E din 1985, dar are 1008 CP! Acest BMW E30 are putere de Bugatti Veyron!

12 Iulie 2020, 16:53
Ilie Toma
Da, vorbim de un youngtimer BMW E30, care e căutat deja şi de colecţionari, dar acest exemplar i-a aparţinut unui om, care e convins că BMW-ul nu poate fi savurat decât cu un motor super puternic sub capotă. Iar cum pofta vine mâncând, Marcel, proprietarul acestui BMW din Germania, a tot făcut modificări la motorul M50 de sub capotă până când l-a adus la puterea demenţială a unui Bugatti Veyron! Şi da, noi vorbim de o maşină din 1985 acum!
Nu s-a trecut fără turboaspirare, fireşte, la o asemenea putere, dar lista modificărilor e foarte lungă, pentru că ele s-au făcut pe parcursul mai multor ani, în mai multe etape. Cert e că Marcel a ieşit adeseori cu ea pe circuite sportive ca s-o gonească pe măsura puterii. Eh, Germania e totuşi ţara autostrăzilor fără limită de viteză şi a circuitelor cu duiumul, în care oricine îşi poate cumpăra un bilet să se dea câteva ture!
Bine, dar ca să fie clar pentru toţi, motorul de bază de pe această maşină nu s-a regăsit niciodată pe Seria 3 din generaţia E30. E vorba de unitatea de propulsie M50 de 3.0 litri, cu 6 cilindri în linie, care s-a lansat abia în anul 1990 sub capota Seriei 5 E34, dar şi a Seriei 3 E36.
Aşa că lista de transformări pe care le-a suferit exemplarul acesta de BMW E30 e enormă şi s-a referit la tot ce-a fost posibil. Că e pe gustul tuturor sau nu — e discutabil —, dar e cert că a fost pe gustul proprietarului său. Or, acesta a modificat-o în primul rând pentru propria plăcere. Zice că, „în mare parte” e legală pentru certificările TUV, ceea ce înseamnă că există nişte mici secrete pe care preferă să nu le comunice poliţiştilor când îl opresc...
Măsurarea pe dinamometru după ultimele modificări i-a certificat o putere de 1,008 CP şi un cuplu maxim de 1,000 Nm acestui BMW! Acceleraţia de la 0 la 100 km/h e greu de măsurat pentru că, dacă apeşi pedala în podea, roţile spate pur şi simplu şuieră şi fumegă, iar maşina nu se mai mişcă din loc. Însă germanul a măsurat acceleraţia de la 100 la 200 km/h, cu greu, şi zice că ea constituie 4.5 secunde.
Acum neamţul a scos-o la vânzare. Ştie că mai mulţi îl vor critica pentru modificările aduse, dar speră să găsească un entuziast la fel de nebun de BMW şi de E30 ca el, care să vrea cei 1,008 CP sub capotă şi toată ingineria asta pe care a adăugat-o el de-a lungul anilor în automobilul ăsta. N-o vinde ieftin, dar totuşi, la puterea de Bugatti Veyron pe care o are, pentru mulţi o astfel de achiziţie ar putea părea un chilipir: „doar” 42,000 euro!
0
3,949
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!