Acesta este cel mai puternic Mercedes-AMG din istorie, noul GT R Black Series

15 Iulie 2020, 10:44
Denis Godorozea
Mercedes-AMG prezintă cea mai puternică creaţie din Affalterbach din istorie — până la apariţia hypercar-ului de serie AMG One, noul AMG GT R Black Series este cel mai potent supercar din gama germanilor. Acesta este şi moştenitorul faimosului SLS AMG Black Series, un adevărat bolid de performanţă creat pentru recorduri pe pistele de curse, dar capabil să circule legal şi pe drumurile publice.
Inima noului bolid este benzinarul biturbo V8 de 4.0 litri, dezvoltat de specialiştii Mercedes-AMG şi cuplat la cutia robotizată cu dublu ambreiaj AMG Speedshift DCT 7G cu 7 rapoarte. În noua interpretare motorul oferă la activ 730 CP, disponibil între 6,700 şi 6,900 rpm, şi un cuplu maxim de 800 Nm între 2,000 — 6,000 rpm. Acest coctail de performanţă promite cifre de 3.2 secunde în exerciţiul de acceleraţie 0-100 km/h, doar 9 seunde până la 200 km/h, şi o viteză maximă de 325 km/h, dar limitată electronic. Performanţele maxime vor fi disponibile în regimul de rulare dedicat Race Start.
GT R Black Series surprinde cu un ansamblu de elemente aerodinamice exterioare active, gândite special pentru acest supercar. Pachetul include o aripă generoasă la posterior, un splitter activ integrat în bara de protecţie faţă, dar şi prize de aer funcţionale integrate în capotă. Elementele aerodinamice active sunt menite, de altfel, să ajute sistemul de frânare în timpul decelerării de la viteze maxime.
Pe puntea faţă AMG GT R Black Series are jante originale de 19 ţoli, pe când pentru puntea spate sunt prevăzute jante mai generoase, de 20 ţoli. Acestea ascund un sistem de frânare performant, semnat de AMG, şi sunt încălţate în anvelope de performanţă Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO — francezii au creat acest set special pentru supercar-ul din Affalterbach.
Noul Mercedes-AMG GT R Black Series nu este un bolid de fiţe ci, cum am relatat mai sus, unul orientat spre performanţe maxime, iar habitaclul vine doar să reconfirme acest lucru. La interior se regăseşte o cuşcă de siguranţă pentru protecţia celor de la bord în caz de răsturnare.
Scaunele sport de top scoică sunt noi, dezvotlate special pentru acest model, şi vin cu centuri de siguranţă cu 4 puncte şi suport lateral bine profilat. Ei bine, la interior se regăsesc, totuşi, elemente de control specifice unui AMG GT de serie, precum instrumentarul de bord digital de 12.3 inch, dar şi sistem multimedia cu ecran cu diagonală de 10.25 inch. Apropo, cel din spatele volanului poate interacţiona cu ecranul tactil chiar şi în mânuşi de curse.
Germanii nu au dezvăluit preţul noului supercar, dar nici numărul unităţilor planificate spre producţie. Comenzile preliminare vor putea fi plasate în viitorul apropiat.
0
7,692
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!