Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acesta e cel mai rar BMW M5 din istorie! Şi e o adevărată bijuterie!

31 Iulie 2020 - 22:22
Ilie Toma
Nu, ceea ce vedeţi în imagini nu e un simplu BMW M5 din generaţia E34, dar nici nu e vorba de vreo ediţie artificial creată drept limitată cu vreun soi pachet de dotări sau alte asemenea modificări. E vorba pur şi simplu de primul break creat vreodată de divizia BMW M, şi totodată vorbim pur şi simplu de BMW M5 E34 Touring.
Însă istoria fascinantă pe care o ascunde acest model face din el cel mai rar BMW M5 pe care-l poţi găsi azi în lume. E atât de rar, încât dacă ai vrea să cumperi imediat unul, chiar cu banii pregătiţi, s-ar putea pur şi simplu să nu găseşti pe nimeni în lume care să-l fi scos la vânzare! Şi ştiţi de ce?
BMW M5 din generaţia E34 era abia al doilea M5 din istorie, iar lansarea lui a avut loc în anul 1988, la scurt timp după debutul generaţiei E34 de Seria 5. M5-ul s-a lansat doar în caroserie sedan, pentru că cei de la divizia M nu-şi prea imaginau de ce şi-ar dori cineva un break cu 315 CP sub capotă, scoşi dintr-un motor imens de 6 cilindri în linie. Or, sedanul BMW M5 E34 putea prinde prima sută în puţin mai mult de 6 secunde, iar viteza maximă ajungea uşor la cei 250 km/h, fiind limitată electronic.
Aşa că M5 E34 Touring n-a venit foarte curând. Germanii au mai stat pe gânduri mulţi ani până când au decis, în sfârşit, să creeze primul break al diviziei M — BMW M5 E34 Touring. S-a întâmplat abia în anul 1992. Şi modelul ăsta a fost produs doar până în 1995. Şi ştiţi — scepticismul germanilor de a-l pune în producţie s-a adeverit, foarte puţini cumpărători alegând un BMW M5 Touring în locul unui sedan. Într-atât de puţini, încât în întreaga carieră a acestui model s-au produs doar 891 de exemplare!
Aşadar, acum totul e clar. Cu doar 891 de exemplare produse vreodată şi cine ştie câte din ele supravieţuite, sau câte din ele se mai află în stare bună, atunci când apare vreun BMW M5 Touring E34 de vânzare, acesta e imediat ochit de colecţionari ca de nişte rechini, în ciuda preţurilor foarte condimentate, de obicei. Dar nici măcar la preţ nu există un interval ”obişnuit”, pentru că acest M5 se vinde prea rar şi prea diferită e de fiecare dată starea maşinilor.
Exemplarul pe care-l vedeţi în imaginile acestui articol, purtător mândru al plăcuţelor M-MT-5340, aparţine chiar celor de la BMW, fiind păstrat şi ocrotit cu grijă de divizia lor de vehicule clasice. Nu, nu se vinde, nici dacă le propuneţi 1 milion pe el!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter