De pe vremea când Mitsubishi făcea sportcar-uri interesante: acest 3000 GT VR4 BITURBO îşi caută un proprietar pasionat

31 Iulie 2020, 16:23
Ilie Toma
Chiar dacă azi Mitsubishi vinde prin părţile noastre doar offroader-e şi SUV-uri şi chiar dacă pare greu de crezut, a existat o vreme în care Mitsubishi producea sportcar-uri adorate!
Erau vemurile în care mai mulţi producători deciseseră că sportcar-urile ar trebui să existe şi într-o formă mai accesibilă, chiar dacă ar aplica nişte reţete mai puţin tradiţionale şi puritane. Aşa s-au născut modele care arătau bine, dar veneau cu tracţiune faţă şi cu putere ceva mai pământească faţă de supercar-urile veritabile. Dar, în acelaşi timp, cine-şi dorea să le modifice, le putea transforma în adevărate modele rebele ale străzilor urbane nocturne.
Tocmai din această categorie făcea parte şi Mitsubishi 3000 GT, un model cunoscut şi ca GTO la el acasă, dar şi cu alte câteva variaţii de denumiri, în funcţie de piaţa unde s-a vândut. Pe lângă numele modelului, varia niţel şi puterea motorului V6 de 3.0 litri de sub capotă, de unde vine şi denumirea. În Europa, însă, Mitsubishi 3000 GT a avut un motor de 286 CP şi 407 Nm.
Un asemenea exemplar standard, şi cu tracţiune faţă, cu peste 200,000 km la bord, costă cam vreo 12-15 mii euro, în ciuda vârstei şi parcursului. Dar noi vorbim azi de o bijuterie mult mai interesantă, pentru că-n istorie au existat şi versiuni cu tracţiune integrală, dar şi cu puteri duse mai sus chiar de uzină! Iar maşina asta înglobează cele mai gustoase ingrediente posibile, dozate cu pricepere!
E un Mitsubishi 3000 GT VR4 Twin Turbo, versiune creată în ultimii săi ani de producţie şi vândută în principal în SUA, vânzările modelului în Europa fiind oprite mult mai devreme. Acest exemplar e produs în anul 2000, ultimul an de producţie a modelului şi a fost importat la scurtă vreme în Suedia. Sportcar-ul nipon scoate 324 CP şi 427 Nm, iar graţie cutiei manuale şi tracţiunii integrale permanente putea livra deja performanţe apropiate de cele ale unui sportcar veritabil.
Iar dacă vă uitaţi la imaginea de mai jos, veţi vedea şi un buton interesant, al unei funcţii numite Active Aero. Era, de fapt, vorba de spoilere active, care ieşeau la viteze mari şi se retrăgeau la viteze mai mici. Cam de genul celor implementate mai târziu pe modelele Porsche, de exemplu. Şi asta se întâmpla pe un model Mitsubishi, acum 20 de ani!
E de prisos să mai spunem, deci, că anume această interpretare a rămas în istorie în rol de cea mai adorată dintre toate, mai ales că după anul 2000 Mitsubishi 3000 GT a plecat pentru totdeauna în istorie şi n-a mai revenit vreodată.
Şi acum cireaşa de pe tortul acestui exemplar vândut în Suedia. Proprietarul său l-a exploatat foarte dozat, din câte se vede, întrucât în cei 20 de ani de exploatare maşina a adunat doar 44,600 km pe odometrul său!
Prin urmare, sportcar-ul ăsta n-avea cum să coste puţin. Are un preţ de 22,900 euro şi-şi aşteaptă liniştit cumpărătorul suficient de nebun şi de nostlagic să dea banii aceştia pe el. Pentru că oricine altcineva, ar privi maşina asta şi ar zice ”hm, e o doar o maşină din anii 90-2000, e doar un Mitsubishi cu aceleaşi butoane pe care le găseşti şi azi pe maşinile lor, e doar un pretins sportcar, care nu era de fapt un sportcar, şi lista de motive pentru care să nu-l cumperi poate continua la infinit. Chiar dacă pe baza lui a fost creat şi Dodge Stealth. Chiar dacă a fost dragostea unei întregi generaţii de pasioanţi de sportivitate japoneză. Însă până la urmă cineva va sări ca ars, mânat de nostalgie şi pasiune şi va cumpăra acest sportcar japonez al vremurilor apuse!
Dar noi am vrea să-i provocăm mai ales pe pasionaţii adevăraţi de maşini japoneze, de inginerie niponă şi de spiritul ăsta unic al acestor modele deja clasic — voi ce spuneţi, a fost Mitsubishi 3000 GT VR4 Twin Turbo un adevărat sportcar? Îşi merită exemplarul ăsta bine conservat cei 22,900 euro ceruţi pe el?
0
2,101
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!