Mitsubishi părăseşte piaţa europeană! Care e viitorul mărcii în Moldova?

28 Iulie 2020, 14:01
Denis Godorozea
Mitsubishi a publicat planul de dezvoltare pentru următorii ani — japonezii au decis să reducă simţitor costurile şi să-şi revizuiască prezenţa pe principalele pieţe din lume. Pe lângă altele, conform noului plan, numit Small but Beautiful, Mitsubishi urmează să părăsească definitiv piaţa europeană, unde nu va mai lansa modele noi, care abia urmează să debuteze.
După cum se anunţa anterior de şefia Alianţei, Mitsubishi va avea un rol mai puţin important în cadrul Grupului, brandul urmând să fie orientat spre pieţele din Asia, Australia, Noua Zeelandă şi, mai nou, Africa, America de Sud şi Orientul Mijlociu. Din punct de vedere al tehnologiilor, Mitsubishi urmează să treacă definitv pe platformele celor de la Renault şi Nissan în cadrul noilor generaţii de modele, iar inginerii companiei vor fi angajaţi, practic, doar în dezvoltarea tehnologiilor electrificate, care ulterior să fie utilizate şi de Renault şi Nissan.
Astfel, Mitsubishi urmăreşte acum o reducere a costurilor cu aproximativ 20% în viitorul apropiat. Acest obiectiv va fi atins prin unificarea tehnologiilor, platformelor şi unităţilor de propulsie cu ceilalţi jucători din cadrul Alianţei. Printre viitoarele premiere se enumeră noua generaţie Outlander, care tehnic va fi similar cu noul Nissan Rogue/X-Trail, dar şi o actualizare majoră pentru modelul compact Eclipse Cross. Cel din urmă, cel mai probabil, va fi disponibil şi în Europa, însă noul Outlander nu va mai fi disponibil pe Bătrânul Continent. De altfel, producătorul va mai fi prezent pe aceste pieţe, însă doar până la finalul carierei modelelor actuale.
Cum se anunţa şi anterior, principala miză Mitsubishi este segmentul SUV-urilor şi offroader-elor. Printre principalele premiere în segment se enumeră Outlander, Eclipse Cross, ASX, L200 şi Pajero. Totodată, conform specificului pieţelor asiatice şi din ţările Oceaniei, japonezii vor lansa modele orientate spre pieţe locale, accesibile şi competitive cu modelele constructorilor de talia Maruti Suzuki, de exemplu.
Viitorul Mitsubishi în Moldova

Viitorul mărcii în Moldova şi întreg spaţiu CSI a rămas incert, însă, or în cadrul strategiei Small but Beautiful japonezii nu au abordat pieţele respective. Ei bine, între timp reprezentanţa Mitsubishi din Ucraina a venit cu informaţii pentru zona din afara Uniunii Europene, iar potrivit Mitsubishi Moldova informaţia este valabilă şi pentru ţara noastră. Conform comunicatului ucrainean, marca îşi va menţine prezenţa în spaţiul CSI, ţările respective fiind din categoria "în curs de dezvoltare", acestea fiind ţinta companiei japoneze. Astfel, toate modelele actualizate şi cele noi, lansate ulterior, vor fi disponibile şi în Moldova.
0
2,967
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!