Acum sunt şase! Skoda lansează două motorizări noi pentru sportivele de performanţă Octavia RS

4 Iulie 2020, 08:44
Denis Godorozea
Actuala generaţie Skoda Octavia are acum cea mai diversificată gamă de versiuni sportive cu indicele RS. La începutul lunii martie apărea sportcar-ul electrificat Octavia RS iV, cu benzinar turbo de 1.4 litri şi un motor electric, dar nu puteau cehii să se oprească aici, or cererea pentru motoarele convenţionale în acest segment este în continuare mare, iar cei de la Volkswagen Group au ştiut să-şi adapteze cele mai performante motoare standardelor de poluare tot mai aspre. Astfel, acum cei din Mlada Boleslav îşi suplinesc gama RS cu două motorizări noi, una pe benzină şi alta pe motorină, iar astfel, dacă e să mai ţinem cont de versiunile de caroserie disponibile, ajungem să constatăm că actuala Octavia RS oferă cumpărătorilor la alegere până la 6 interpretări!
Întreaga gamă Skoda Octavia de generaţie nouă

Bineînţeles, nu puteau fi anihilate motorizările astea de-a dreptul savuroase, or versiunea cu turbodiesel sub capotă avea o cotă de aproape 60% din totalul vânzărilor Octavia RS de generaţie precedentă. Dar tot aici există loc şi pentru purişti care vor alege mai degrabă un 2.0 TSI în schimbul unităţii 1.4 TSI din cadrul sistemului hibrid. Ei bine, haideţi să vedem ce performanţe promit noile motorizări şi să le comparăm în cifre cu varianta RS iV plug-in hybrid!
Aşadar, amatorii motoarelor pe benzină vor avea sub capotă unitatea 2.0 TSI, ce dezvoltă 245 CP. Tot atât cât putea oferi spre final de carieră cea mai puternică Octavia RS de generaţie precedentă. Motorul respectiv se cuplează standard la cutia manuală cu 6 trepte, fie la cea robotizată cu 7 rapoarte, oferită opţional. Indiferent de transmisie, cuplul va fi distribuit doar punţii faţă.
Unitatea 2.0 TDI pare a fi mai savuroasă pe fundalul versiunii pe benzină, or a indicat un surplus de putere şi oferă acum 200 CP. Tot spre deosebire de TSI, turbodieselul se cuplează doar la cutia DSG cu 7 rapoarte, iar opţional clienţii pot comanda şi un sistem de tracţiune integrală.
O altă diferenţă dintre RS-urile cu motoare termice şi cea cu indicele iV este suspensia recalibrată cu gardă la sol micşorată cu 15 mm — în cazul sportivei hibride cehii au renunţat la această idee din cauza substratului tehnic electrificat, în special din cauza bateriei amplasate în podeaua maşinii. Opţional pot fi comandate amortizoarele adaptive DCC.
La nivel de design exterior RS-urile sunt unificate la maxim, deci motorizările vor fi trădate doar de inscripţiile distinctive TSI, TDI, sau iV, iar decorul agresiv este identic pentru toate versiunile. Până şi jantele de 18 şi 19 ţoli sunt aceleaşi. La interior Octavia RS se distinge de versiunile standard cu scaune sport cu tetiere integrate şi suport lateral profilat, bineînţeles, şi prin decorul din fibră de carbon, dar şi afişaje speciale la nivel instrumentarului de bord digital.
Deocamdată cehii nu au publicat caracteristicile dinamice pentru noile motorizări de performanţă, dar se pare că TSI-ul de 2.0 litri va fi cel mai rapid din tandem, or cu o putere similară cu iV de 245 CP, acesta are o greutate mai mică graţie lipsei bateriilor şi substratului tehnic electrificat. Nu ne rămâne decât să le vedem pe toate trei (şase?) în acţiune!
Toate generaţiile Skoda Octavia RS

Anul 2020 este unul aniversar pentru Octavia RS — sportivele din Mlada Boleslav marchează două decenii de la primul debut, iar în toţi aceşti ani pentru versiunile de performanţă cehe pe baza Octavia au optat circa 260 mii cumpărători! Livrările noilor interpretări de performanţă vor demara în toamna acestui an.
0
3,714
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!