Oficial: Mercedes-Benz EQC este un eşec. A venit prea târziu, e prea scump şi e prea plictisitor

13 Iulie 2020, 22:50
Ilie Toma
Noi am testat multe modele Mercedes-Benz despre care am avut de spus lucruri bune şi chiar exploatăm al doilea model al mărcii de mai mulţi ani încoace, de care suntem cât se poate de satifăcuţi. Dar atunci când am fost la testul internaţional al electromobilului Mercedes-Benz EQC, l-am criticat dur şi am spus despre el că e cel mai prost conceput dintre concurenţii săi. Şi noi reuşisem să testăm Jaguar I-PACE, iar mai târziu şi Audi e-tron.
I-am criticat soluţiile inginereşti „cârpite” pe alocuri, garda la sol derizorie pentru un SUV şi multe alte chestiuţe relatate pe lung într-un articol amplu în urma testului drive. Iar acum aflăm că până şi cei de la Daimler au ajuns la concluzia că au dat-o în bară cu acest model.

„A venit prea târziu, e prea scump şi e plictisitor”. Asta nu e o remarcă a vreunui fan Audi sau Tesla, ea vine chiar de la unul din acţionarii Daimler, membru al consiliului de directori — Ingo Speich. Şi ea vine în contextul în care BMW, spre exemplu, se laudă că până şi-n pandemie a reuşit să-şi crească vânzările de maşini electrice şi electrificate. Mai mult ca atât, dacă ne uităm şi la vremurile de până la pandemie, pe întreg anul 2019 Mercedes-Benz a vândut în toată lumea doar... 1,413 exemplare EQC, iar ritmul de vânzări, şi aşa slab, a scăzut cu peste 25% în 2020 pentru EQC. În acelaşi timp, în 2019 Tesla Model X, un model cu mult mai învechit moral, s-a vândut în aproape 8,000 exemplare. Iar fraţii germani de la Audi, au vândut doar în SUA şi doar în primul trimestru al acestui dificil an 2020 un număr de 1,711 exemplare, adică mai mult decât a vândut EQC în toată lumea pe parcursul întregului an precedent.
Tocmai asta i-a făcut iritaţi pe marii şefi de la Daimler. Şi tocmai asta l-a făcut pe Ingo Speich să-şi critice creaţia companiei, acuzând modelul că e prea tardiv lansat, prea scump şi prea plictisitor. Noi am zice, totuşi, că de vină e mai ales dorinţa de a lansa un produs cu mare tamtam fără o inginerie cu adevărat radicală. Practic, s-a luat un GLC şi s-a transformat în maşină electrică prin cârpeli şi metamorfoze, iar rezultatul s-a prezentat publicului drept un mare deschizător de drumuri şi un deschizător al unei noi divizii.

Păi iată, divizia EQ există deja. Iar următorul model aşteptat e EQS, sedanul electric de talia lui S-Class, apoi mai urmează şi EQA. Judecând după atitudinea şefilor faţă de EQC, se pot întâmpla două evoluţii: fie se va renunţa la eforturi în direcţia EQS, fie va fi vorba de o a doua variantă, mult mai probabilă, în care nu se vor mai repeta greşelile trecutului şi inginerii cu designerii se vor pune pe treabă să creeze un model cu adevărat revoluţionar.
0
10,894
COMENTARII (1)
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 14 Iulie 2020 - 18:58
De acord ca EQC a fost dezvoltat la repezeala, cu multe compromisurin si lacune. Totusi, cred ca informatia din articol e incompleta.
1. Criticile lui Speich pot fi fondate dar ele sunt absolut naturale de la un reprezentat al actionarilor (el singur actionar). Sa nu uitam de contextul in care dividentele au fost reduse de la 3.2 la 0.9 euro. Nu as egala pozitia unui membru a consiliului de directori cu pozitia oficiala a companie (chiar daca ele pot coincide)
2. cererea pentru modele hibrid de la MB la fel au crescur puternic de cind guvernul German a marit subsidiile. Cererea pentru unele modele hibrid compacte a fost atat de mare incat MB a suspendat noile comenzi pentru 2 saptamini in iunie.
3. Vinzarile mici ale lui EQC a fost o tema discutat intens ceva timp in urma. Totusi, fara a nega partile negative a modelului EQC, parte din problema sunt si probleme de livrare a bateriilor de la furnizori. La fel, din cate cunosc, EQC nu e valabil in SUA, piata importanta pentru constructorii auto. Considerand acesti factori, vinzarile poate ar fi fost mai aproape de e-tron.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!