Acest Mercedes-Benz S-Class W220 cu tuning de la BRABUS e minunat, dar nu-l vrea nimeni!

27 Iulie 2020, 15:28
Ilie Toma
Uneori există asemenea maşini, pe care toţi le admiră, toţi sunt impresionaţi de istoria lor şi privesc cu dorinţă spre performanţele tehnice, dar nimeni nu le cumpără. Wow, e excepţională bijuteria, dar merg să-mi cumpăr altceva! Ei bine, acest exemplar de Mercedes-Benz S-Class din generaţia W220, cu tuning semnat de BRABUS, e tocmai din această categorie, vânzătorii lui chinuindu-se cu disperare să-i găsească un cumpărător de mai bine de un an!
Prima problemă vine din reputaţia generaţiei W220. Lansată după legendarul W140, cerinţele faţă de fiabilitatea ei au fost uriaşe din partea publicului. Şi, în timp ce inovaţiile tehnologice ale generaţiei W220 au fost multe la număr, ea încorporând peste 200 de pantente pentru ele, unele probleme ruşinoase admise de Mercedes-Benz la început i-au ştirbit repede din imagine. Spre exemplu, una din ele ţinea de uşa portbagajului, arcurile de acolo defectându-se extrem de repede la primele modele produse. Alta, mai gravă, ţinea de drenajul apei de ploaie prin partea frontală a maşinii, acolo unde canalele de drenaj se blocau destul de repede, apoi apa ajungea pe căi nebănuite şi în planşa de bord, şi sub covoarele habitaclului. Într-un cuvânt, probleme ruşinoase pentru o maşină atât de scumpă, iar ele n-au fost singurele.
Ulterior toate aceste probleme au fost rezolvate de ingineri, şi S-Class W220 a reuşit să readucă statisticile în favoarea sa, recomanându-se ca un model fiabil, dacă am vorbi strict statistic, dar umbra reputaţiei proaste l-a cam urmărit până la finalul carierei şi publicul a fost împărţit în două — cei care l-au iertat şi l-au iubit şi cei care l-au văzut în continuare ca o trădare a principiilor Mercedes-Benz de altă dată.

Tocmai de asta, dar şi pentru că modelul e relativ prea proaspăt pentru a fi căutat de colecţionari, preţurile exemplarelor la mâna a doua sunt în general foarte mici, oscilând care între 3500 dolari în SUA şi până spre 10,000 euro în Germania. Însă noi vorbim azi de un exemplar foarte special şi rar din generaţia W220, cu tuning creat de BRABUS!
În acei ani BRABUS modificase câteva motorizări ale acestui S-Class, iar versiunea BRABUS 5.8, cea de care vorbim noi azi, era modificată pe baza lui S 500. Versiunea standard era dotată cu un motor V8 aspirat natural, de 5.0 litri, care dezvolta 306 CP şi 460 Nm. Cei de la BRABUS, însă, măreau cilindreea acestui motor de 5.0 la 5.8 litri, iar în rezultat puterea ajungea la 400 CP, iar cuplul maxim — până la 597 Nm!
Anume o asemenea ipostază, semnată de BRABUS, avem noi azi în faţă. Produs în 2002, acest exemplar BRABUS 5.8 are parcurşi puţin peste 97,000 km şi e într-o condiţie excelentă. A fost livrat iniţial unui client generos din Japonia, iar ulterior maşina a fost importată din nou în Germania.
Habitaclul n-are urme de uzură, doar partea frontală a maşinii are urmele câtorva pietricele sărite pe capotă. În rest, maşina e un templu al luxului suprem din acea vreme, burduşită cu opţionale şi tehnologii, şi pe deasupra cu un motor imens şi puternic sub capotă! Şi tehnic vorbind maşina e în stare absolut superbă, neavând nevoie de nici o investiţie, noul proprietar urmând doar să treacă revizia tehnică germană după ce o cumpără, dar toate modificările aduse de BRABUS vin cu certificat de conformitate, după cum puteţi intui, aşa că nu există o problemă nici aici.
Şi totuşi, nu o vrea nimeni de mai mult de un an încoace. Compania germană care a scos-o la vânzare, se chinuie s-o vândă încă din mai 2019, şi între timp i-a tot redus de câteva ori preţul, până a ajuns să coste azi doar 15,600 euro.
La cât de puţine exemplare S-Class W220 BRABUS 5.8 s-au produs şi cât de puţine s-au păstrat în asemenea stare, maşina asta trebuia să stârnească un interes enorm din partea colecţionarilor, mai ales cu un asemenea preţ. Or, nouă ea a avut un preţ departe peste 100,000 euro! Şi acum, n-o vrea nimeni nici cu 15,600 euro, deşi e păstrată şi deşi dacă ar fi pusă într-un garaj şi păstrată încă vreo 20 de ani, ar putea din nou ajunge o bijuterie la mare căutare în colecţiile private.
Voi ce credeţi, cum de se întâmplă asta? E din cauză că e W220, e din cauză că e BRABUS? Voi v-aţi dori-o, sau aţi prefera altceva de aceiaşi bani?
1
11,523
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!