Acest BMW Alpina B7S Turbo Coupe e probabil cel mai savuros BMW clasic pe care ţi l-ai putea dori!

21 Iulie 2020, 19:30
Ilie Toma
BMW Alpina B7S Turbo Coupe a fost unul din cele mai gustoase BMW-uri produse în anii ’80, iar exemplarul acesta e unul adus la condiţie de nou, restaurat cu minuţiozitate cu certificarea celor de la Aplina.
Maşina asta avea la bază generaţia E24 a BMW-urilor de atunci şi a fost produsă în anul 1982. Însă Alpina a produs doar 30 de exemplare B7S Turbo Coupe în întreaga carieră a acestui model, iar automobilul despre care vorbim azi e al 11-lea din cele 30 construite. Vă daţi seama ce raritate absolută?
Şi acum haideţi să degustăm cu toţii un pic din savoarea acelor vremuri când aceste BMW-uri clasice se produceau şi când Alpina le aplica un tratament după care am putea ofta în extaz şi astăzi! Imaginaţi-vă că, datorită tratamentului Alpina, motorul de sub capota acestui B7S Turbo livra în anul 1982 tocmai 330 CP din cei 3.5 litri ai săi, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se făcea în numai 5.4 secunde! Maşina putea atinge o viteză maximă de 260 km/h!
După ce-a fost produsă în iunie 1982, ea a fost livrată primului său client din Germania, care o comandase. Era în aceeaşi culoare pe care o vedeţi acum de verde tipic Alpina, iar tunerii o echipaseră cu diferenţial cu alunecare limitată pe spate şi cu trapă. Apoi exemplarul ăsta a făcut cale lungă până în Japonia, unde a ajuns în garajul unui colecţionar şi anume acolo şi-a petrecut cea mai mare parte a vieţii sale.
Ulterior, a ajuns în mâinile unui alt colecţionar, de această dată din Emiratele Arabe Unite. Se poate spune despre exemplarul ăsta, deci, că a văzut toată lumea. Anume acolo proprietarul a decis să-i facă dintâi o restaurare completă a caroseriei, în acel moment fiindu-i certificată starea sa impecabilă, lipsită de rugină sau de istoria unui accident.
Însă proprietarul arab nu s-a mulţumit doar cu acest episod de restaurare, aşa că a trimis-o ulterior unei companii britanice, specializată în restaurarea la condiţie de uzină a BMW-urilor clasice, compania care poartă numele Munich Legends. Aceştia din urmă au primit misiunea de a aduce această Alpina B7S Turbo la condiţie de maşină nouă, astfel încât nici o piesă să nu le scape din vizor. Practic, a fost un proiect cu un buget aproape nelimitat.
Proprietarul din Emirate s-a mai delectat cu ea câţiva ani, până a decis s-o vândă la licitaţie. E surprinzător faptul că-n cei 38 de ani de istorie internaţională a acestui exemplar, el a adunat pe odometru doar un pic peste 47 mii km parcurşi!
Ei bine, şi dacă vorbim despre faptul că a fost scos la vânzare un asemenea exemplar rar, apreciat, şi restaurat la o condiţie atât de bună, cât credeţi că a ajuns să coste? Nu v-aţi gândit cumva la sume de ordinul milioanelor?
Nu, adevărul e că maşina a trebuit licitată chiar înainte de pandemie în Franţa, dar licitaţia a fost ulterior amânată şi va avea loc ceva mai târziu. Preţul ei estimat era între 175,000 şi 225,000 euro, dar suma finală avea să fie dictată de interesul pentru ea de la licitaţie. Totuşi, dată fiind incertitudinea viitoarei licitaţii, vânzătorii sunt gata să discute şi cu un eventual cumpărător individual entuziasmat de acest exemplar.
Ei, ce spui, nu e acesta cel mai gustos BMW clasic pe care ţi l-ai putea dori?
0
3,926
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!