Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Da, acesta e un BMW! Unul din cele mai ciudate din istorie!

9 Iulie 2020 - 21:55
Ilie Toma
Mulţi dintre noi tratăm modelele BMW ca pe nişte maşini care au avut întotdeauna sportivitatea în sânge, iar odată cu ea şi agresivitatea în design. Dar au existat timpuri când modelele bavareze puneau în primul rând accent pe design, şi abia apoi pe sportivitate.
Epoca anilor 1950 era marcată la BMW de mai multe tentative de a produce automobile superbe, cu V8-uri imense sub capotă. Ele au rămas şi azi admirate, doar că-n acele vremuri s-au produs în destul de puţine exemplare. Aşa că anii 1960 a demarat cu o gamă întreaga de modele din „noua clasă”, menită să fie mai practică, mai pământească, cu potenţial de a răzbate la vânzări cu adevărat importante. Aşa au apărut renumitele serii 1800, 2000, 2002.
BMW 3200 CS Coupe, conceput în anii ’50, predecesorul lui 2000 CS.

Iar după ce lucrurile au început a prinde tracţiune, BMW s-a gândit că ar fi cazul să producă şi un coupe derivat din aceeaşi familie. Şi tocmai despre el vorbim azi — modelul 2000 CS, produs alături de 2000 C. Totul s-a întâmplat în 1965, când BMW a încetat producţia modelului epocii trecute, 3200 CS Coupe, şi le-a oferit şansa celor de la Karmann să deseneze liniile noului coupe. Aşa că anume Karman a fost atelierul care a desenat unul dincele mai atipice şi ciudate modele BMW din istorie — 2000 CS.
Aşa cum vă poate sugera şi numele, motorul lui 2000 CS era unul de epocă nouă, mult mai modest — de 2.0 litri şi cu doar 4 cilindri în linie. Vorbim de motorul M10, care dezvolta 100 CP pe versiunea 2000 C şi 120 CP pe 2000 CS, graţie faptului că aceasta din urmă avea două carburatoare. Motorul era cuplat la o cutie de viteze manuală cu 4 trepte.
Cariera modelului n-a fost prea lungă. În 1969 acesta a fost pensionat, dar numărul de exemplare vândute a fost admirabil de mare în comparaţie cu modelele anterioare: 13,691 exemplare de 2000 C şi CS au fost produse în total. Din ele 9,999 de exemplare au fost 2000 CS, versiunea cu două carburatoare. Destul de puţine, deci, pentru ca azi unii colecţionari să le caute.
Însă, BMW 2000 CS aşa şi a rămas în istorie ca unul din cele mai ciudate şi deocheate modele, despre existenţa căruia puţini ştiu, chiar şi-n rândurile fanilor de azi ai mărcii bavareze. Abia cu succesorul său, din familia E9, BMW-ul avea să înceapă a semăna cu ceea ce recunoaştem imediat azi!...
Succesorul lui BMW 2000 CS, noul coupe din noua generaţie de modele E9, cea care a dat identitatea de design BMW pe care o recunoaştem şi azi
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter