Clasic pe dinafară, cu un V8 AMG modern pe dinăuntru: acest Mercedes-Benz W111 e jucăria retro desăvârşită!

10 Iulie 2020, 18:27
Ilie Toma
Eh, dragilor, cu câtă admiraţie ne uităm adeseori la maşinile clasice, bine păstrate sau chiar restaurate! Dar, de cele mai multe ori, chiar dacă acestea ascund motoare cu cilindree imensă sub capotă şi sunt în stare tehnică bună, oricum nu te vor lipi în scaun cu senzaţii de acceleraţii, iar dacă vei ajunge cumva să le conduci, vei simţi inevitabil că noţiunea de manevrabilitate avea altă explicaţie în DEX-ul tehnic al acelor ani. De exemplu, acest Mercedes-Benz W123 pe care vi-l prezentam câteva zile în urmă, avea sub capotă un motor de doar 55 CP...
Şi totuşi, nimic nu e imposibil când e vorba de ingineri cu minte pricepută şi de etichete cu un preţ cu suficient de multe zerouri. Există în Germania mai multe companii care au învăţat asta. Şi au început a face lucruri incredibile în ultimii ani. Ca şi acest Mercedes-Benz W111, pe care vi-l prezentăm azi!
Filosofia acestei creaţii şi a inginerilor care au creat-o a fost simplă, genială şi desăvârşită. Să se creeze un superb Mercedes-Benz W111 la condiţie de nou în tot ce ţine de caroserie şi habitaclu, dar să i se asigure un substrat tehnic modern, care să se combine perfect cu talia, greutatea şi stilul maşinii.
S-a luat la bază un Mercedes-Benz 280 SE din generaţia W111, cunsocut printre pasionaţi şi ca M-Coupe. Coupe-ul original a fost produs între anii 1961 şi 1971, iar exemplarul care a stat la baza acestei creaţii a fost produs în 1970. Pe ipostaza originală 280 SE era montat un motor de 2.8 litri, cu 6 cilindri în linie, care dezvolta 162 CP. Puterea asta era suficientă pentru a face coupe-ul graţios să acceleeze de la 0 la 100 km/h în numai 10.5 secunde — parametri de coupe luxos şi foarte potent pentru acele vremuri.
Dar inginerii nu s-au mulţumit cu asta. Au adus întreaga caroserie la condiţie de nou absolut, trecând-o prin procesul de recondiţionare capitală. Împrospătarea minuţioasă n-a ocolit nici un detaliu, oricât de mic — fiecare mic element cromat, fiecare bec, far, cauciuc sau ţeavă de eşapament.
Caroseria a fost vopsită în culoarea originală Ocean blue. Apoi s-a trecut la interior. Fireşte, şi aici a existat aceeaşi abordare fanatică, obsesivă, pentru a readuce fiecare element la condiţia de nou.
Din fericire, piesele care nu mai pot fi restaurate, pot fi comandate la uzina mamă Mercedes-Benz, or, producătorul german stă foarte bine la acest capitol. Aşa că în rezultat exemplarul acesta de W111 are un habitaclu de maşină nouă, ca-n 1970, elegant, lucios şi complet funcţional. Culoarea interiorului este una maro Cognac, iar tapiseria e una din piele.
Însă, nu uitaţi, substratul tehnic e unul modern, iar asta înseamnă că inginerii au pregătit maşina pentru performanţe mult mai mari. Ceea ce a mai însemnat şi faptul că s-au gândit şi la siguranţă. Au instalat centuri cu 3 puncte pentru toate locurile, iar scaunele faţă au primit tetiere, pentru că cele originale nu aveau.
