă diversificată de motorizări pe benzină şi motorină, cu puteri cuprinse între 95 CP şi 279 CP, iar în anul premierei germanii au lansat şi o versiune de top semnată de specialiştii din Affalterbach — Mercedes-Benz E 50 AMG, sedan de performanţă cu 347 CP la activ.
Cu un an mai târziu de la debutul sedanului, constructorul din Stuttgart a prezentat la Geneva versiunea Estate a acestuia — break-ul a stabilit un record în clasă, oferind spaţiu maxim de până la 1,975 litri în compartimentul de depozitare (bineînţeles, cu bancheta spate rabatată). Break-urile erau echipate standard cu o suspensie spate ajustabilă automat, în funcţie de masa greutăţilor încărcate în portbagaj.
Istoria lui Mercedes-Benz W210 a luat sfârşit odată cu debutul predecesorului, E-Class W 211, în 2001. În anii carierei sale, W210 a devenit unul dintre cele mai de succes modele din gama Mercedes-Benz din acei ani, cu un total de peste 1,600,000 unităţi produse.
0
3,717
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!