Mai puţin de 3 secunde până la 100 km/h: Porsche lansează bolidul 911 Turbo

16 Iulie 2020, 16:22
Denis Godorozea
Porsche diversifică gama de motorizări disponibile pentru noua generaţie 911 cu varianta Turbo, una de top, situată pe o treaptă mai jos de cea mai scumpă versiune de serie Turbo S. Noul bolid promite performanţe maxime şi un timp mai mic de 3 secunde pentru exerciţiul de acceleraţie 0-100 km/h. Sportiva germană va putea umili până şi cele mai performante hypercar-uri italiene?
De altfel, caracteristicile versiunilor Turbo şi Turbo S sunt apropiate la maxim, precum şi aspectul exterior, iar în trafic cele două modele vor putea fi distinse doar prin inscripţiile de la posteriorul maşinii, or kitul aerodinamic este similar. Ei bine, cumpărătorii pot apela la gama generoasă de pachete de design cu multiple posibilităţi de personalizare pentru a-şi crea un model unic.
Mai mult de atât, Porsche 911 Turbo şi Turbo S utilizează aceeaşi unitate de propulsie, benzinarul boxer de 3.75 litri, cu 6 cilindri, iar diferenţa este dictată de setările la nivel de turbocompresoare şi unitatea de control al motorului. În cazul versiunii Turbo motorul livrează la activ 580 CP şu 750 Nm, sau cu 70 CP şi 50 Nm mai puţin decât bolidul de top. Caracteristicile atât de apropiate rezultă şi într-o diferenţă minimă în cifrele dinamice — Porsche 911 Turbo poate accelera până la 100 km/h în doar 2.8 secunde, fiind mai lent decât Turbo S cu doar 0.1 secunde. Viteza maximă este mai mică cu 10 km/h — 320 km/h.
Mai mult de atât, germanii oferă posiblitatea de a îmbunătăţi aceste caracteristici cu pachetul Lightweight Design, care elimină din maşină bancheta spate, scaunele şoferului şi pasagerului sunt înlocuite cu unele mai uşoare, ceea ce rezultă într-o reducere a greutăţii cu 30 kg. Standard Porsche 911 Turbo are inclusă suspensia adaptivă PASM, iar opţional clienţii pot opta pentru componente ceva mai performante, ce vor reduce garda la sol cu 10 mm.
Cu diferenţe minime în caracteristicile dinamice, acelaşi motor şi transmisie automată cu tracţiune integrală, Porsche 911 Turbo ajunge să fie mai accesibil decât varianta de top cu 32 mii euro! Ei bine, chiar şi aşa preţurile pentru capodoperele din Stuttgart rămân a fi piperate — în Germania noua versiune porneşte de la aprximativ 181 mii euro, pe când varianta deapotabilă costă cel puţin 194 mii euro. Livrările noii versiuni vor demara în toamna acestui an.
0
4,016
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!