Şi acum haideţi să ajungem şi la desert, adică la acel substrat tehnic modern de care tot vorbim! Germanii au montat pe acest W111 motorul V8 de 5.5 litri al celor de la AMG, motor care se regăsea la începutul anilor 2000 pe modelele cu indicele 55 AMG şi care s-a produs până în anul 2007. E vorba de propulsorul M113, care e recunoscut drept unul din cele mai reuşite şi fiabile motoare AMG din toate timpurile. Tocmai pentru aceste merite l-au şi ales inginerii pentru a-l monta pe acest clasic Mercedes-Benz W111.
Are câte 3 valve pe cilindru — două pentru admisie şi una pentru evacuare. Şi dezvoltă — atenţie — 360 CP! Şi acum imaginaţi-vă: 360 CP moderni, scoşi de un motor V8 AMG modern, pe această bijuterie clasică!
Ah, vă gândiţi că motorul face pur şi simplu prăpăd din maşina asta, că nu se întâmplă decât derapări inutile, iar cutia şi şasiul nu va ţine prea mult? Creatorii maşinii s-au gândit şi la asta!
Cutia de viteze e şi ea una modernă, automată, cu 5 trepte, tot din aceeaşi epocă modernă Mercedes-Benz. Poartă numele de cod NAG1. Pe lângă cutia nouă, însă, această bijuterie clasică a beneficiat şi de o suspensie nouă, reproiectată de ingineri. Acum exemplarul ăsta are o suspensie cu dublu braţ (double wishbone) pe puntea faţă şi o bară deformabilă pe puntea spate, cu arcuri hidropneumatice. S-a recurs la o setare confortabilă a suspensiei, dar cu curse scurte, în aşa fel încât noua putere a maşinii să fie ţinută în frâu, dar să se poată şi defila în confort absolut cu jucăria asta incredibilă!
Şi ca povestea să fie completă, inginerii au mai montat şi un diferenţial cu alunecare limitată pe puntea spate. Paradoxal, dar, noul motor V8 cântăreşte mai puţin decât cel original, iar toate componentele schimbate n-au adăugat greutate maşinii, ba chiar i-au distribuit masa mai bine între axe, fapt care o face şi mai manevrabilă acum, pe lângă meritul noii suspensii. Ah, da, nu s-a uitat nici de frâne, desigur. Pe puntea faţă s-au pus frâne noi, mai puternice, cu câte două pistoane. Iar pe spate au rămas cele originale, înturcât ele aveau suficientă rezervă de capacitate, pentru a rezista şi noii forţe a noului motor! Şi, pe lângă asta, exemplarul a primit şi sisteme ABS şi ASR, fiind astfel conform cu substratul său tehnic modern.
În rezultat, bijuteria asta e un adevărat lup în blană de oaie, sau mai degrabă o domniţă elegantă cu suflet de amazoancă! Imaginaţi-vă cum se conduce, cum sună V8-ul AMG de sub capotă şi cum te împinge în scaun în timp ce-i ţii volanul acela subţire parcă de fildeş în mâini!
Ceea ce creează inginerii ăştia e o maşină cu statut de nou, pe care o primeşti cu zero km la bord. Ei au creat 6 asemenea maşini, 5 împrăştiindu-se ca pâinea caldă prin colecţii private ferite de ochii lumii. Exemplarul din imagini e cel de-al 6-lea, care a slujit în rol de maşină de expoziţie pentru creatorii săi şi care a adunat, astfel, 2,300 km la bord. Acum e vândut cu preţ „redus”: doar 470,000 euro!
Înainte să spuneţi că e mult, imaginaţi-vă că aveţi vreo 8-10 milioane în cont sau chiar mai mult. Şi aţi dat cu ochii de bijuteria asta. Mai priviţi-o încă o dată. Apoi închideţi ochii şi imaginaţi-vă pe unde aţi putea merge cu ea şi cum v-aţi trăi viaţa, singura viaţă pe care o aveţi. Eh, brusc, nu mai mare chiar atât de mult, nu? Aşa zicem şi noi. E cu siguranţă unul din cele mai speciale exemplare Mercedes-Benz din câte există în lume asta a noastră!
1
6,071
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!