Land Rover renunţă la motoarele diesel V6 şi V8! În schimb lansează noi motorizări micro-hibride

15 Iulie 2020, 15:19
Denis Godorozea
Land Rover continuă actualizarea gamei de motorizări în conformitate cu normele de poluare înăsprite — de această dată SUV-urile de top Range Rover şi Range Rover Sport renunţă definitiv la propulsoarele clasice pe motorină V6 de 3.0 litri şi V8 de 4.4 litri în favoarea unor motorizări diesel noi, în cadrul sistemelor de propulsie mild-hybrid. Acestea promit a fi mai eficiente, dar şi mai performante.
La baza noilor motorizări mild-hybrid va sta turbodieselul Ingenium de 3.0 litri, cu 6 cilindri în linie. Motorul va fi disponibil pe Range Rover şi Range Rover Sport în cel puţin 3 versiuni: D250, D300 şi D350. Toate variantele sunt asistate de câte un sistem electrificat cu generator-starter de 48V, capabil să oprească motorul termic pe o perioadă scurtă în special în timpul frânării, dar şi să-l activeze într-un timp scurt imediat ce cel din spatele volanului vrea să accelereze.
În cadrul sistemului electrificat, motorizarea de 3.0 litri în interpretarea D250 oferă la activ 249 CP şi 600 Nm. Varianta de mijloc D300 promite 300 CP şi 650 Nm, iar în vârful gamei s-a situat interpretarea D350 cu 350 CP şi 700 Nm. Britanicii nu au dezvăluit caracteristicile dinamice, da r varianta de top a noului turbodiesel de 3.0 litri promite performanţe mai bune chiar şi în raport cu unitatea V8 de 4.4 litri, or cu o putere aproape similară, motorul este mai uşor cu 80 kg decât predecesorul. Ei bine, cel puţin Range Rover Sport cu acest motor este mai agil cu 0.3 secunde în exerciţiul de acceleraţie 0-100 km/h, comparativ cu vechiul V8 — 6.9 secunde contra celor 7.2 secunde disponibile anterior.
Se pare că aceste actualizări tehnice sunt finale pentru actuala gamă Range Rover şi Range Rover Sport — începând cu anul viitor britanicii vor prezenta familia actualizată a celor mai luxoase modele din gamă. Noile SUV-uri vor fi oferite cu motorizări asemănătoare, dar cu o listă mai generoasă de propulsoare electrificate, printre care MHEV şi PHEV. Putem anticipa apariţia unor versiuni electrice.
0
3,644
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!